مهم‌ ترین محصولات معرفی شده در MWC 2022 - تکفارس 
مهم‌ ترین محصولات معرفی شده در MWC 2022 - تکفارس 

مهم‌ ترین محصولات معرفی شده در MWC 2022

مهدی حلوائی
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 13:30
مهم ترین محصولاتی که در MWC 2022 بارسلونا معرفی شدند

رویداد کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲ (MWC 2022) علی‌رغم نگرانی‌های موجود در خصوص پاندمی کرونا چند روز پیش برگزار شد. این رویداد که هر ساله در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود، در سال جاری میلادی برخلاف سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به‌صورت کاملاً حضوری برپا شد. در این مقاله به معرفی مهم‌ترین محصولات نمایش‌ داده‌شده در این مراسم خواهیم پرداخت.

کت

کت Q10

شرکت کت (Cat) در رویداد کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲ از هات اسپات موبایلی جدیدی با نام کت Q10 5G رونمایی کرد. این محصول که از طراحی MIL-SPEC 810H بهره برده است، اتصال ۵G زیر ۶ گیگاهرتز را ارائه داده و از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک نیز پشتیبانی می‌کند. باتری ۵۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از ۳۲ دستگاه به‌طور همزمان به مدت ۱۰ ساعت از دیگر ویژگی‌های این محصول است. کاربران همچنین می‌توانند از این دستگاه به عنوان پاور بانک نیز استفاده کنند.

آنر

آنر مجیک 4 پرو

زیرگروه سابق هوآوی سال گذشته اولین سری پرچمدار خود با نام آنر مجیک ۳ را روانه‌ی بازار کرد و به‌تازگی در رویداد MWC 2022 نیز از نسل جدید این گوشی‌ها یعنی سری آنر مجیک ۴ نیز رونمایی کرد. این گوشی‌ها شامل نسخه‌ی پایه با قیمت ۸۹۹ یورو و نسخه‌ی پرو با قیمت ۱۰۹۹ یورو می‌شود. آنر مجیک ۴ پرو از شارژ باسیم و بی‌سیم ۱۰۰ واتی پشتیبانی کرده و ترکیب دوربین‌های آن نیز شامل دوربین اصلی و فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و تله‌فوتوی ۶۴ مگاپیکسلی با زوم ۳.۵x می‌شود. این گوشی استاندارد IP68 را نیز دریافت کرده است.

هوآوی

هوآوی میت پد پیپر

هوآوی امسال در کنگره جهانی موبایل هیچ گوشی‌ هوشمندی را معرفی نکرد اما با این وجود، محصولات متنوعی را به نمایش گذاشت. میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۲، میت بوک E و میت استیشن ایکس تنها بخشی از محصولات این شرکت چینی بود اما بدون شک مهم‌ترین دستگاه معرفی‌شده توسط هوآوی در این رویداد، تبلت/ کتاب‌خوان الکترونیکی جدیدی با نام میت‌پد پیپر (MatePad Paper) بود. این دستگاه ۱۰.۴ اینچی به سیستم‌عامل هارمونی او اس مجهز شده و امکان دانلود اپلیکیشن‌ها را دارد. هوآوی وعده داده است که این دستگاه با هر بار شارژ تا ۴ هفته دوام بیاورد.

لنوو

لنوو دوئت 3

لنوو در این رویداد از چندین لپ تاپ مجهز به سیستم‌عامل کروم او اس از جمله کروم‌بوک ۴۰۰ دلاری دوئت ۳، آیدیاپد ۵۰۰ دلاری فلکس ۵i و آیدیاپد ۴۰۰ دلاری فلکس ۳i رونمایی کرد. این شرکت همچنین تبلت اندرویدی لنوو تب M10 پلاس را به نمایش گذاشت که ۱۹۰ دلار قیمت دارد. همچنین برند موتورولا نیز چندین لپ تاپ مختلف را معرفی کرد که احتمالاً مهم‌ترین آن‌ها، ThinkPad X13 است. این محصول از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸cx نسل ۳، رم ۳۲ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱ ترابایتی بهره برده و تا ۲۸ ساعت شارژ نگه می‌دارد.

