۴ ترند دیوانه‌وار با اپل واچ که نمی دانید - تکفارس
۴ ترند دیوانه‌وار با اپل واچ که نمی دانید - تکفارس

۴ ترفند دیوانه‌وار با اپل واچ که نمی دانید؛ از مرورگر تا یوتیوب

امیرحسین ندایی
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - 10:19
۴ ترفند دیوانه وار اپل واچ

ما جدیدترین سری اپل واچ، که اپل واچ سری ۷ Nike edition است را تهیه کردیم و از آن برای کارهایی که اپل برایمان در نظر گرفته است، استفاده کردیم؛ تمرینات ورزشی، خواب و وضعیت کلی سلامت را دنبال کردیم. گزینه‌های رهگیری ECG و اکسیژن خون هم برای کسانی که کم خونی دارند بسیار مفید و کارآمد هستند.

تا اینجای کار، همه چیز وفق مراد پیش رفت.

اما با توجه به اینکه مبلغ بسیار زیادی برای این ساعت هوشمند هزینه کرده بودیم (مخصوصا با در نظر گرفتن نرخ کنونی دلار)، تصمیم گرفتیم طبق معمول، بیشتر به آن فشار بیاریم و از آن بیشتر کار بکشیم. چون قطعا چنین ساعت پر زرق و برقی باید بتواند کارهایی فراتر از نمایش اعلانات گوشی، ارتباط با سیری، در نظر گرفتن وضعیت سلامت و دنبال کردن تمرینات ورزشی شما بکند، مگر نه؟

از آنجایی که اپل خیلی در محدود کردن دستگاه‌هایش جدی است، کاربران نمی‌توانند فعالیت خیلی زیادی فراتر از آنچه اپل برایشان در نظر گرفته است، انجام دهند. اما خب در مواردی هم برخی کاربران با موفقیت توانسته‌اند بدون جیلبریک کردن، ویندوز ۹۵ را روی آیپد و لینوکس را روی تبلت‌ اندرویدی اجرا کنند؛ پس بیشتر کار کشیدن از دستگاه‌های اپل خیلی هم غیرممکن به نظر نمی‌آید.

با این تفاسیر، قاعدتاً اپل واچ نباید مانعی برای این دست از فعالیت‌ها باشد؛ مخصوصاً با توجه به اینکه این ساعت برنامه اپ استور هم دارد و بسیاری از توسعه دهندگان قبلا هم برنامه‌هایی برای آن عرضه کرده‌اند که سخت افزار این سری ساعت‌ها را به چالش می‌کشد.

در ادامه مقاله، ۴ مورد از دیوانه‌وار ترین کارهایی که ما با اپل واچ سری ۷ خود، با توجه به این مورد که اپل این ساعت را برای انجام این کارها در نظر نگرفته بود، انجام داده‌ایم را مشاهده خواهید کرد. شما هم می‌توانید با دنبال کردن مراحل گفته شده در این مقاله، به راحتی این کارها را انجام دهید.

دیدن ویدئوهای یوتیوب روی اپل واچ

اپل واچ

کمی قبل ما یک ساعت هوشمند تهیه کردیم که سیستم عامل اندروید به طور تمام و کمال روی آن اجرا می‌شد. اما با توجه به اینکه برند معتبری نبود و قیمت چندانی نداشت و به طبع هر ارزانی‌ هم بی علت نیست، باتری آن بسیار ضعیف بود و عملکرد آن حتی از باتری آن نیز بدتر بود و در کل تجربه جالبی نبود.

پس هرچند موفق شدیم یوتیوب را روی آن اجرا کنیم، صفحه نمایش دایره‌ای آن و عمر باتری چند دقیقه‌ای آن چنگی به دل نمی‌زدند و کل کارمان صرفاً آب در هاون کوبیدن بود (البته الان که فکر می‌کنم هدفمان هم که اجرای یوتیوب روی یک ساعت هوشمند با صفحه نمایش خیلی کوچک بود هم خیلی عقلانی به نظر نمی‌رسد).

