کوالکام مودم ۵G اسنپدراگون X70 را برای گوشی های هوشمند معرفی کرد - تکفارس 
کوالکام مودم ۵G اسنپدراگون X70 را برای گوشی های هوشمند معرفی کرد - تکفارس 

کوالکام مودم ۵G اسنپدراگون X70 را برای گوشی های هوشمند معرفی کرد

افشین نوری
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - 09:52
اسنپدراگون X70

کوالکام از جدیدترین مودم ۵G خود به نام اسنپدراگون X70 رونمایی کرده است. این مودم قرار است در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها استفاده بشود.

اسنپدراگون X70 در واقع جایگزین اسنپدراگون X65 می‌شود که در داخل گوشی‌های گلکسی S22 استفاده شده است. مودم جدید کوالکام بسیار قدرتمندتر از مدل قبلی خود بوده و قابلیت‌های جدیدی را در زمینه هوش مصنوعی ارائه کرده است.

اسنپدراگون X70 هچنین با بهره‌گیری از فناوری یادگیری ماشین، بهترین عملکرد ۵G را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. کوالکام در سال‌های اخیر تمرکز خود را روی بهبود پروسه دریافت سیگنال در مودم‌های خود کرده است بطوریکه اسنپدراگون X65 قادر بود با بهره‌گیری از یک الگوریتم جدید، قدرت سیگنال دریافتی را از طریق تنظیم امواج رادیویی به‌صورت پویا، افزایش بدهد.

اسنپدراگون X70

حالا اسنپدراگون X70 توانسته با استفاده از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی، این ویژگی را ارتقا ببخشد و همه امواج رادیویی از جمله mmWave را پوشش بدهد. بنابراین، این مودم ۵G قادر است از همه باندهای ۵G شامل امواج ۶۰۰ مگاهرتزتا ۴۱ گیگاهرتز پشتیبانی کند.

مطالب مرتبط:

از طرفی، حداکثر سرعت دانلود دیتا توسط اسنپدراگون X70 برابر با ۱۰ گیگابیت است که این کار به‌لطف استفاده‌ی کوالکام از فناوری نسل سوم PowerSave با کمترین مصرف انرژی انجام خواهد شد. لذا کاربران نباید نگران خالی شدن سریع شارژ باتری گوشی خود در هنگام دانلودهای سریع باشند.

مودم اسنپدراگون X70 قرار است اواخر امسال عرضه بشود و اولین گوشی‌های مجهز به آن احتمالا از اوایل سال ۲۰۲۳ روانه بازار خواهند شد. البته ممکن است ما سال اینده شاهد بکارگیری این مودم در سری گلکسی S23 سامسونگ نیز باشیم. اپل نیز احتمالا در آیفون‌های ۲۰۲۳ خود از این مودم استفاده خواهد کرد.

منبع: Digital Trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید