گزارش: شیائومی برترین برند گوشی هوشمند در اکثر کشورهای دنیاست - تکفارس 
گزارش: شیائومی برترین برند گوشی هوشمند در اکثر کشورهای دنیاست - تکفارس 

گزارش: شیائومی برترین برند گوشی هوشمند در اکثر کشورهای دنیاست

افشین نوری
۳ فروردین ۱۴۰۱ - 09:14
شیائومی

شیائومی جدیدترین گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ را منتشر کرده است. طبق این گزارش درآمد شیائومی با رشد ۲۱.۴ درصدی نسبت به رقم ۱۳ میلیارد دلار رسیده است و سودآوری این شرکت نیز با رشد ۳۹.۶ درصدی به رقم ۷۱۰ میلیون دلار رسیده است.

عملکرد شیائومی در سال ۲۰۲۱

طبق گزارش شیائومی، کل درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۱ برابر با ۵۲ میلیارد دلار بوده است که تسبت به سال ۲۰۲۰ رشد ۳۳.۵ درصدی را نشان می‌دهد. کل سودآوری شیائومی نیز در سال ۲۰۲۱ با رشد ۶۹.۵ درصدی مواجه شده و به رقم ۳.۴۶ میلیارد دلار رسیده است.

بازار گوشی هوشمند

شیائومی در بخش گوشی‌های هوشمند عملکرد خوبی در سال ۲۰۲۱ داشته است بطوریکه کل گوشی‌های عرضه شده توسط این شرکت به عدد ۱۹۰ میلیون دستگاه رسیده است که رشد ۳۰ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.

شیائومی

طبق گزارش موسسه Canalys، شیائومی هم‌اکنون در ۱۴ بازار جهانی رتبه نخست را دارد و در ۶۲ بازار جهانی جزو پنج برند اول است. این نشان می‌دهد که شیائومی در بازارهای جهانی گوشی هوشمند بسیار موفق عمل کرده است؛ بطوریکه درآمدهای این شرکت در خارج از چین، حدود ۴۹ درصد از کل درآمدهایش را تشکیل داده است. نکته مهم دیگر اینکه شیائومی در عرضه گوشی‌های پرچمدار نیز عملکرد بسیار خوبی در سال ۲۰۲۱ داشته است و رشد ۲ برابری را در این بخش تجربه کرده است.

بازار تلویزیون هوشمند

کسب‌وکار تلویزیون‌های هوشمند شیائومی نیز در سال ۲۰۲۱ رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.‌ درآمدهای این بخش رشد ۲۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهند.

شیائومی

بخش تحقیق و توسعه (R&D)

شیائومی در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری خود را روی بخش تحقیق و توسعه به‌شدت افزایش داده است، بطوریکه در سال ۲۰۲۱ رقمی معادل ۲.۰۷ میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کرده است که رشد سالانه ۴۲.۳ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت انتظار دارد که تا ۵ سال آینده این رقم را به ۱۶ میلیارد دلار برساند.

نظر شما درباره عملکرد شیائومی چیست؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.