لباس فضانوردی Z-2 ناسا - تکفارس 
لباس فضانوردی Z-2 ناسا - تکفارس 

لباس فضانوردی Z-2 ناسا

sepehr.shahi
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 22:55
لباس فضانوردی Z-2 ناسا - تکفارس 

تغییرات جدید لباس فضانوردی Z-1 ناسا که کمی “توی استوری” (Toy Story) وار بود هفته ی گذشته بالاخره با یک رأی گیری اینترنتی تثبیت شد.سه گزینه در این رأی گیری شرکت داشتند تا پوشش رویی Z-2 را تشکیل دهند و بالاخره گزینه ی “تکنولوژی” با ۶۳ درصد از آرا برنده اعلام شد و در دستور کار ناسا قرار خواهد گرفت. این لباس تِمی جالب دارد که مشابه “ترون” (Tron) است. حالا مهندسان ناسا به سراغ اتاق خلأء، آزمایشگاه شناوری خنثی و آزمایشات سطح سخت مریخ خواهند رفت که همه شان قرار است در پاییز آینده آغاز شوند. ویژگی های زیادی هستند که این مدل را برتر از مدل های قدیمی تر می کنند. بیایید نگاهی به این جزئیات بیاندازیم.

1

 

ناسا می گوید که بزرگنریت پیشرفتی که Z-2 داشته است استفاده از ماده ای ترکیبی برای نیم تنه ی بالایی است، که دوام و پایداری بیشتری برای مأموریت های بیرون از سفینه (EVA) به فضانورد ارائه می دهد.

4

 

 

سیم کشی و وصله های نور پرداز محصول لومینکس این امکان را می دهند که افراد خدمه به آسانی شناسایی شوند.

5

 

برای سرعت حرکت بیشتر، چین های لباس به آن اجازه می دهند که تا شود تا عملکردی راحت تر برای فضانورد فراهم کند.

7

 

همچنین در نیم تنه ی این لباس ریل ها و صفحات ضد خوردگی چرخشی در نظر گرفته شده که پوشش، حرکت و محافظت بهتری ارائه می دهند.

8

 

همانطور که اشاره کردم فاز آزمایشی این لباس فضانوردی طبق برنامه باید از پاییز امسال آغاز شود.

old

این هم تصویر یکی از اختراعات برتر سال ۲۰۱۲ به گفته ی مجله Time. لباس فضانوردی Z-1 اولین لباسی بود که برای اندازه گیری سایز آن از اسکن سه بعدی استفاده می شد، لباسی که ساختار بالا تنه ای بسیار مقاوم دارد و در زمان خود میان لباس های فضانوردی بهترین سایز بندی را داشت.

(تمام تصاویر به وسیله ی ناسا منتشر شده اند.)

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید