۷ معرفی بزرگ در رویداد Peek Performance اپل - تکفارس 
۷ معرفی بزرگ در رویداد Peek Performance اپل - تکفارس 

۷ معرفی بزرگ در رویداد Peek Performance اپل

مهدی ملکی
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 00:21
رویداد Peek Performance اپل

در زمان نگارش این مطلب، به سختی دو ساعت از اتمام مراسم Peek Performance اپل می‌گذرد. در این مراسم آیفون SE 2022 با آخرین پردازنده ساخت اپل و پشتیبانی از شبکه ۵G، یک مک رومیزی جدید، یک مانیتور گران‌قیمت و برخی موارد دیگر رونمایی شد.

اگر به دنبال یک خلاصه تمام و کمال از اتفاقاتی هستید که در این رویداد یک ساعته رخ داد، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

پردازنده M1 اولترا اپل

۷ معرفی بزرگ در رویداد Peek performance اپل

اپل با معرفی M1 اولترا، جدیدترین و همچنین قدرتمندترین پردازنده شخصی‌سازی شده خود را معرفی کرد. این پردازنده در واقع شامل دو عدد M1 پرو مکس است که از حداکثر ۱۲۸ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند. به گفته اپل این پردازنده حدود ۸ برابر سریع‌تر از یک تراشه M1 عمل می‌کند.

مک استودیو در حال حاضر تنها محصولی است که میزبان M1 اولترا خواهد بود و ظاهراً یک مک پرو هم در رویداد آینده این شرکت، همین رویه را طی خواهد کرد.

مک استودیو

۷ معرفی بزرگ در رویداد Peek performance اپل

مک استودیو جدیدترین ورودی سری مک به شمار می‌رود که اساساً یک مک مینی با تمرکز روی تولید محتوای حرفه‌ای است. این مک استودیو به درگاه‌های ورودی و خروجی بسیار مجهز است، برای مثال از ۴ عدد تاندربولت و یک درگاه کارت اس‌دی بهره می‌برد که مشخصاً نشان می‌دهد چرا تولید کنندگان محتوا، جامعه هدف آن هستند.

نسخه مجهز به M1 مکس آن با قیمت ۱۲۰۰ دلار و نسخه مجهز به M1 اولترای آن با قیمت پایه ۴۰۰۰ دلار به بازار عرضه خواهند شد.

استودیو دیسپلی ۲۷ اینچی ۵K

۷ معرفی بزرگ در رویداد Peek performance اپل

این نمایشگر ۲۷ اینچی با بدنه آلومینیوم فشرده خود، یکی از غیرمنتظره‌ترین و البته مورد انتظارترین محصولات این رویداد به شمار می‌رود. سال‌هاست که طرفداران اپل خواهان عرضه یک مانتیور از سمت این شرکت هستند و نهایتاً اکنون این‌جا هستیم: استودیو دیسپلی از رزولوشن ۵K پشتیبانی می‌کند و حداکثر قادر به ارائه روشنایی ۶۰۰ نیت است.

پشتیبانی از طیف رنگ P3 و ویژگی TrueTone از دیگر مزایای برجسته آن به شمار می‌روند ولی شاید قابل توجه‌ترین موضوع در خصوص این نمایشگر، استفاده از یک پردازنده A13 باشد که پیش از این فقط و فقط در گوشی‌های هوشمند اپل مورد استفاده قرار گرفته بود.

در نمای بالایی مانتیور هم از یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر و از آن مهم‌تر، برقراری تماس‌های تصویری استفاده شده است. جدیدترین مانتیور اپل بعد از سال‌ها، اکنون قابل پیش‌خرید است و نزدیک به ۱۰ روز بعد، در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

آیفون SE 2022

۷ معرفی بزرگ در رویداد Peek performance اپل

عضو جدید خانواده SE برای اولین در این سری، به پردازنده A15 مجهز خواهد شد که به آن اجازه می‌دهد از شبکه ۵G پشتیبانی کند. همچنین این دستگاه همانند نسل‌های گذشته به یک تاچ آی‌دی (Touch ID) مجهز است که مانند همیشه، دقیق و سریع عمل خواهد کرد.

این دستگاه ۴.۷ اینچی این‌بار به لطف پردازنده خود، بهبود خوبی را هم در زمینه باتری تجربه خواهد کرد یا باید امیدوار بود که این‌طور باشد چرا که اکنون شاهد پشتیبانی از شبکه ۵G هستیم و بر هیچ‌کس پوشیده نیست که مصرف انرژی چنین قابلیتی، می‌تواند همه معادلات را به هم بریزد.

آیپد ایر مجهز به M1

۷ معرفی بزرگ در رویداد Peek performance اپل

۱.۵ سال از معرفی و عرضه آخرین آیپد ایر اپل می‌گذرد و حالا نوبت رونمایی محصول جدیدی در این خانواده است؛ محصولی که این‌بار به پردازنده قدرتمند M1 مجهز شده است تا بیشترین ارتقای سخت‌افزار تاریخ این سری را پشت سر بگذارد.

پردازنده ۸ هسته‌ای به کار رفته در این تبلت سال گذشته در آیپد پرو هم به کار رفته بود. وجود این پردازنده به معنای پشتیبانی از ۵G است که در کنار آیفون SE، امسال به عنوان دومین محصول این شرکت شناخته می‌شود که چنین قابلیتی را دارد. همچنین اپل تصمیم گرفته است در قسمت جلوی آیپد ایر جدید از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و در قسمت کناری آن، از یک تاچ آی‌دی استفاده کند.

اپل تی‌وی پلاس

این گزینه از مقاله ما شاید چندان برای کاربران ایرانی حائز اهمیت نباشد. سرویس استریم اپل از این پس طی فصل‌های عادی، شب‌های جمعه میزبان دو مسابقه لیگ بیسبال آمریکا یعنی Major League Baseball خواهد بود. همچنین کانال لایو استریم جدیدی به منطقه ایالات متحده و کانادای این سرویس برای پخش تمام مدت (۲۴ ساعت، ۷ روز هفته) مسابقات این لیگ با قابلیت پخش مجدد، اخبار، صحنه‌های مهم، تحلیل‌ها و … اضافه خواهد شد.

رنگ سبز آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو و iOS 15.4

۷ معرفی بزرگ در رویداد Peek performance اپل

از تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، کاربران می‌توانند منتظر عرضه رنگ سبز دو گوشی پایه پرچم‌دار شرکت یعنی آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو باشند. با وجود آن که اپل هنوز تاریخ عرضه رسمی iOS 15.4 را تایید نکرده است، اما می‌دانیم که در هفته آینده این اتفاق رخ خواهد داد.

پیکربندی‌های سبز رنگ دو گوشی مذکور در تاریخ ۲۸ اسفند همراه با این به‌روزسانی عرضه خواهند شد، در نتیجه شاید شاهد عرضه iOS 15.4 در همین تاریخ باشیم.


در انتها نظر شما درباره رویداد Peek Performance اپل چیست؟ آیا رونمایی‌های این شرکت توانستند انتظارات شما را برآورده کنند؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.