گزارش: رشد فروش سی دی‌‌ های موزیک بعد از ۲ دهه افول - تکفارس 
گزارش: رشد فروش سی دی‌‌ های موزیک بعد از ۲ دهه افول - تکفارس 

گزارش: رشد فروش سی دی‌‌ های موزیک بعد از ۲ دهه افول

افشین نوری
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - 21:23
سی دی‌ موزیک

خیلی از ما فکر می‌کنیم که بازار سی دی‌ها دیگر رونق سابق را ندارد و کسی برای شنیدن موزیک به سراغ سی دی نمی‌رود. اما حالا مشخص شده است که فروش سی دی‌های موسیقی برای اولین بار در دو دهه گذشته افزایش یافته است.

طبق گزارش سالانه سازمان RIAA، فروش سی دی‌های موسیقی در آمریکا از ۳۱.۶ میلیون عدد در سال ۲۰۲۰ به ۴۶.۶ میلیون عدد در سال ۲۰۲۱ رسیده است و درآمد حاصل از فروش این سی دی‌ها از ۴۸۳.۲ میلیون دلار به ۵۸۴.۲ میلیون دلار افزایش یافته است. این برای اولین بار از سال ۲۰۰۴ به این طرف است که ما شاهد رشد سالانه در این بخش هستیم.

سی دی‌ موزیک

البته این درآمد در مقایسه با درآمد ۱۳.۲ میلیترد دلاری سی دی‌های موسیقی در سال ۲۰۰۰ هنوز فاصله بسیار زیادی دارد، اما در هر حال می‌تواند برای فعالین این حوزه امیدوار کننده باشد. ضمنا در سال ۲۰۰۰ حدود ۵۰۰ میلیون عدد سی دی موزیک فروخته شده بود واقعا در نوع خود بی‌نظیر بود.

یک آمار جالب دیگر اینکه در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار در طول ۱۵ سال گذشته، فروش صفحات موسیقی گرافامون نیز افزایش یافته است، بطوریکه در آمریکا تعداد ۳۹.۷ میلیون صفحه گرامافون فروخته شده و درآمد حاصل از آن ۱ میلیارد دلار بوده است.

سی دی‌ موزیک

هرچند این افزایش فروش سی دی‌ها و صفحات گرامافون موسیقی بعد از دو دهه می‌تواند خبر خوبی باشد، اما جایگزین‌های دیجیتالی آن‌ها همچنان بی‌رقیب هستند. در سال ۲۰۲۱، مجموع آلبوم‌هایی که در قالب سی دی و صفحه گرامافون منتشر شده‌اند فقط ۱۱ از کل فروش آلبوهای موسیقی را تشکیل داده‌اند که این نشان می‌دهد عرضه و فروش آلبو‌های موسیقی به‌صورت دیجیتالی همچنان مورد اقبال مشتریان است.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید