میانگین سرعت دانلود اینترنت استارلینک بیش از ۱۰۰ مگابایت است - تکفارس 
میانگین سرعت دانلود اینترنت استارلینک بیش از ۱۰۰ مگابایت است - تکفارس 

میانگین سرعت دانلود اینترنت استارلینک بیش از ۱۰۰ مگابایت است

مهدی حلوائی
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - 09:01
استارلینک

بر اساس آزمایش‌های وب‌سایت Ookla، میانگین سرعت دانلود اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ۱۵ کشور به بیش از ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد. در حال حاضر تعداد ماهواره‌هایی که استارلینک از آن استفاده می‌کند بیش از ۲۰۰۰ عدد است و این در حالی است که بزرگ‌ترین رقیب شرکت اسپیس ایکس یعنی Viasat تنها از ۸ ماهواره استفاده کرده است.

استفاده از این تعداد از ماهواره‌ها برای ارسال و دریافت داده‌ها باعث شده تا سرعت اینترنت استارلینک به حد زیادی افزایش داشته باشد و میزان تاخیر آن نیز کمتر از اینترنت‌های ماهواره‌ای معمولی باشد. برای مقایسه، میانگین سرعت دانلود و آپلود اینترنت‌های HughesNet و Viasat به ترتیب ۲۰ مگابایت و ۲ تا ۳ مگابایت بوده است.

استارلینک

میانگین سرعت دانلود و آپلود اینترنت استارلینک در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۱ در کشور آمریکا به ترتیب برابر با ۱۰۴.۹۷ و ۱۲ مگابایت بر ثانیه بوده است. با این وجود، عملکرد استارلینک در ایالات مختلف، متفاوت بوده و برای مثال، سرعت دانلود آن در شهرستان میامی-دید ایالت فلوریدا به بیش از ۱۹۱ مگابایت رسیده اما این عدد در شهرستان کلمبیا واقع در ایالت اورگن ۶۴.۳۵ مگابایت بوده است.

نظر شما در مورد اینترنت استارلینک چیست؟ به‌نظر شما آیا این اینترنت می‌تواند جانشین اینترنت‌های معمولی شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.