به روزرسانی ۱۵.۴ آی او اس باعث کاهش عمر باتری گوشی می شود - تکفارس 
به روزرسانی ۱۵.۴ آی او اس باعث کاهش عمر باتری گوشی می شود - تکفارس 

به روزرسانی ۱۵.۴ آی او اس باعث کاهش عمر باتری گوشی می شود

مهدی حلوائی
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - 18:03
آی او اس 15.4

اپل چند روز پیش عرضه‌ی به‌روزرسانی ۱۵.۴ سیستم‌عامل آی او اس برای گوشی‌های پشتیبانی‌شده را آغاز کرد. این به‌روزرسانی قابلیت‌های متعددی مانند پشتیبانی بهتر از کنترلر دوال سنس و ۳۷ ایموجی‌ جدید را شامل می‌شود اما مهم‌ترین ویژگی آن، امکان باز کردن قفل گوشی توسط حسگر تشخیص چهره‌ی فیس آی‌دی (FaceID) حتی هنگام استفاده از ماسک است.

آیفون 13

متاسفانه این به‌روزسانی بدون مشکل نبوده و کاربران متعددی در توییتر گزارش داده‌اند که این به‌روزرسانی موجب کاهش چشمگیر عمر باتری گوشی‌ آن‌ها شده است. گفته می‌شود که این مشکل به دلیل فعال‌شدن نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز گوشی پس از نصب به‌روزرسانی مذکور است. تا پیش از این، نرخ تازه‌سازی نمایشگر آیفون ۱۳ در اپلیکیشن‌هایی مانند توییتر و فیسبوک ۶۰ هرتز بود اما حالا این نرخ به ۱۲۰ هرتز ارتفا پیدا کرده که موجب افزایش میزان مصرف باتری نیز شده است. با این وجود، این مشکل در گوشی‌های قدیمی اپل مانند آیفون ۱۱ و ۱۲، که از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بهره نبرده‌اند، نیز مشاهده شده است.

نظر شما در مورد به‌روزرسانی ۱۵.۴ آی او اس چیست؟ به‌نظر شما اپل باید چه قابلیت‌هایی را به این سیستم‌عامل اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید