Counterpoint: بازار گوشی پرچمدار سریع تر از کل بازار گوشی رشد کرده است - تکفارس 
Counterpoint: بازار گوشی پرچمدار سریع تر از کل بازار گوشی رشد کرده است - تکفارس 

Counterpoint: بازار گوشی پرچمدار سریع تر از کل بازار گوشی رشد کرده است

افشین نوری
۳ فروردین ۱۴۰۱ - 19:39
برترین شرکت های سازنده گوشی در سال 2021

موسسه Counterpoint Research در جدیدترین گزارش خود گفته است که بازار گوشی‌های پرچمدار در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۴ درصد رشد داشته است. این در حالی است که کل بازار گوشی هوشمند فقط ۷ درصد رشد داشته است.

دلیل اصلی این رشد قابل‌ملاحظه، تمایل مشتریان به ارتقا گوشی‌های اقتصادی خچد در کشورهای در حال توسعه و همچنین افزایش تقاضا برای گوشی‌های ۵G در گوشی‌های صنعتی بوده است. شرکت‌هایی ماند اپل، اوپو، ویوو و شیائومی کمک بزرگی به رشد این بخش به‌ویژه در چین و اروپای غربی کرده‌اند.

گوشی هوشمند

اپل با سهم ۶۰ درصد، پیشتاز گوشی‌های پرچمدار بوده است. این شرکت در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ نیز در چین پیشتاز بوده است. آیفون‌های سری ۱۲ و ۱۳ این شرکت عامل اصلی رشد آن بوده‌اند.

گوشی هوشمند

سامسونگ نیر با وجود اینکه ۶ درصد در فروش گوشی‌های پرچمدار رشد داشته است، اما سهم بازار خود ذا از دست داده است. سری گلکسی S21 فروش بهتری نسبت به سری گلکسی S20 داشته است، اما نبود سری نوت جدید و کمبود قطعات باعث کاهش سهم سامسونگ شده‌اند.

گوشی هوشمند

شرکت‌های اوپو و ویوو به‌ترتیب با ۱۱۶ و ۱۰۳ درصد رشد بیشترین رشد را در بازار گوشی‌های پرچمدار داشته‌اند. اوپو عمدتا در بازار اروپا و ویوو در چین و آسیای جنوب شرقی رشد بیشتری داشته‌اند.

 شیائومی نیز در بین پنج شرکت برتر سازنده گوشی پرچمدار بوده است و موتور محرک این شرکت سری Mi 11 بوده است که باعث موفقیت این شرکت در همه بازارها شده است.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.