تیرز معرفی آیفون SE 3 2022 [تماشا کنید] - تکفارس 
تیرز معرفی آیفون SE 3 2022 [تماشا کنید] - تکفارس 

تیرز معرفی آیفون SE 3 2022 [تماشا کنید]

مهدی ملکی
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - 10:33
آیفون SE 2022

اپل چند هفته پیش، طی رویداد Peek Performance از آیفون SE 2022 رونمایی کرد. این عضو جدید از خانواده SE از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند و همچنین به پردازنده نسل آخر موبایل اپل یعنی A15 بایونیک مجهز است. گفتنی است که ظاهر کنونی این آیفون، همان چیزی است که از سال ۲۰۱۷ شاهد آن هستیم.

اپل تصمیم گرفته است تنها از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با درچه دیافراگم f/1.8 در قسمت پشتی آیفون SE 2022 استفاده کند. با این وجود، پردازنده A15 بایونیک باعث پیشرفت‌های مناسبی در تصویربرداری این گوشی شده است.

ویژگی‌های Deep Fusion و HDR 4 از جمله گزینه‌هایی هستند که اپل آن‌ها را در توسعه این گوشی در نظر گرفته است.

نمایشگر ۴.۷ اینچی این دستگاه با حاشیه‌های بسیار نازکی به چشم می‌خورد. اپل رسماً تایید کرد که مدل پایه این دستگاه با قیمت ۴۲۹ دلار از هفته آینده به بازار عرضه خواهد شد. به گفته اپل این گوشی به لطف پردازنده جدید خود، از عمر باتری بیشتری نسبت به نسل قبل بهره می‌برد. احتمالاً می‌دانید که عمر باتری همیشه در سری SE محل بحث بوده است.

افزون بر این موارد، آیفون SE 2022 از استاندارد مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و آب IP67 هم پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، اپل تاچ آی‌دی (Touch ID) را در این سری حفظ کرده است.

اپل در همین رویداد، گلس پنل جلویی دستگاه را قوی‌ترین نمونه موجود برشمرد. پشتیبانی از شارژ بی‌سیم Qi یکی دیگر از ویژگی‌های این گوشی تازه‌نفس است.

در مجموع اصلاً به نظر نمی‌رسد که آیفون SE 2022 در مقایسه با SE 2020، پیشرفت خاصی را تجربه کرده باشد. پشتیبانی از شبکه ۵G و استفاده از پردازنده A15 بایونیک، تنها مزیت‌های ملموس آن‌ها نسبت به مدل ۲ سال پیش هستند.

با این وجود مورد اول هنوز در کشور ما مزیت مستقیم تلقی نمی‌شود، بنابراین تمام تغییرات واقعاً کارآمد این گوشی حداقل برای کاربر ایرانی، به پردازنده قدرتمند آن خلاصه می‌شوند.

این پردازنده به شما اجازه می‌دهد تصاویر و فیلم‌های بهتری ثبت کرده و عمر باتری بیشتری را تجربه کنید. با این وجود، این تغییرات منجر به افزایش چشم‌گیر قیمت نشده‌اند و افزایش ۳۰ دلاری قیمت آیفون SE 2022 عملاً ناچیز محسوب می‌شود. به هر حال این گوشی اقتصادی جدید آیفون، احتمالاً اوقات سختی را برای عادی جلوه دادن تغییرات و قیمتش خواهد داشت.

اگر به دنبال ورود به اکوسیستم اپل در ارزان‌ترین حالت ممکن ولی بیشترین مزایای آن هستید، هیچ محصولی بهتری از آیفون SE 2022 پیش‌روی شما نیست. از این فراتر، تصمیم با خود شماست. شما می‌توانید جعبه گشایی این گوشی جدید آیفون را در زیر به صورت آنلاین مشاهده و یا دانلود کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید