اینستاگرام به زودی میزبان NFTها خواهد بود - تکفارس 
اینستاگرام به زودی میزبان NFTها خواهد بود - تکفارس 

اینستاگرام به زودی میزبان NFTها خواهد بود

مهدی ملکی
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - 09:04
nft اینستاگرام

به گزارش چند رسانه، مارک زاکربرگ تایید کرده است که NFTها به زودی راهشان را به اینستاگرام باز خواهند کرد.

در حالی که زاکربرگ دقیقاً‌ توضیح نداد که NFTها چگونه روی این پلتفرم حضور خواهند داشت، اما او تایید کرده است که احتمالاً طی چند ماه آینده، کاربران شاهد آن‌ها خواهند بود و حتی در مرور زمان، محیطی برای ساختشان هم فراهم می‌شود.

می‌توان گفت مدت‌هاست که کاربران از حضور احتمالی NFTها در اینستاگرام مطلع هستند. سال گذشته مدیر اینستاگرام تایید کرد که تیم او سخت مشغول اکتشاف NFTهاست با این حال هیچ موضوعی در این‌خصوص، در آن بازه زمانی تایید نشد.

در ژانویه، گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد فیس بوک و اینستاگرام در حال کار روی ادغام با NFT هستند. در آن گزارش، به قابلیتی اشاره شده بود که اجازه می‌داد شما از یک NFT به عنوان پروفایل خود استفاده کنید و همچنین بعد از ساخت NFT، آن را روی یک بازارچه دیجیتال درون همین پلتفرم‌ها به فروش برسانید.

مارک زاکربرگ دو ویژگی اول را در گذشته هم مورد اشاره قرار داده بود اما هنوز مشخص نیست که منظور از ساخت NFT روی اینستاگرام چیست. برای مثال آیا در آینده‌ای نه چندان دور شما می‌توانید پست‌های اینستاگرام خود را به عنوان NFT بفروشید؟ یا شاید استوری‌های اینستاگرام به عنوان NFT در دسترس قرار بگیرند؟ به هر حال، متا چیزی در این‌باره نگفته است.

مشخصاً حتی اگر به این زودی‌ها شاهد یک بازارچه دیجیتال NFT در پلتفرم‌های متا نباشیم، این احتمال وجود دارد که چنین چیزی در آینده رخ دهد. احتمالاً متوجه ابعاد متاورس در این قضیه شده‌اید، جنبه‌ای که شرکت متا علاقه زیادی به آن دارد. زاکربرگ و متا ملاحضات زیادی درباره این موضوعات دارند. برای مثال متا باید مطمئن شود که اشیای این‌چنینی روی پلتفرم‌های مختل، ظاهر یکسانی داشته باشند که گویا چندان هم آسان نیست.

اینستاگرام اولین شبکه اجتماعی مطرحی نیست که به سمت NFT تمایل پیدا کرده است. اوایل امسال، توییتر قابلیتی را معرفی کرد که به وسیله آن کاربران می‌توانند از یک NFT به عنوان تصویر پروفایل خودشان استفاده کنند. باید منتظر ماند و دید که در نهایت پلتفرم‌های متا چه رویکردی در استفاده از NFT خواهند داشت.

منبع: TheVerge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید