پتنت جدید شیائومی به حسگر اثر انگشت کناری پیشرفته اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید شیائومی به حسگر اثر انگشت کناری پیشرفته اشاره دارد - تکفارس 

پتنت جدید شیائومی به حسگر اثر انگشت کناری پیشرفته اشاره دارد

مهدی حلوائی
۲ فروردین ۱۴۰۱ - 21:32
پتنت حسگر اثر انگشت شیائومی

شیائومی به‌تازگی موفق شده تا پتنت جدیدی را برای نسخه‌ی پیشرفته‌‌تر حسگرهای اثر انگشت کناری به ثبت برساند که فضای کناری گوشی را در بر می‌گیرد. حسگرهای اثر انگشت کناری معمولاً درون کلید پاور قرار می‌گیرند و همین موضوع فضای تحت پوشش و دقت آن‌ها را تا حد زیادی کاهش داده و شانس خطای آن‌ها را بیشتر می‌کند.

پتنت جدید شیائومی قصد دارد تا این مشکل را با افزایش عرض حسگر رفع کند. فضای کوچک‌ باعث می‌شود تا حسگرها تنها بخشی از اثر انگشت کاربر را اسکن کنند اما قرار است تا پتنت جدید شیائومی این مشکل را نیز برطرف کند. نیاز به چنین راه حلی هر سال بیشتر از سال قبل می‌شود چرا که گوشی‌های جدید نیز نسبت به گذشته باریک‌تر شده‌اند و همین موضوع فضای کافی برای حسگرهای اثر انگشت کناری را محدودتر کرده است.

پتنت حسگر اثر انگشت شیائومی

شاید حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر برای برخی از کاربران راه حل منطقی‌تر به‌نظر برسند اما این حسگرها معمولاً قیمت بسیار بالاتری نسبت به حسگرهای کناری دارند و استفاده از آن‌ها در گوشی‌های ارزان و اقتصادی غیرممکن است. همچنین حسگرهای اثر انگشت پشت گوشی می‌توانند به عنوان جایگزین مناسبی برای حسگرهای کناری به حساب بیایند اما به اعتقاد شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند، این حسگرها امروزه منسوخ شده‌اند.

نظر شما در مورد پتنت جدید شیائومی چیست؟ به‌نظر شما آیا حسگر اثر انگشت جدید شیائومی می‌تواند مشکلات حسگرهای قبلی را رفع کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.