گلکسی A53 و گلکسی A33 رسماً معرفی شدند - تکفارس 
گلکسی A53 و گلکسی A33 رسماً معرفی شدند - تکفارس 

گلکسی A53 و گلکسی A33 رسماً معرفی شدند

افشین نوری
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - 18:45
گلکسی A53 و گلکسی A33

سامسونگ از گوشی‌های گلکسی A53 و A33 رونمایی کرد. این دو گوشی دارای مشخصات میان‌رده‌ای هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

طراحی گلکسی A53 و گلکسی A33

در بخش طراحی، هر دو گوشی گلکسی A53 و گلکسی A33 شباهت زیادی به هم دارند و تفاوت جزئی آن‌ها در این است که گلکسی A53 کمی بزرگتر و سنگین‌تر از A33 است و گلکسی A33 از یک ناچ V شکل و گلکسی A53 از طراحی پانچ هول برای دوربین سلفی خود بهره برده‌اند. ضمنا هر دو گوشی از ماژول دوربین مستطیلی‌شکل در پنل پشت خود استفاده کرده‌اند و در این بخش نیز تقریبا مشابه هم هستند.

گلکسی A53 و گلکسی A33

در ساخت هر دو گوشی گلکسی A53 و A33 از شیشه و پلاستیک استفاده شده است و قاب پشت آن‌ها حالت بسیار مات دارد و چندان شفاف نیست. از طرفی، هر دو گوشی جدید سامسونگ از استاندارد IP67 برای محافظت در برابر نفوذ آب و گردوغبار پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند تا عمق ۱ متری آب به مدت نیم ساعت دوام بیاورند.

نکته جالب توجه در طراحی گلکسی A53 و A33 این است هر دوی آن‌ها فاقد جک هدفون ۳.۵ میلیمتری هستند. با این‌حال، هر دو مجهز به سنسور اثرانگشت زیرنمایشگر و اسپیکرهای استریو هستند. در ضمن در جعبه آن‌ها هیچ شارژری وجود نخواهد داشت.

سخت‌افزار گلکسی A53 و A33

سامسونگ از جدیدترین تراشه خود یعنی اگزینوس ۱۲۸۰ در داخل گلکسی A53 و A33 استفاده کرده است. اگزینوس ۱۲۸۰ یک تراشه ۵ نانومتری با ۸ هسته پردازشی است که این هسته‌ها شامل ۲ هسته قدرتمند Cortex-A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز می‌شوند. در کنار آن‌ها یک پردازنده گرافیکی Mali-G68 نیز بکار گرفته شده است.

گلکسی A53 و گلکسی A33

سامسونگ حافظه‌های رم ۶/۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی را برای هر دو گوشی گلکسی A53 و A33 در نظر گرفته است و یک شیار کارت میکرو اس‌دی نیز برای افزایش حافظه تا ۱ ترابایت وجود خواهد داشت.

در بخش دوربین، گلکسی A53 از یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در کنار یک دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دو حسگر ماکرو و عمقی ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است، در حالیکه گلکسی A33 مجهز به یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دو سنسور ماکرو و عمقی ۲ مگاپیکسلی شده است.

قیمت و نحوه عرضه گلکسی A53 و گلکسی A33

گلکسی A53 به قیمت پایه ۴۴۹.۹ دلار در آمریکا و قیمت ۳۹۹ پوند در انگلیس به فروش خواهد رفت، اما گلکسی A33 در بازارهای غربی عرضه نخواهد شد و بنابراین قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

گلکسی A53 و گلکسی A33

درباره تاریخ عرضه گلکسی A53 و گلکسی A33 نیز باید بگوییم که این دو گوشی قرار است به‌ترتیب از ۱ آوریل و ۲۲ آوریل عرضه بشوند.

نظر شما درباره طراحی و مشخصات گلکسی A53 و گلکسی A33 چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.