دلیل مسدودسازی تلگرام در برزیل، یک اشتباه عجیب دو طرفه بوده است - تکفارس 
دلیل مسدودسازی تلگرام در برزیل، یک اشتباه عجیب دو طرفه بوده است - تکفارس 

دلیل مسدودسازی تلگرام در برزیل، یک اشتباه عجیب دو طرفه بوده است

مهدی ملکی
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - 09:55
تلگرام

بنیان‌گذار و مدیر عامل اجرایی تلگرام، پاول دورف (Pavel Durov) به تازگی با انتشار یک بیانیه دلیل مسدودسازی این اپلیکیشن در برزیل توسط دادگاه عالی آن را توضیح داده است.

در این بیانیه که می‌توانید آن را در کانال تلگرام دورف مطالعه کنید، او توضیح می‌دهد که شرکت نشانی ایمیل اشتباهی را چک می‌کرده است:

به نظر می‌رسد ما مشکلی در ایمیل‌های مبادله شده بین شرکت تلگرام و دادگاه عالی برزیل داشته‌ایم.

به ادعای دورف، تلگرام از دادگاه درخواست کرده که پیام‌های خود را به نشانی ایمیل مشخصی ارسال کند اما گویا دادگاه این کار را انجام نداده است:

دادگاه این کار را انجام نداده و در عوض، از ایمیل قدیمی عمومی ما برای برقراری ارتباط بهره گرفته است.

به این ترتیب، دادگاه عالی برزیل دسترسی به تلگرام را در این کشور به حالت تعلیق در آورده است. در صورتی که دادگاه دلایل دورف را بپذیرد، شاید کاربران این کشور بار دیگر بتوانند بدون محدودیت از تلگرام استفاده کنند.

تلگرام در حال حاضر ایمیل‌های مذکور را پیدا کرده است. از طرفی باید توجه کنیم نشانی ایمیل قبلی کار می‌کرده و بنابراین ایمیل‌ها دریافت شده‌اند که شرایط را بغرنج‌تر می‌کند. همان‌طور که اشاره کردیم، تلگرام در تلاش است این مسئله را با دادگاه حل کند.

جدای از اشتباه سهوی تلگرام یا دادگاه که منجر به از دست رفتن این مکاتبات شد، دلایل بسیاری از جمله علل سیاسی برای مسدودسازی تلگرام در برزیل عنوان شده است. برای نمونه می‌توان به اتهام تسهیل انتشار اطلاعات نادرست روی این پلفترم اشاره کرد و تلگرام برای اثبات حالت عکس آن، کار سختی پیش‌رو دارد.

در بیانیه دورف، او به درستی ادعا می‌کند که میلیون‌ها نفر از برزیلی‌ها برای ارتباط با خانواده، دوستان و همچنین همکارانشان، از تلگرام کمک می‌گیرند، بنابراین منطقی است که این مسدودسازی مدتی به تاخیر بیفتد تا این شرکت بتواند نماینده رسمی خود را در برزیل مشخص و به دادگاه معرفی کند.

دورف تایید کرد به محض ایجاد چنین روش‌های ارتباطی مستقیم و قابل اعتماد، می‌تواند به درخواست حذف کانال‌های عمومی غیرقانونی تلگرام در برزیل پاسخ دهد و مطابق قانون این کشور، آن‌ها را برای جلوگیری از انتشار اخبار و اطلاعات نادرست، بررسی کند.

این پیام‌رسان و شبکه اجتماعی از مدت‌ها پیش در ایران مسدود است اما با این حال، تعداد کاربران آن از زمان مسدودسازی گسترده، در بدترین حالت، ثابت مانده و با کاهش رو به رو نشده است. شاید بتوان یکی از دلایل آن را، پشتیبانی قابل ملاحظه توسعه دهندگان نامید. مدتی پیش نیز به‌روزرسانی جدید تلگرام با قابلیت‌های مختلف از جمله دانلود منجیر منتشر شد.

تلگرام همچنین یک منوی الصاق جدید برای کاربران آی او اس معرفی کرده است که امکان انتخاب چندین فایل و عکس برای به‌اشتراک‌گذاری با دوستان‌ را فراهم می‌کند. از طرفی، کاربران اندروید صاحب یک اینترفیس نیمه‌شفاف با هدرهای شفاف شده‌اند که در حالت شب کار می‌کند.

قابلیت بعدی، Live Streaming است که به کانال‌های تلگرامی اجازه می‌دهد تا ویدیوهای زنده را با استفاده از ابزارهای OBS Studio و XSplit Broadcaster پخش کنند. شما می‌توانید با مراجعه به این صفحه، تمام اخبار مربوط به این پیام‌رسان را از تکفارس دنبال کنید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید