فیس بوک مرزهای شخصی کاربران در دنیای مجازی متاورس را افزایش داد - تکفارس 
فیس بوک مرزهای شخصی کاربران در دنیای مجازی متاورس را افزایش داد - تکفارس 

فیس بوک مرزهای شخصی کاربران در دنیای مجازی متاورس را افزایش داد

افشین نوری
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - 08:21
متاورس

فیس بوک (متا) سال گذشته از پروژه متاورس خود رونمایی کرد و همین یک ماه پیش یک قابلیت جذاب به نام مرزهای شخصی (Personal Boundary) به این پلتفرم اضافه کرد تا جلوی آزار و اذیت احتمالی کاربران در این دنیای مجازی را بگیرد. حالا فیس بوک این قابلیت را بعد از دریافت بازخوردهای فراوان به‌روزرسانی کرده است.

قابلیت مرزهای شخصی به این صورت است که هر آواتار دارای یک فضای خصوصی به شعاع ۲ فوت است که سایر آواتارها اجازه ورود به آن محدوده را ندارند. به این ترتیب حداقل فاصله دو آواتار از همدیگر ۴ فوت خواهد بود.

متاورس

حالا در به‌روزرسانی جدید این قابلیت، کاربران ابزارهای بیشتری برای کنترل آن خواهند داشت. این ابزارها به شما احازه می‌دهند تصمیم بگیرید چه کسانی به آواتار شما نزدیک بشوند. سه گزینه در این بخش در نظر گرفته شده است که شامل “On for Non-Friends” و “On for Everyone” و “Off” می‌شوند. در حالت سوم، تنظیمات مرزهای شخصی شما غیرفعال می‌شود و به حالت استاندارد برمی‌گردد.‌

مطالب مرتبط:

در هر حال، به نظر می‌رسد فیس بوک در دنیای متاورس خود اهمیت زیادی برای فضای خصوصی افراد و جلوگیری از آزار و اذیت آن‌ها قائل است و حالا هر کس می‌تواند براساس نوع صمیمیتی که با سایر کاربران دارد گزینه موردنظر خود را برای مرزهای شخصی انتخاب بکند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید