دونالد ترامپ سرانجام شبکه اجتماعی Truth Social را عرضه کرد - تکفارس 
دونالد ترامپ سرانجام شبکه اجتماعی Truth Social را عرضه کرد - تکفارس 

دونالد ترامپ سرانجام شبکه اجتماعی Truth Social را عرضه کرد

افشین نوری
۳ اسفند ۱۴۰۰ - 08:06
ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا سرانجام شبکه اجتماعی Truth Social خودش را برای کاربران آی او اس عرضه کرد. نسخه بتای این شبکه اجتماعی از ماه دسامبر ۲۰۲۱ با ۵۰۰ کاربر در حال اجرا بود و حال نسخه نهایی آن به‌طور رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

همانطور که می‌دانید ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود به‌خاطر تنش‌هایی که بر سر اشغال کنگره آمریکا توسط طرفداران او به وجود آمد از توییتر اخراج شد و او بعد از آن ماجرا تصمیم گرفت شبکه اجتماعی اختصاصی خودش را معرفی کند.

ترامپ

البته دونالد ترامپ پیش از معرفی شبکه اجتماعی Truth Social یک وبلاگ نیز برای شبیه‌سازی توییتر راه‌اندازی کرد که چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت و درنهایت بعد از یک ماه بسته شد.

حالا شبکه اجتماعی Truth Social که توسط گروه رسانه‌ای ترامپ توسعه یافته است ظاهری شبیه به توییتر دارد و هر پست منتشرشده در آن Truth یا حقیقت نام خواهد داشت. شما همچنین مثل قابلیت ریتوییت در توییتر قادر به ReTruth خواهید بود و امکان ارسال پیام‌های مستقیم (دایرکت) نیز در آن وجود خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

البته رویترز گزارش داده است که پروسه ثبت‌نام در این شبکه اجتماعی ظاهرا با مشکل مواجه شده و کاربرانی که قصد ثبت‌نام در آن را دارند فعلا در لیست انتظار قرار دارند. ضمنا وب‌سایت این شبکه اجتماعی، از پروتکل HTTPS پشتیبانی نمی‌کند و ظاهرا فقط برای کاربران آمریکایی کار ‌می‌کند. شبکه اجتماعی Truth Social همانند پلتفرم‌هایی مانند Parler و Gettr با رویکردی محافظه‌کارانه به رقابت با توییتر خواهد پرداخت.

مسئول پروژه Truth Social در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفته است:

ما شبکه اجتماعی Truth Social را ابتدا برای کاربران آی او اس عرضه کرده‌ایم و هدف ما این است که حداقل تا ماه مارس بتوانیم کاربران زیادی را به‌خصوص در آمریکا حذب آن کنیم. نسخه اندرویدی این پلتفرم نیز به‌زودی عرضه خواهد شد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که شبکه اجتماعی ترامپ در ادامه چقدر موفق خواهد بود و آیا امکان رقابت با توییتر را خواهد داشت یا نه. نظر شما درباره این شبکه اجتماعی چیست؟

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید