راهنمای خرید انواع مدل های هندزفری - تکفارس 
راهنمای خرید انواع مدل های هندزفری - تکفارس 

راهنمای خرید انواع مدل های هندزفری

کسری نراقی
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 01:39
راهنمای خرید انواع مدل های هندزفری - تکفارس 

انتخاب هوشمندانه از بین انواع هندزفری می‌تواند لذت گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم و… را برای شما چندین برابر کند. از سویی هم می‌تواند شما را از خرید مجدد هندزفری تا چندین سال نجات دهد. حال اگر به دنبال بهترین مدل هندزفری می‌گردید و می‌خواهید متناسب با بودجه‌تان، مناسب‌ترین هندزفری را انتخاب کنید؛ مطلب پیش رو را از دست ندهید.

چرا انتخاب و خرید مناسب‌ترین مدل هندزفری مهم است؟

هندزفری، هدفون و هدست از مهم‌ترین گجت‌های امروزی هستند که طرفداران پرشماری در بین جوانان دارند. تفاوت اصلی این دو نوع گجت، نوع گوشی آن ها است.

گوشی‌های هندزفری، ابعاد نسبتاً کوچکی دارند که به طور کامل در گوش قرار می‌گیرند و کیفیت صدای مناسبی برای کاربر فراهم می‌سازند. اما طراحی هدفون به گونه‌ای است که به طور کامل گوش را بپوشاند. در این حالت کاربر به سختی صدای محیط پیرامون خود را می‌شوند و به همین دلیل هدفون‌ها برای گیمینگ انتخاب مناسب‌تری هستند.

تصور کنید با هندزفری در حال گوش دادن به موسیقی هستید، بدون شک اگر صداها را نویزدار بشنوید، اعصابتان به هم می‌ریزد.

در مثالی دیگر، فرض کنید در حال رانندگی و صحبت کردن با هندزفری هستید؛ قطعا اگر مدل هندزفری، سیم دار باشد، از گره خوردن سیم آن، کلافه می‌شوید. اگر می‌خواهید با چنین مشکلاتی مواجه نشوید باید با انواع هندزفری، ویژگی آن‌ها و نوع کابریشان آشنا شوید.

انواع مدل هندزفری موجود در بازار

انواع هندزفری موجود در بازار چنان تنوعی دارند که افراد را هنگام خرید سر درگم می‌کنند. خرید هندزفری به دلیل مسئله کیفیت صدا هنگام تماس تلفنی، گوش دادن به موسیقی، قدرت عمل آن وقتی از گوشی دور است و… اهمیت زیادی دارد.

مدل‌های هندزفری با توجه به کیفیت و برندشان قیمت‌های متفاوتی دارند و هر کس باید با توجه به نیاز و بودجه‌اش دست به انتخاب یکی از آن‌ها بزند. در ادامه با معرفی انواع مدل‌های هندزفری کمی این انتخاب را برایتان تسهیل کرده‌ایم.

مهم ترین نکات قبل از خرید انواع مدل هندزفری سیمی

بارزترین ویژگی هندزفری‌های سیمی، دارا بودن سیم است. شما با این مدل هندزفری‌، نسبت به بلوتوثی، از صدای مطلوب‌تری بهره مند می‌شوید؛ اما ممکن است با گره خوردن سیمش، اذیت شوید.

البته باید گفت که هندزفری‌های سیمی، قیمت مقرون به صرفه ای دارند و برای شنیدن موسیقی و دیدن فیلم، بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

راهنمای خرید انواع مدل های هندزفری - تکفارس 

اگر قصد خرید هندزفری سیمی را دارید، باید قبل از خرید آن، به نوع سیم، طول سیم، قابلیت‌ها و قیمتش توجه کنید.

سیم هندزفری به ۲ دسته: بافته شده و معمولی تقسیم می‌شود. هندزفری‌های معمولی مقاومتی خوبی در برابر گره خوردن ندارد؛ اما هندزفری‌های با سیم بافتنی، طول عمر بالایی دارد و شما را از گره خوردن در امان نگه می‌دارد.

از نظر طول، سیم هندزفری باید بین نیم متر الی یک متر باشد. البته باید بدانید که هر چه طول سیم بیشتر باشد، کیفیت صدایش کاهش می‌یابد.

علاوه بر این‌ها، بهترین مدل هندزفری سیمی باید دارای قابلیت‌های زیر باشد:

  • میکروفن جهت قطع و وصل کردن مکالمه
  • قابلیت حذف نویز
  • خاصیت ضد آب
  • قابلیت تعویض سَری‌های هندزفری
  • امکان استفاده برای گوشی‌های اندروید و آیفون

مهم ترین نکات قبل از خرید انواع مدل هندزفری بی‌سیم

قبل از خرید هندزفری بلوتوثی باید به نوع کاربری، ظاهر، قابلیت‌ها، میزان نگهداری شارژ، نوع باتری و قیمت توجه کنید. به طور مثال: بهترین «مدل هندزفری» برای پیاده روی و ورزش کردن، هندزفری بلوتوثی دور گردنی است؛ اما این مدل برای مکالمه اصلا گزینه خوبی نیست.

از بهترین مدل‌های هندزفری برای برقراری مکالمه، هندزفری بلوتوث حرفه ای است. این مدل هندزفری‌ها، دارای ظاهری بسیار زیبا، کیفیت صدای عالی و عمر طولانی است. اگر شما در حوزه تجارت فعالیت دارید و مدام در حال صحبت با دیگران از طریق گوشی هستید؛ پس هندزفری بلوتوث حرفه ای را انتخاب کنید.

راهنمای خرید انواع مدل های هندزفری - تکفارس 

برای استفاده روزمره جهت گوش دادن به موسیقی، حضور در کلاس‌های آنلاین، دیدن فیلم و… هندزفری بلوتوثی حلزونی گزینه خوبی است. بهترین ویژگی این مدل هندزفری‌ها، امکان اتصال از فاصله ۱۰ متری با گوشی موبایل و لپ تاپ است.

معرفی چند مدل از بهترین هندزفری‌های بلوتوثی و سیمی

از بهترین مدل‌های هندزفری بی‌سیم و سیم‌دار می‌توان به برندهای سامسونگ، جبرا، شیائومی، سونی، اپل، بیرداینامیک، اوی، ریمکس و فیلیپس اشاره کرد. برای خرید آن‌ها، با قیمتی مناسب، میتوانید به فروشگاه دایان شاپ رجوع کنید. در این فروشگاه انواع و اقسام هندزفری‌های بلوتوثی حلزونی، گردنی، حرفه ای و… یافت می‌شود. در ادامه چند مدل از پرفروش‌ترین و بهترین هندزفری، معرفی شده است.

راهنمای خرید انواع مدل های هندزفری - تکفارس 

هندزفری سامسونگ level

هندزفری سامسونگ level، در لیست بهترین هندزفری‌های گردنی موجود در بازار قرار گرفته است. این هندزفری ارگونومی خوبی دارد و از عمر و کیفیت صدای مطلوبی برخوردار شده است. 

به طور کلی هندزفری‌های سری Level از پرفروش‌ترین و باکیفیت ترین هندزفری های یقه‌ای است که در حال حاضر سه مدل دارد:

  • Samsung Level U
  • Samsung Level U Pro
  • Samsung Level U Flex

هندزفری بلوتوثی Sony مدل ۲۱۵۲۰

این هندزفری برای رانندگی و استفاده روزمره بهترین گزینه است. محدوده عملکردش ۱۰ متر و مدت زمان شارژش کمتر از ۲.۵ ساعت می‌باشد.

هندزفری بی سیم هایلو مدل T15

این هندزفری از اگرونومی و طراحی شیکی برخوردار شده است. کیفیت صدا و میزان عمر باتری آن عالی است. این مدل هندزفری، تا ۶۰ ساعت قابلیت استفاده را دارد.

هندزفری بلوتوثی Jabra مدل ۲۴۷۴۱

برای استفاده روزمره، هندزفری بلوتوثی جبرا مدل ۲۴۷۴۱ گزینه خیلی خوبی است. محدوده عملکرد آن ۱۰ متر و نگهداشت شارژ در حالت پخش موزیک و مکالمه ۷.۵ ساعت است.

هندزفری سیمی Focal Sphear

از بهترین و باکیفیت‌ترین هندزفری‌های سیمی موجود در بازار، هندزفری‌های ساخت شرکت Focal است. به طور مثال: هندزفری مدل Sphere، سبک وزن است و سیم مقاومی دارد. علاوه بر این‌ها، کیفیت صدای خروجی‌اش مطلوب است.

هندزفری بلوتوث ایرپاد اپل (AirPods)

هندزفری‌های شرکت اپل همگی مجهز به میکروفون برای مکالمه، چراغ LED هشدار دهنده، دارای قابلیت حذف صدای اضافه محیط، کیفیت صدای HD و محفظه نگهدارنده مخصوص است.

هندزفری بلوتوث پلنترونیکس مدل Explorer 500

هندزفری پلنترونیکس Explorer 500 برای شنیدن موسیقی در بیشترین اوج لذت، پیاده روی و ورزش گزینه خیلی خوبی است. این مدل هندزفری دارای اسپیکر با کیفیت و قابلیت حذف نویز است.

هندزفری بلوتوثی Lenovo مدل ۲۴۹۵۰

از دیگر هندزفری‌های پیشنهادی برای استفاده روزمره، هندزفری بلوتوثی Lenovo مدل ۲۴۹۵۰ است. نگهداشت شارژ در حالت فعالیت این هندزفری، ۳.۵ ساعت و مدت زمان شارژ ایرپاد ۱ ساعت است. این هندزفری ارگونومی خوبی دارد و ظاهرش مناسب است.

هندزفری سیمی بهتر است یا هندزفری بلوتوثی؟

انتخاب هندزفری سیمی یا بلوتوثی اول از همه به نوع کاربری و دوم به بودجه شما بستگی دارد. در واقع هر مدلی ویژگی‌های خاص خودش را دارد که شما باید ببینید کدام از آن‌ها نیازتان را برطرف می‌کند.

به طور مثال: اگر اهل گیمینگ هستید باید به سراغ هندزفری باکیفیت با بیس قوی و غنی بدون تاخیر بروید. اگر می‌خواهید در زمان ورزش کردن موسیقی گوش دهید، انتخابتان فقط باید هندزفری‌ها گردنی باشد.

برای استفاده روزمره که گاهی موسیقی گوش می‌دهید، گاهی صحبت می‌کنید، گاهی فیلم می‌بینید یا سرکلاس آنلاین می‌روید؛ هندزفری ساده سیمی هم کفایت می‌کند.

نتیجه گیری

تا اینجا با چندین مدل هندزفری آشنا شدید. امیدواریم توانسته باشید از بین انواع «هندزفری» معرفی شده، مناسب ترینش را انتخاب کنید. اکنون اگر قصد خرید بهترین مدل هندزفری را دارید؛ می‌توانید روی فروشگاه اینترنتی دایان شاپ حساب کنید. این سایت در خرید بهترین مدل هندزفری به شما کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.