تاریخ عرضه کارت های گرافیک سری آرک الکمیست مشخص شد - تکفارس 
تاریخ عرضه کارت های گرافیک سری آرک الکمیست مشخص شد - تکفارس 

تاریخ عرضه کارت های گرافیک سری آرک الکمیست مشخص شد

مهدی حلوائی
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - 06:58
اینتل آرک الکمیست

اینتل عرضه‌ی نسخه‌ی موبایلی کارت‌های گرافیک سری آرک الکمیست (Arc Alchemist) خود را برای محصولاتی مانند آیدیاپد گیمینگ ۳i شرکت لنوو و گلکسی بوک ۲ پرو شرکت سامسونگ آغاز کرده است و حالا به‌نظر می‌رسد که نسخه‌ی دسکتاپ این سری از کارت گرافیک‌های اینتل در بین ماه‌های اردیبهشت و خرداد سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

قرار است که کارت‌های A500 و A700 اینتل برای رقابت با کارت‌های پرچمدار میان‌رده‌ای مانند سری رادئون RX 6000 ای ام دی و سری RTX 3000 انویدیا روانه‌ی بازار شوند. گفته می‌شود که این کارت‌ها از ۵۱۲ واحد پردازشی، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 و توان مصرفی ۲۲۵-۱۷۵ وات بهره برده و با قیمت حدودی ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار در دسترس قرار خواهند گرفت. البته این قیمتی است که اینتل روی کارت‌های خود گذاشته و بعید نیست که خرده‌فروشی‌ها آن‌ها را با قیمتی بیشتر به فروش برسانند.

اینتل آرک الکمیست

عرضه‌ی احتمالی کارت‌های سری آرک الکمیست در تاریخ مذکور همزمان با عرضه‌ی مجدد کارت‌های سری امپر شرکت انویدیا و RDNA2 ای ام دی خواهد بود و همین موضوع می‌تواند کار را برای شرکت اینتل دشوار کند. با این وجود، در صورتی که قیمت کارت‌های جدید اینتل پایین‌تر از محصولات هم‌رده‌ی انویدیا و ای ام دی باشد، احتمال برتری این شرکت در رقابت با دو رقیب قدیمی افزایش خواهد یافت.

نظر شما در مورد کارت‌های گرافیک شرکت اینتل چیست؟ به‌نظر شما آیا اینتل در رقابت با انویدیا و ای ام دی پیروز خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.