مدیاتک

دایمنسیتی 8000 MWC 2022

شرکت تایوانی مدیاتک رقابت با تراشه‌های محبوب اسنپدراگون ۸۸۸ و ۸۷۰ را هدف قرار داده و در همین راستا از تراشه‌‌های سری دایمنسیتی ۸۰۰۰ رونمایی کرده است. این تراشه‌ها از ترکیب چهار هسته‌ی A78 و چهار هسته‌ی A55 بهره برده و به تراشه‌ی گرافیکی Mali-G610 MC6 مجهز شده‌اند. تراشه‌های سری دایمنسیتی ۸۰۰۰ همچنین از بلوتوث ۵.۳، وای‌فای ۶E، دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و رمزگشایی AV1 به‌صورت ۴کی پشتیبانی می‌کنند. شرکت ریلمی اعلام کرده است که در گوشی GT نئو ۳ از تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۱۰۰ استفاده خواهد کرد.

نوکیا

نوکیا MWC 2022

شرکت HMD در رویداد MWC بارسلون از گوشی‌های اقتصادی نوکیا سری C رونمایی کرد. نوکیا C21 پلاس ۱۱۹ یورویی، قدرتمندترین گوشی این سری بوده که از نمایشگر ال سی دی ۶.۵ اینچی با رزولوشن اچ‌دی پلاس، استاندارد IP52، رم ۲ تا ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۳۲ تا ۶۴ گیگابایتی بهره می‌برد. به‌گفته‌ی HMD، این گوشی در دو نسخه با باتری ۴۰۰۰ و ۵۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی روانه‌ی بازار خواهد شد. نوکیا C21 با قیمت ۹۹ یورو و نوکیا C2 ادیشن دوم با قیمت ۷۹ یورو دیگر گوشی‌های سری C نوکیا را تشکیل داده‌اند.

اوپو/وان‌ پلاس

وان پلاس 10 MWC 2022

اوپو گوشی فایند ایکس ۵ پرو را چند روز قبل از رویداد MWC 2022 معرفی کرد اما با این وجود، محصولات دیگری را نیز در این رویداد به نمایش گذاشت. این شرکت اعلام کرد که فناوری شارژ ۱۵۰ واتی خود را برای گوشی‌های وان‌پلاس عرضه خواهد کرد اما این پایان کار نبود و اوپو در ادامه از فناوری شارژ ۲۴۰ واتی خود نیز رونمایی کرد. این فناوری امکان شارژ کامل گوشی در تنها ۹ دقیقه را فراهم می‌آورد.

برند وان‌پلاس نیز اعلام کرد که گوشی وان‌پلاس ۱۰ پرو را در اواخر ماه مارچ به بازار عرضه می‌کند. این شرکت همچنین از لغو پروژه‌ی ساخت سیستم‌عامل مشترک برای گوشی‌های اوپو و وان‌پلاس خبر داد و اعلام کرد که اکسیژن او اس و کالر او اس کماکان از کدهای مشترک بهره خواهند برد.

کوالکام

اسنپدراگون X70 - MWC 2022

کوالکام در جریان رویداد MWC 2022 از مودم ۵G اسنپدراگون X70 رونمایی کرد. قرار است که این مودم در گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۳ مورد استفاده قرار بگیرد. اسنپدراگون X70 همانند مودم X65 از سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه بهره برده است اما حالا از تمام باندهای ۵G نیز پشتیبانی خواهد کرد.

ریلمی

ریلمی GT 2 پرو

شرکت ریلمی نیز در رویداد MWC 2022 از گوشی‌های سری ریلمی GT 2 رونمایی کرد. نسخه‌ی پایه‌ی این گوشی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده کرده و به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر سونی IMX766 و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده و قیمت آن ۴۴۹ یورو است. ریلمی GT 2 پرو نیز از تراشه‌ی پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱، نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتزی، دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۵۰ درجه و لنز میکروسکوپی بهره برده و با قیمت ۶۴۹ یورو در دسترس قرار گرفته است.

سامسونگ

گلکسی بوک 2 پرو

غول فناوری کره‌ای تصمیم گرفت تا امسال در شهر بارسلون سری گلکسی بوک ۲ را به نمایش بگذارد. سامسونگ در جریان این رویداد از گلکسی بوک ۲ ۳۶۰، گلکسی بوک ۲ پرو ۳۶۰، گلکسی بوک ۲ پرو و گلکسی بوک ۲ بیزنس رونمایی کرد. به‌ ادعای سامسونگ، عمر باتری گلکسی بوک ۲ پرو و گلکسی بوک ۲ پرو ۳۶۰ با هر بار شارژ تا ۲۱ ساعت است. این عدد برای لپ تاپ‌های مجهز به تراشه‌های اینتل بسیار چشمگیر است.

تی سی ال

تی سی ال 30

برند چینی تی سی ال (TCL) محصولات متنوعی را برای رونمایی در رویداد MWC 2022 آماده کرده بود. این شرکت پنج گوشی جدید از سری ۳۰ شامل تی سی ال ۳۰ ۵G، تی سی ال ۳۰ پلاس، تی سی ال ۳۰، تی سی ال ۳۰ SE و تی سی ال ۳۰E را به نمایش گذاشت. تمام این گوشی‌ها از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و سیستم‌عامل اندروید ۱۲ استفاده می‌کنند و قیمت آن‌ها بین ۱۳۹ تا ۲۴۹ یورو می‌باشد.

تی سی ال همچنین چهار تبلت جدید با نام‌های NxtPaper مکس ۱۰، تب ۱۰S 5G، تب ۱۰ فول اچ‌دی ۴G و تب ۱۰ اچ‌دی ۴G را معرفی کرد. تبلت تی سی ال تب ۱۰S 5G قدرتمندترین محصول این شرکت بوده که از تراشه‌ی معرفی‌نشده‌ی مدیاتک، ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند و قیمت آن نیز ۳۴۹ یورو است.

شیائومی

پوکو ایکس 4 پرو - MWC 2022

شرکت شیائومی در رویداد MWC 2022 محصولی را معرفی نکرد اما برند پوکو، که یکی از زیرگروه‌های شیائومی محسوب می‌شود، در این رویداد از گوشی‌های M4 پرو و ایکس ۴ پرو رونمایی کرد. پوکو ایکس ۴ پرو در واقع همان ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G بوده که با نامی جدید به بازار عرضه می‌شود. این گوشی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۹۵، نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتزی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ باسیم ۶۷ واتی بهره می‌برد و قیمت آن نیز ۲۹۹ یورو می‌باشد. پوکو M4 پرو نیز از نمایشگر اولد ۹۰ هرتزی و تراشه‌ی مدیاتک هیلیو G96 استفاده کرده و قیمت آن نیز ۲۱۹ یورو می‌باشد.

زد تی ای

بلید V40 5G - MWC 2022

برند چینی زد تی ای (ZTE) در رویداد MWC 2022 از چند گوشی اقتصادی سری بلید V40 رونمایی کرد. این شرکت مشخصات کامل گوشی‌های خود را اعلام نکرد اما به‌نظر می‌رسد که بلید V40 5G بهترین محصول این شرکت باشد. این گوشی از تراشه‌ی معرفی‌نشده‌ی دایمنسیتی و باتری ۶۰۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۲۲.۵ واتی استفاده کرده است. بلید V40 پرو نیز از نمایشگر اولد ۶.۶۷ اینچی بهره برده و به دوبین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۶۵ واتی مجهز شده است.


نظر شما در مورد رویداد MWC 2022 چیست؟ به‌نظر شما بهترین محصول معرفی‌شده در این رویداد کدام است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.