ویژگی اشتراک گذرواژه نتفلیکس غیرفعال می شود - تکفارس 
ویژگی اشتراک گذرواژه نتفلیکس غیرفعال می شود - تکفارس 

ویژگی اشتراک گذرواژه نتفلیکس غیرفعال می شود

مهدی ملکی
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - 10:22
نتفلیکس

تنها چند هفته بعد از افزایش قیمت اشتراک نتفلیکس، این شرکت اعلام کرده به دنبال راهی است تا اشتراک گذرواژه حساب‌ها را بین افرادی که در یک خانواده قرار ندارند، مسدود کند و در عوض آن‌ها بتوانند با پرداخت پول بیشتر، به این ویژگی دست پیدا کنند.

این برنامه نخست در سه کشور شیلی، کاستا ریکا و پرو اجرا می‌شود. مشترکان می‌توانند علاوه بر انتقال محتویات حساب خود به یک حساب دیگر، با پرداخت ۲.۹۹ دلار آمریکا، اجازه دهند یک نفر دیگر هم از حساب کاربری آن‌ها استفاده کند.

این اولین باری نیست که نتفلیکس به اشتراک گذرواژه بین کاربران مختلف، واکنش منفی نشان می‌دهد. این ارائه دهنده نمایش‌های تلویزیونی، سال گذشته یک ابزار تاییدیه را روی حساب‌ها راه‌اندازی کرد تا اجازه ندهد کاربرانی که صاحب اصلی حساب نیستند، از محتوای آن استفاده کنند.

قیمتژانویه ۲۰۲۲اکتبر ۲۰۲۰ژانویه ۲۰۱۹اکتبر ۲۰۱۷اکتبر ۲۰۱۵آوریل ۲۰۱۴آوریل ۲۰۱۳۲۰۱۱
پرمیوم (۴K همراه با پشتیبانی از ۲ عدد نمایشگر)$۱۹.۹۹$۱۷.۹۹$۱۵.۹۹$۱۳.۹۹$۱۱.۹۹$۱۱.۹۹$۱۱.۹۹چنین اشتراکی وجود نداشت
استاندارد (HD همراه با پشتیبانی از ۲ عدد نمایشگر)$۱۵.۴۹$۱۳.۹۹$۱۲.۹۹$۱۰.۹۹$۹.۹۹$۸.۹۹$۷.۹۹$۷.۹۹
پایه (فاقد HD همراه با پشتیبانی از ۱ عدد نمایشگر)$۹.۹۹$۸.۹۹$۸.۹۹$۷.۹۹$۷.۹۹$۷.۹۹چنین اشتراکی وجود نداشتچنین اشتراکی وجود نداشت

افزون بر ویژگی‌های انتقال محتویات حساب و عضو اضافه، نتفلیکس به دنبال راهی است تا تعداد مشترکین کلی سرویس خود را نیز افزایش دهد. اگر نتفلیکس مانند همیشه قصد داشته باشد به عنوان بزرگ‌ترین سرویس استریم فیلم و سریال در جهان شناخته شود، باید برنامه‌های اورجینال بیشتری را تولید و پخش کند و همان‌طور که مشخص است، به هر حال هزینه ساخت چنین برنامه‌هایی، باید از منبعی تامین شود که در حال حاضر نمی‌توان درباره آن سخنی گفت.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد که رویکرد جدید نتفلیکس درخصوص اشتراک‌گذاری گذرواژه و حساب، یکی از منابع درآمد جدید آن خواهد بود و به زودی هم در مناطق بیشتری عملی خواهد شد.

اخیراً این غول استریم نمایش‌های تلویزیونی به صنعت بازی‌های ویدیویی هم ورود کرده است. این صنعت می‌تواند قسمت دیگری از هزینه‌های رو به رشد نتفلیکس را تامین کند و این شرکت باید امیدوار باشد که چنین چیزی زودتر جواب دهد. چرا؟

نتفلیکس نزدیک به دو ماه پیش، گزارش درآمد خود در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد که بر اساس آن، ارزش این شرکت افتی ۲۴.۸۷ درصدی داشته است. تعداد مشترکین این شرکت در سال ۲۰۲۱ برابر با ۲۲۲ میلیون نفر بوده که نسبت به سه‌ماهه‌ی سوم سال گذشته ۸.۳ میلیون نفر بیشتر است.

همچنین درآمد این شرکت در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۱ با افزایشی ۱۶ درصدی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ برابر با ۷.۷ میلیارد دلار بوده است.

تعداد مشترکین جدید نتفلیکس در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۸ میلیون نفر بوده و این شرکت انتظار دارد تا تعداد ۲.۵ میلیون نفر دیگر را نیز در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ به جمع مشترکین خود اضافه کند. این در حالی است که تعداد مشترکین این شرکت در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۷ میلیون نفر بود و تعداد مشترکین جدید آن در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ نیز حدود ۴ میلیون نفر بوده است. جزئیات این خبر را در این لینک مطالعه کنید و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید