رکوردشکنی نمایشگرهای سری شیائومی ۱۲ در تست های DisplayMate - تکفارس 
رکوردشکنی نمایشگرهای سری شیائومی ۱۲ در تست های DisplayMate - تکفارس 

رکوردشکنی نمایشگرهای سری شیائومی ۱۲ در تست های DisplayMate

افشین نوری
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - 20:17
شیائومی ۱۲

وب‌سایت DisplayMate امتیاز +A را به نمایشگرهای سه گوشی سری شیائومی ۱۲ داده است. در تست‌های این وب‌سایت، شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو ۱۵ رکورد ثبت کرده‌اند و در ۷ بخش نیز عملکرد عالی داشته‌اند. شیائومی ۱۲ ایکس نیز یک رکورد کمتر از دو مدل دیگر ثبت کرده است.

براساس تست‌های این وب‌سایت، نمایشگر شیائومی ۱۲ پرو بالاترین رزولوشن (۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) را نسبت به دو مدل دیگر داشته و همین موضوع باعث شده تا شفافیت صفحه‌نمایش آن بی‌نظیر باشد. نمایشگر این گوشی از نظر روشنایی نیز با داشتن حداقل و حداکثر روشنایی ۹۸۰ و ۱۵۴۱ نیت رکورد دیگری ثبت کرده است.

شیائومی ۱۲

هر سه گوشی سری شیائومی ۱۲ دارای دقت رنگ و کنتراست بسیار بالایی هستند و توانسته‌اند ۱۰۰ درصد از محدوده رنگی sRGB و DCI-P3 را پوشش دهند.

شیائومی ۱۲

اما درباره نمایشگر شیائومی ۱۲ و ۱۲ ایکس باید بگوییم که صفحه‌نمایش آن‌ها قادر به رندر کردن ۶۸ میلیارد رنگ بوده که این قابلیت به‌خاطر ۱۲ بیتی بودن نمایشگرهای آن‌ها بوده است. این در حالی است که شیائومی ۱۲ پرو از یک پنل ۱۰ بیتی با ۱ میلیارد رنگ بهره می‌برد. اما مزیت مدل پرو این است که پنل آن از نوع LTPO است و می‌تواند به‌صورت پویا نرخ نوسازی خود را از ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز تنظیم کند.

شیائومی ۱۲

منبع: GSMArana

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.