به هر روی، اکنون بهترین و جدیدترین ساعت اپل، یعنی اپل واچ سری ۷ را تهیه کرده‌ایم. باتری این گوشی شگفت‌آور نیست، اما به راحتی یک روز کامل دوام می‌آورد. عملکرد آن‌هم بسیار خوب است.

در صورتی که تا به حال از اپل واچ استفاده نکرده‌اید یا حتی راجع به آن هم مطالعه‌ای نداشته‌اید، باید بدانید که این ساعت هوشمند از بلوتوث و وای‌فای برای اتصال به آیفون و اینترنت شما استفاده می‌کند، اپ استوری با برنامه‌های ترد پارتی مانند یوتیوب دارد و یک اسپیکر هم دارد که می‌توانید از آن برای پخش صدا در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید. پس در کل این اپل واچ چیز جذابی است و البته تمام موارد مورد نیاز برای استفاده از یوتیوب هم به همراه دارد.

برای اجرای یوتیوب روی اپل واچ خود، ابتدا نیاز است از اپ استور برنامه‌ای به نام MiniYT برای اپل واچ خود تهیه کنید. هرچند هنوز ما راهی برای تماشای یوتیوب روی اپل واچ بدون پرداخت هزینه‌ پیدا نکرده‌ایم، اما در کل این مورد راهی بی دردسر برای داشتن تجربه تماشای ویدئو روی مچ دستتان خواهد بود. مثلا فرض کنید در حال انجام کارهای خانه هستید و می‌خواهید در همین حین هم روی یوتیوب به یک پادکست گوش کنید.

یا حالت دیگر این است که در سرویس بهداشتی یا حمام هستید و در حال انجام کارهای روزمره خود هنگام صبح هستید، اما ناگهان متوجه می‌شوید گوشی خود را با خودتان به همراه نیاورده‌اید. اگر عادت به استفاده از گوشی خود در این مواقع دارید و اپل واچ به دستتان است، نجات پیدا خواهید کرد! برای اینکه حوصلتان سر نرود، اپل واچ خود را روشن کنید و شروع به تماشای یک ویدئوی باحال روی یوتیوب بکنید!

با دریافت برنامه Files ویدئوها، موسیقی و سایر فایل‌ها را روی اپل واچ سری۷ ذخیره کنید

اپل واچ

اگر شما هم مانند ما از کاربران و طرفداران قدیمی اپل باشید، حتماً به یاد دارید که هنگامی که اپل تصمیم گرفت بالاخره یک برنامه Files برای دستگاه‌هایش عرضه کند، همگی چقدر خوشحال و هیجان زده بودیم. این برنامه که مانند برنامه ویندوز اکسپلورر یا Finder روی MacOS است، امکان مدیریت فایل‌ها را می‌دهد و می‌توانید با آن پوشه‌های جدید بسازید و فایل‌ها را ذخیره یا جابه‌جا کرده، به اشتراک گذاشته، نام آن‌ها را عوض کرده یا آن‌ها را آرشیو کنید و یا حتی امکان اجرا فرمت‌ها مختلفی را داشته باشید.

هرچند برنامه Files برای اپل واچ عرضه نشده است (که البته چندان هم دور از انتظار نیست). اما ما زیر بار آن نمی‌رویم! شما حتی می‌توانید از آن سری‌های اولیه آیپاد (که در دوران نوجوانی دهه هفتادی‌ها عرضه شده بود) به عنوان یک حافظه USB استفاده کنید و تمام فایل‌های خود اعم از موسیقی، ویدئو یا حتی تکالیف دانشگاه یا مدرسه خود را روی آن‌ ذخیره کنید. پس چطور ممکن است این دستگاه جدید اپل (اپل واچ سری ۷) امکان چنین کارهایی را به ما، آن‌هم در روزگار شکوفایی تکنولوژی ندهد؟

مانند مورد بالا، دوباره ما توانستیم برنامه‌ای برای این کار هم پیدا کنیم. پیدا کردن بهترین برنامه برای این‌کار کمی طول کشید، اما بهترین چیزی که ما به آن برخوردیم (و رایگان هم بود)، برنامه USB Disk SE است. به لطف این برنامه کارآمد، می‌توانید به راحتی تمام فایل‌های آیفون یا آیپدتان را به صورت مستقیم به اپل واچ منتقل کنید.

سپس برنامه USB Disk SE را روی اپل واچ خود اجرا کنید و در کمال ناباوری! خواهید دید که انواع فایل‌هایی که منتقل کرده‌اید (از جمله ویدئوهایتان، موسیقی، اسناد PDF و هر نوع دیگری از فایل‌های مورد نیازتان)، برای همیشه دقیقاً روبه‌رویتان و روی مچتان قرار دارند.

شما حتی می‌توانید به صورت مستقیم ویدئوهای MP4 را داخل این برنامه روی ساعتتان اجرا کنید، یا فایل‌های متنی خود را بخوانید، یا فایل‌های موزیک خود را اجرا کنید.

گردش در ردیت، توییتر و اینستاگرام مستقیماً از طریق اپل واچ سری ۷

اپل واچ سری 7

هر چقدر تماشای ویدئو روی یوتیوب با استفاده از اپل واچ مضحک به نظر می‌آید، استفاده از شبکه‌های اجتماعی روی اپل واچ از ‌آن هم خنده‌آورتر است. اما در هر صورت ما تصمیم گرفتیم این کار را هم انجام دهیم.

برای استفاده و جستجو در ردیت روی مچتان، ما برنامه‌ی Lollybot را پیشنهاد می‌کنیم. اگر شما وارد اکانت ردیت خود شوید، خواهید دید که تمام ساب‌ردیت‌ها و مطالب اخیر شما همانجا هستند. البته انتظار نداشته باشید ویدئوها کار کنند و پخش شوند و یا حتی تصاویر خوانا باشند، اما برای استفاده از ساب‌ردیت‌هایی که غالباً متنی هستند، این برنامه عالی است. البته از دید ما علت این‌که ویدئوهای ردیت روی اپل واچ اجرا نمی‌شوند، احتمالا به خاطر ویدئو پلیر پر مشکل ردیت است، پس شاید در آینده و با رفع ایرادات پلیر ردیت، بتوانید ویدئوها را هم روی ساعت خود پخش کنید.

برای استفاده از توییتر روی اپل واچ هم ما به برنامه‌ای عالی و کاربردی و با نامی بسیار با مسمّا برخوردیم. این برنامه Chirp نام دارد (که منظور از آن همان صدای پرنده است و با توییتر و مفاهیم پیرامون آن تناسب دارد).

این برنامه به غیر از برخی از ویژگی‌های ویژه آن مانند قابلیت پیام دادن، رایگان است و در کل تجربه بدی نیست. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه لایک کنید، ری‌توییت کنید، افراد مختلف را دنبال کرده یا آنفالو کنید، جدیدترین توییت‌های کسانی که دنبال می‌کنید را ببینید و مواردی دیگر. حتی ویدئوها هم لود می‌شوند و باور کنید که این قابلیت بین بسیاری از برنامه‌های اپل واچ نادر است.

به کمک برنامه‌های ترد پارتی هم می‌توانید به اینستاگرام خود روی اپل واچ دسترسی داشته باشید. برنامه Lens از بین بسیاری از گزینه‌ها پر طرفدارترین است و می‌توانید از آن برای استفاده از اینستاگرام استفاده کنید. بالا و پایین رفتن در فید اینستاگرام با استفاده از تاج اپل واچ بسیار لذت بخش است و تجربه کاربری اینستاگرام در اپل واچ هم مانند برنامه توییتر روی این ساعت است که کمی قبل‌تر به آن اشاره کردیم؛ دلپسندترین نیست، اما به اندازه کافی خوب است!

همچنین باید اشاره کنیم که برنامه فرست پارتی پیامرسان فیسبوک (Facebook Messengar) روی اپل واچ قرار دارد که در ازای مبلغی می‌توانید آن را دریافت کنید. پس پیام دادن از از روی مچتان هم امکان پذیر است!

استفاده از مرورگر پنهان روی اپل واچ سری ۷ (از طریق سیری)

اپل واچ

مانند سایر چیزهایی که راجع به آن صحبت کردیم، اپل سافاری یا هر نوع مرورگر وب دیگری را روی اپل واچ قرار نداده است، پس ما خودمان باید دنبال راهی برای دسترسی به وبسایت‌ها از روی مچمان باشیم.

البته تعدادی برنامه مرورگر وب روی اپ استور قرار دارند، اما چیزی که برای ما به خوبی کار کرد (و می‌کند) و ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، استفاده از مرورگر وب مخفی اپل واچ است. نیازی به دانلود چیزی هم ندارید.

برای دسترسی به این مرورگر تنها کافیست سیری را روی اپل واچ خود احضار کنید و چیزی مانند جمله open Techfars.com را به آن بگویید. این دستیار هوشمند با جمله I’ve found this on the web و لینکی به وبسایت ما (یا هر وبسایت دیگری) جواب شما را خواهد داد. اکنون تنها کافی است به سمت پایین اسکرول کنید و روی Open Page انگشتتان را بفشارید.

شما با استفاده از اپل واچ وارد وبسایت Techfars.com شده‌اید! از اینجا به راحتی می‌توانید مقالات را باز کنید، در سایت بچرخید و تا زمانی که صفحه را ببندید، می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید از مطالب سایت را مطالعه کنید.

هرچند همان‌طور که خودتان هم احتمالاً متوجه خواهید شد، انتظار دیدن تصاویر یا ویدئویی را نداشته باشید. این مرورگر وب مخفی اپل در اکثر مواقع صرفا متن را به همراه یک پس زمینه سیاه نمایش می‌دهد. البته این مورد قابل درک است، چرا که در صورتی که اپ واچ به بهترین حالت ممکن متون را فرمت کند، خواندن این متون روی صفحه کوچک این ساعت راحت‌تر است.

در هر صورت هر موقع نیاز به خواندن چیزی روی وبسایتی داشتید، کافیست سیری را احضار کنید و آدرس وبسایت مورد نظرتان را به وی بدهید. سیری نیز اکثر مواقع پیشنهاد باز کردن یک صفحه مرورگر را می‌دهد. پس امیدواریم وب‌گردی با اپل واچ نیز به شما خوش بگذرد!

ترفندهای شما

ترفندهایی که تا به الان پیدا کرده‌ایم، همان مواردی بودند که بالاتر خواندید. تا به اینجای کار ما هنگام استفاده اپل واچ سری ۷ خیلی لذت برده‌ایم و انجام دادن کارهایی که اپل قصد نداشته ما انجام بدهیم هم بسیار جالب بود. این ساعت در واقع یک کامپیوتر مچی کوچک جالب است که از پس انجام کارهایی بیشتر از آنچه شما از آن انتظار دارید هم بر می‌آید، هرچند شاید خیلی در انجام این کارها کامل و کارآمد نباشد.

آیا شما هم کاری غیرعادی با اپل واچ خود کرده‌اید که دوست دارید با ما به اشتراک بگذارید؟ آیا شما هم ترفند جالبی می‌شناسید که دیگران از آن بی خبر هستند؟ اگر جوابتان به هر یک از این دو سوال آری بود، لطفا ترفند خود را در بخش نظرات با ما هم در میان بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید