همه چیز در مورد دریافت آسان ویزا برای کشور عمان - تکفارس 
همه چیز در مورد دریافت آسان ویزا برای کشور عمان - تکفارس 

همه چیز در مورد دریافت آسان ویزا برای کشور عمان

کسری نراقی
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - 11:56
همه چیز در مورد دریافت آسان ویزا برای کشور عمان - تکفارس 

کشور عمان یکی از معدود مقاصد پرطرفدار و محبوب برای ایرانیان است که سالانه توریست‌های زیادی به آن سفر می کنند. علت این محبوبیت نیز به موقعیت جغرافیایی این کشور و نزدیکی آن به ایران و همچنین ارزان بودن آن نسبت به سایر کشورهای خارجی برمی‌گردد. افزون بر این موارد، عمان آنقدر از جاهای دیدنی، مراکز خرید، سواحل رویایی و آثار تاریخی گوناگون تشکیل شده که کمتر کسی آن‌ها را نمی‌شناسد. پس اگر شما نیز قصد سفر به این کشور محبوب را دارید باید در ابتدا به دنبال دریافت ویزای آن باشید؛ اما چگونه باید برای خرید آن اقدام کرد؟ ما در این مطلب به تمامی اطلاعات و شرایط موردنیاز ویزای عمان اشاره کرده‌ایم تا بتوانید به آسان‌ترین شکل آن را خریداری کنید. با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید.

ویزای این کشور چند نوع داره؟

عمان ویزاهای مختلفی دارد که هرکدام برای هدفی مشخص و معین صادر می‌شوند. انتخاب این ویزاها بسیار حائز اهمیت بوده و اگر هدف شما از سفر به عمان با ویزایی که دریافت می‌کنید یکسان نباشد؛ ویزا به شما تعلق نخواهد گرفت. پس به دقت انواع ویزاهای زیر را مطالعه کنید تا بتوانید مناسب‌ترین آن‌ها را برای خود انتخاب کنید.

  • ویزای توریستی: از پرطرفدارترین انواع ویزا می توان به ویزاهای تفریحی و مسافرتی اشاره کرد که همگی آن‌ها با عنوان ویزای توریستی شناخته می‌شوند. شما با دریافت این ویزا می توانید از جای‌جای کشور عمان بازدید کنید؛ به دیدن اقوامتان بروید یا حتی به دنبال کار در این کشور بگردید. البته باید توجه کنید که مدت زمان اقامت با این ویزا محدود بوده و بین بازه‌های ۳۰ تا ۹۰ روزه است.
  • ویزای کاری: ویزای کاری برای افرادی مناسب است که قصد کار در عمان را دارند و از طریق کارفرمایان این کشور پیشنهاد شغلی Job Offer)) دریافت کرده‌اند. همچنین باید بدانید این ویزا تنها برای افراد ۲۱ تا ۶۰ سال صادر شده و مابقی افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند.
  • ویزای تجاری: بسیاری از افراد این ویزا را با عنوان ویزای سرمایه گذاری نیز می‌شناسند و آن را در بازه‌های زمانی طولانی مدت دریافت می‌کنند. این ویزا بیشتر برای تاجران، مدیرعاملان یا صاحبان کسب‌وکار که قصد توسعه یا تاسیس آن را در عمان دارند پیشنهاد می‌شود. شما برای گرفتن آن موظف هستید مجوزهای مربوطه را از وزارت تجارت و کار عمان و سایر مراکز کسب کنید تا بتوانید واجد شرایط دریافت این ویزا باشید. ناگفته نماند برای افرادی که قصد خرید املاک، ساختمان، زمین و… در عمان را دارند هم ویزای سرمایه گذاری توصیه می‌شود.
  • ویزای تحصیلی: این ویزا برای افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند پیشنهاد می‌شود و در ۳ مقطع، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان‌پذیر است. ویزای تحصیلی عمان را با نام ویزای دانشجویینیز می‌شناسند و لازمه‌ی دریافت آن مدارک پذیرش از دانشگاه‌ها یا موسسه های این کشور است.
  • ویزای درمانی: این ویزا که امکان دریافت آن به‌صورت ویزای الکترونیکی نیز وجود دارد، برای افرادی که قصد درمان یا عمل در این کشور را دارند توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که مهم ترین رکن در دریافت ویزای عمان برای درمان، اثبات عدم توانایی کشور مبدا در بهبودی و سلامت بیمار است. لذا اگر امکان درمان در کشور مبدا وجود داشته باشد، صدور ویزای درمانی مشکل یا غیرقابل اخذ خواهد بود.
  • ویزای ترانزیت : برای افرادی که قصد عبور از عمان و رسیدن به مقصدی دیگر را دارند، توصیه می‌شود.
همه چیز در مورد دریافت آسان ویزا برای کشور عمان - تکفارس 

این مدارک رو آماده کن ویزاتو دریافت کن!

از آنجایی که ویزاهای این کشور توریستی انواع مختلفی دارد، دور از انتظار نیست که مدارک هرکدام با دیگری تفاوت داشته باشد. ما در این بخش از مطلب، مدارک لازم برای ویزای توریستی را معرفی می‌کنیم که از محبوب ترین ویزاهای عمان شناخته می‌شود. شما پس از دریافت فرم ویزا، تکمیل و پرینت آن، می‌توانید مدارک لازم را جمع‌آوری کنید و به مراکز مربوطه مانند قاصدک۲۴ تحویل دهید. سپس با خرید بلیط هواپیما عمان از شرکت های هواپیمایی محبوب مانند رزرو بلیط هواپیما ایران ایر به این کشور سفر کنید. ناگفته نماند گرفتن این ویزا از آژانس‌های محبوب و دارای اعتبار کار دشواری نبوده و شرایط سختی ندارد.

  • فرم تکمیل شده برای تقاضای اخذ ویزا
  • اسکن رنگی از پاسپورت (صفحه اول) با اعتبار حداقل ۷ ماه
  • اسکن رنگی از شناسنامه
  • اسکن رنگی از کارت ملی (هر دو طرف)
  • ۱ قطعه عکس رنگی پرسنلی واضح با زمینه سفید
  • به‌همراه داشتن مشخصات شخصی (نام مادر)
  • نیازی به ترجمه مدارک نیست و تنها ارائه اصل آن‌ها کافی می‌باشد.
همه چیز در مورد دریافت آسان ویزا برای کشور عمان - تکفارس 

با ارزان ترین نرخ بخر!

اگر نمی‌دانید «ویزای عمان دارای چه قیمتی است؟» بهتر است این بخش را حتما مطالعه کنید. همانطور که گفتیم کشور عمان به علت موقعیت جغرافیایی خود و نزدیکی به ایران، از مقاصد توریستی محبوب برای ایرانیان است. همین موضوع اهمیت قیمت و هزینه‌ی ویزای آن را بسیار مهم جلوه داده و نقش مهمی در سفر دارد. حال چگونه باید از قیمت دقیق آن باخبر شویم؟ در این بین مراکزی مانند آژانس مسافرتی قاصدک۲۴ هستند که برای شما در کمترین زمان ممکن ویزا دریافت کرده و قیمت بسیار پایینتری از سایرین دارند. به عنوان مثال شما می‌توانید ویزای توریستی این کشور را با قیمتی به اندازه‌ی ۳۰۰ درهم از قاصدک۲۴ دریافت کنید و دیگر نگران هماهنگی‌ها و مراجعه به مراکز گوناگون نباشید. همچنین باید توجه داشته باشید که خرید ویزای عمان قاصدک۲۴ باتوجه به انواعی که دارد؛ دارای تردد و مدت اعتبار متفاوت است؛ پس دور از انتظار نیست که قیمت هر کدام با دیگری فرق داشته باشد و شما را نیازمندِ راهنمایی‌های بیشتر کند.

سوالات متداول

  • ویزای این کشور چند روزه صادر می شود؟ حداقل ۱ و حداکثر ۵ روز
  • اگر ویزای توریستی بگیرم میتوانم برای جستجوی کار به عمان بروم؟ بله ولی اجازه‌ی فعالیت و کار در عمان را ندارید.
  • برای خرید ویزای این کشور مراجعه حضوری لازم است؟ خیر، شما می‌توانید به‌صورت آنلاین امور مربوط به ویزای خود را انجام دهید. برای راهنمایی بیشتر نیز با پشتیبانی قاصدک۲۴ (۷۵۲۶۹-۰۲۱) تماس حاصل فرمایید.
  • آیا این ویزا ارزان است؟ در مقابل کشورهای اروپایی بله دارای هزینه ی کمتری می‌باشد.
  • اگر درخواست ویزای عمان رد شود می توانم دوباره اقدام کنم؟ بله، در صورت ریجکت شدن ویزا و خارج شدن نام شما از بلک لیست دولت عمان، می‌توانید پس از گذشت زمان اندکی مجددا تقاضای خود را ارسال کنید.

همانطور که گفتیم شما از مراکز و آژانس های مسافرتی معتبر مانند قاصدک ۲۴ می توانید ویزای خود را دریافت کنید و از شرایط، اطلاعات و قیمت دقیق آن باخبر شوید. برای این کار کافی‌ست با پشتیبانی قاصدک۲۴ (۷۵۲۶۹-۰۲۱) تماس حاصل فرمایید و در کمترین زمان ممکن خریدهای خود را انجام دهید. البته باید توجه داشته باشید که علاوه بر گرفتن ویزای عمان قاصدک۲۴ می‌توانید از سایر خدمات آن نیز استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید بلیط مسافرتی بخرید، هتل رزرو کنید یا حتی برای تور ارزان دبی و سایر تورهای خاورمیانه ثبت نام کنید. افزون بر این موارد قاصدک۲۴ این امکان را به شما می دهد که با ارزان ترین نرخ بیمه مسافرتی خریداری کنید و سفرهای خارجی خود را تحت پوشش بیمه قرار دهید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید