تیزر معرفی مک استودیو و استودیو دیسپلی اپل [تماشا کنید] - تکفارس 
تیزر معرفی مک استودیو و استودیو دیسپلی اپل [تماشا کنید] - تکفارس 

تیزر معرفی مک استودیو و استودیو دیسپلی اپل [تماشا کنید]

مهدی ملکی
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - 10:58
اپل مک استودیو ۲۰۲۲

اپل چند روز پیش پیش همان‌طور که انتظار می‌رفت، دست به معرفی مک استودیو یک رایانه رومیزی جدید زد که شباهت زیادی به مک مینی دارد. با این حال این رایانه شخصی جدید اپل، قدرت بسیار بالاتری را نسبت به مک مینی‌های پیشین ارائه می‌دهد.

مک استودیو طی دو مدل مختلف مجهز به پردازنده‌های M1 مکس و همچنین پردازنده دیگر این شرکت که در همین رویداد معرفی شد، یعنی M1 اولترا روانه بازار خواهد شد. M1 اولترا پردازنده قابل ملاحظه اپل با پهنای باند حافظه ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه و پشتیبانی از ۱۲۸ گیگابایت حافظه اختصاصی، جدیدترین غول شرکت اپل در زمینه تراشه‌هاست.

نسخه مجهز به M1 مکس آن با قیمت ۱۲۰۰ دلار و نسخه مجهز به M1 اولترای آن با قیمت پایه ۴۰۰۰ دلار به بازار عرضه خواهند شد. مک استودیو جدیدترین ورودی سری مک به شمار می‌رود که اساساً یک مک مینی با تمرکز روی تولید محتوای حرفه‌ای است.

اپل ادعا می‌کند که CPU محصول جدیدش شامل ۲۰ هسته اختصاصی پردازشی، ۱۵ هسته پرفورمنس و همچنین ۶۴ هسته GPU است. به گفته اپل، این پردازنده نزدیک به ۸ برابر، سریع‌تر از M1 عمل می‌کند. پردازنده M1 پیش‌تر از مک بوک ایر، مک بوک پرو و همچنین مک مینی‌های این شرکت به کار رفته بود.

مک استودیو به ۴ عدد درگاه تاندربولت، یک درگاه اترنت ۱۰ گیگابیت، ۲ عدد درگاه USB-A و همچنین یک درگاه HDMI و نهایتاً یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری مجهز است. مک جدید اپل علاوه بر این موارد، از وای فای ۶ و بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کند که قابل پیش‌بینی بود.

همانند رویه‌ای که سال‌های گذشته در آیپدهای این شرکت شاهد بوده‌ایم، در این دستگاه هم از یک درگاه USB-C بهره گرفته شده است. شما می‌توانید روی پشتیبانی از کارت اس‌دی هم حساب باز کنید. افزون بر مک استودیو، اپل در رویداد Peek Performance خود از یک مانیتور ۲۷ اینچی ۵K به نام استودیو دیسپلی رونمایی کرد که می‌توان با وصل کردن آن به یک دستگاه مک از امکانات آن استفاده کرد.

این نمایشگر ۲۷ اینچی با بدنه آلومینیوم فشرده خود، یکی از غیرمنتظره‌ترین و البته مورد انتظارترین محصولات این رویداد به شمار می‌رود. سال‌هاست که طرفداران اپل خواهان عرضه یک مانتیور از سمت این شرکت هستند و نهایتاً اکنون این‌جا هستیم: استودیو دیسپلی از رزولوشن ۵K پشتیبانی می‌کند و حداکثر قادر به ارائه روشنایی ۶۰۰ نیت است.

پشتیبانی از طیف رنگ P3 و ویژگی TrueTone از دیگر مزایای برجسته آن به شمار می‌روند ولی شاید قابل توجه‌ترین موضوع در خصوص این نمایشگر، استفاده از یک پردازنده A13 باشد که پیش از این فقط و فقط در گوشی‌های هوشمند اپل مورد استفاده قرار گرفته بود.

در نمای بالایی مانتیور هم از یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر و از آن مهم‌تر، برقراری تماس‌های تصویری استفاده شده است. جدیدترین مانتیور اپل بعد از سال‌ها، اکنون قابل پیش‌خرید است و نزدیک به ۱۰ روز بعد، در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ به دست مصرف کنندگان خواهد رسید. به هر حال اکنون شما می‌توانید تیزر معرفی این دو محصول را در زیر تماشا کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید