سارقان اینترنتی از طریق پلتفرم رسمی اپل گوشی های آیفون را آلوده می کنند - تکفارس 
سارقان اینترنتی از طریق پلتفرم رسمی اپل گوشی های آیفون را آلوده می کنند - تکفارس 

سارقان اینترنتی از طریق پلتفرم رسمی اپل گوشی های آیفون را آلوده می کنند

مهدی حلوائی
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - 15:28
اپل تست فلایت

از آن‌جایی که فروشگاه اپ استور از روش‌های امنیتی مختلفی برای جلوگیری از آلوده‌شدن دستگاه‌های کاربران به اپلیکیشن‌های مخرب استفاده می‌کند، سارقان اینترنتی به‌تازگی از روش جدیدی برای این کار استفاده کرده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان امنیتی Sophos، سارقان اینترنتی اخیراً در پویشی سازماندهی‌شده‌ به نام CryptoRom از پلتفرم تست فلایت (TestFlight) اپل برای ارسال اپلیکیشن‌های تقلبی رمزارز به کاربران سیستم‌عامل آی او اس استفاده کرده‌اند. اپل این پلتفرم را برای توسعه‌دهندگان طراحی کرده تا آن‌ها بتوانند نسخه‌ی آزمایشی اپلیکیشن‌های خود را برای کاربران ارسال کنند. از آن‌جایی که اپلیکیشن‌های این پلتفرم در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارند، بررسی‌های امنیتی اپ استور روی آن‌ها صورت نمی‌گیرد و از این رو سارقان کار راحت‌تری برای پخش اپلیکیشن‌های تقلبی دارند.

در حال حاضر اپل به‌طور دقیق نمی‌داند که سارقان از کدام‌یک از اپلیکیشن‌های رمزارز برای آلوده‌کردن گوشی‌های کاربران به ویروس استفاده می‌کنند اما این شرکت به کاربران هشدار داده تا از دانلود اپلیکیشن‌ها از منابع ناشناس و یا بازکردن و ذخیره‌کردن فایل‌های مشکوک خودداری کنند. این هشدارها تنها مربوط به کاربران آی او اس نبوده و توصیه می‌شود که کاربران سیستم‌عامل اندروید نیز به آن‌ها توجه داشته باشند.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید