فضای ذخیره‌سازی ابری روسیه رو به اتمام است - تکفارس
فضای ذخیره‌سازی ابری روسیه رو به اتمام است - تکفارس

فضای ذخیره‌سازی ابری روسیه رو به اتمام است؛ ۲ ماه تا تعطیلی برخی سرویس ها

مهدی ملکی
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - 09:40
حمله نظامی روسیه به اوکراین

روسیه بیش از ۲۰ روز پیش حمله نظامی به همسایه خود اوکراین را آغاز کرد و این جنگ همچنان ادامه دارد. از زمان آغاز حمله یاد شده، تحریم‌های بسیار تهیه و علیه روسیه به اجرا درآمده‌اند.

گوگل، متا، اپل و بسیاری از سایر شرکت‌های دنیای تکنولوژی به دنبال قوانین وضع شده توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا، روسیه را از دسترسی به خدمات خود منع کرده‌اند.

حالا به دنبال همین موارد، یک مشکل دیگر برای روسیه پیش آمده است: فضای ابری ذخیره‌سازی در این کشور، رو به پایان است. یکی از خبرگزاری‌های روسی با استناد به گزارش منابع دولتی اعلام کرده که فضای ذخیره‌سازی داخلی سرورهای روسیه و سایر تجهیزات مورد نیاز در حوزه فناوری اطلاعات این کشور، با وضعیت بدی مواجه هستند.

مطالب مرتبط:

وزارت تحول دیجیتال این کشور نزدیک به یک هفته پیش یک جلسه با شرکت‌های حوزه فناوری این کشور یعنی Sberbank، MTS، Oxygen، Rostelecom، Atom-Data، Croc و Yandex برگزار کرده است. یکی از منابع به این رسانه گزارش کرده که منع دسترسی به خدمات دهندگان فضای ابری نظیر گوگل و آمازون، تقاضا را برای منابع داخلی افزایش داده است و روسیه هم با آگاهی از این مطلب، انتظار دارد که طی دو ماه آینده، شاهد اتمام ظرفیت ذخیره‌سازی داخلی باشد.

این موضوع در وهله اول منجر به تعطیلی بسیاری از سرویس‌های غیرضروری مانند بازی‌های ابری، استریم موسیقی، فیلم و … خواهد شد. از آن‌جایی که ارزش پول روسیه به شدت در حال نزول است، این کشور در واردات تجهیزات از چین نیز به مشکل برخورده است. طبق گزارشات منتشر شده توسط منابع معتبر، ظاهراً هوآوی نیز از ارسال تجهیزات به روسیه خودداری می‌کند. این شرکت چینی طی چند سال گذشته، تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا، شرایط بدی را سپری می‌کند.

ظاهراً روسیه در حال بررسی چندین گزینه است تا این ماجرا را به‌گونه‌ای حل کند. یکی از این گزینه‌ها توقیف رایانه شرکت‌هایی است که طی تحریم‌های جهانی اخیر علیه این کشور تصمیم به ترک روسیه گرفته‌اند. مشخصاً ساده‌ترین راه برای حل این مشکلات، توقف حمله نظامی به اوکراین است. طبق گزارش سازمان ملل تاکنون طی این حمله ۷۰۰ غیرنظامی از جمله ۴۸ کودک، کشته شده‌اند.

البته عواقب این جنگ تنها متوجه روسیه نیست؛ در حالی که شرکت‌های مختلف در سرتاسر جهان کماکان با مشکل کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کنند، حمله‌ی نظامی اخیر روسیه به کشور اوکراین نیز موجب وخیم‌تر شدن این مشکل شده است.

حدود نیمی از منبع نئون، که استفاده از آن در تراشه‌ها ضروری است، توسط دو شرکت اوکراینی Ingas و Odessa تولید می‌شود. بر اساس گزارش رویترز، در حال حاضر فعالیت این دو شرکت پس از حمله‌ی روسیه به اوکراین به‌طور کامل متوقف شده است.

این در حالی است که کشور آمریکا حدود ۵۰ درصد از منبع نئون خود را از این دو شرکت تامین می‌کند. برای مطالعه بیشتر در این زمینه، از لینک‌های ابتدای مطلب کمک بگیرید.

منبع: XDA-Developers

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید