بهترین روش برای آموزش زبان چیست؟ (۱۰ ویژگی محیط آموزشی خوب) - تکفارس 
بهترین روش برای آموزش زبان چیست؟ (۱۰ ویژگی محیط آموزشی خوب) - تکفارس 

بهترین روش برای آموزش زبان چیست؟ (۱۰ ویژگی محیط آموزشی خوب)

کسری نراقی
۲ اسفند ۱۴۰۰ - 12:47
بهترین روش برای آموزش زبان چیست؟ (۱۰ ویژگی محیط آموزشی خوب) - تکفارس 

هر سطحی از تجربه تدریس زبان داشته باشید، همیشه چیزی وجود دارد که می تواند به بهبود دروس شما کمک کند. از این گذشته، یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه به عنوان یک الگو برای دانش‌آموزان خود عمل کنید این است که به آنها نشان دهید که شما نیز همیشه در حال یادگیری هستید! ماک آیلتس

هدف این پست وبلاگ Sanako با استفاده از بینش جمع‌آوری‌شده از پایگاه مشتریان جهانی ما، برجسته کردن بهترین روش برای آموزش زبان است و الهام‌بخش و نکات مفیدی را برای همه مربیان زبان ارائه می‌کند. امیدواریم این ایده ها به شما کمک کند تا آموزش خود را بهبود بخشید تا دانش آموزان شما بتوانند مهارت های زبانی خود را حتی بیشتر توسعه دهند!

-۱ محیط آموزشی ایمن و مثبت:

بیایید با آن روبرو شویم، همه هنگام یادگیری یک زبان جدید اشتباه می کنند. بنابراین مهم است که دانش آموزان این اطمینان را داشته باشند که در محیطی کار می کنند که اشتباهات را فرصتی برای یادگیری و بهبود می بیند. مطمئن شوید که دانش‌آموزان می‌دانند که کلاس شما فضایی امن، عاری از قضاوت، و مکانی است که در آن همه مشارکت‌های آنها تشویق و ارزش‌گذاری می‌شود.

۲-مواجهه مداوم با زبان مقصد:

علاوه بر این، سعی کنید و اطمینان حاصل کنید که تا آنجا که ممکن است ارتباط و تعامل در زبان مقصد انجام می شود. بخش مهمی از شغل شما به عنوان معلم این است که دانش آموزان را در سریع ترین زمان ممکن با زبان جدید آشنا کنید – این به دانش آموزان شما کمک می کند تا شروع به استفاده از آن کنند. یک مکان خوب برای شروع می تواند از طریق یادگیری دستورات کلاسی ساده مانند “من نمی فهمم”، “می توانید آن را تکرار کنید؟” یا “اسم من جنیفر است.”

۳-نقاشی را یاد بگیرید:

برای کمک به ساده و موثر بودن توضیحات شما، یک تصویر اغلب می تواند هزاران کلمه را بیان کند. یکی از بهترین راه ها برای آموزش زبان، کشیدن نقاشی های ساده است. اگر یک فنجان، یک گاو یا یک نارگیل است، یک طرح سریع می تواند راهی قدرتمند برای توضیح واژگان، افعال و صفت ها بدون بازگشت به زبان مادری باشد.

۴- با چیدمان کلاس درس خود آزمایش کنید:

اگر در طول تدریس آنلاین چیزی یاد گرفته‌ایم، مطمئناً مربیان باید نسبت به یادگیری‌هایی که در کلاس‌هایشان انجام می‌شود (یا نمی‌شوند) انعطاف‌پذیر و پاسخگو باشند! اگر چیدمان سنتی ردیف‌های میز که همه به معلم نگاه می‌کنند کار نمی‌کند، از مخلوط کردن آن، به‌ویژه در حین تمرین مکالمه نترسید. شاید سعی کنید دانش‌آموزان را کنار هم بنشینید – این یک راه عالی برای وادار کردن دانش‌آموزان به گوش دادن دقیق‌تر به صحبت‌های همسرشان است و معمولاً هنگام تمرین صحبت تلفنی استفاده می‌شود. بده!

۵ – آن را واقعی نگه دارید:

شاید بهترین راه برای آموزش زبان این باشد که دائماً اطمینان حاصل کنید که درس های شما انگیزه دانش آموزان شما را برای یادگیری پشتیبانی می کند. اکثر زبان آموزان شما بیشتر بر استفاده از مهارت های زبانی خود در خارج از کلاس تمرکز می کنند، بنابراین ایجاد تمرین هایی که موقعیت های دنیای واقعی را تکرار می کند، راهی عالی برای درگیر کردن دانش آموزان و ایجاد سریع پیشرفت است. با اصول اولیه شروع کنید – نحوه سفارش غذا، خرید بلیط سفر، ارسال بسته، درخواست مسیر، یا معرفی خود به یک غریبه همه مکان‌های عالی برای شروع هستند.

بهترین روش برای آموزش زبان چیست؟ (۱۰ ویژگی محیط آموزشی خوب) - تکفارس 

۶ – فراگیران را درگیر نگه دارید:

یادگیری زبان یک تجربه غیرفعال نیست – این اتفاق نمی افتد! دانش آموزان باید دائماً درگیر باشند و کارها را به زبان مقصد و با زبان مقصد خود انجام دهند. یادگیری گرامر و واژگان را می توان به راحتی به بازی های تعاملی تبدیل کرد که دانش آموزان را ملزم می کند سریع روی پای خود فکر کنند. به طور مشابه، سناریوهای ذکر شده در بالا به بهترین وجه می توانند به عنوان نقش آفرینی ارائه شوند، جایی که دانش آموزان آن را به نوبه خود برای ایفای شخصیت های مختلف انجام می دهند. برنامه ریزی چنین فعالیت های تعاملی یادگیری زبان در درس های خود به دانش آموزان کمک می کند تا کلاس ها را سرگرم کننده و انگیزاننده بدانند. این همچنین به تقویت نگرش یادگیری مثبت در بین دانش آموزان کمک می کند.

۷ – آنها را بیرون بیاورید:

البته، یادگیری زبان فقط در محیط کلاس انجام نمی شود. منابع مورد نیاز دانش آموزان را برای تمرین مهارت های زبانی تازه یافته خود در خارج از کلاس در اختیار دانش آموزان قرار دهید. اگر آنها در مورد نحوه سفارش قهوه در یک کافه یاد گرفته اند، آنها را تشویق کنید که واقعاً این کار را انجام دهند! به دانش‌آموزان نشان دهید که چگونه از زبان مقصدشان در دنیای واقعی استفاده می‌شود و نمونه‌هایی از نحوه استفاده دقیق از آن را تمرین کنید/ارائه کنید.

۸ – آموزش فرهنگ و زبان:

برای بسیاری از زبان آموزان، درک زبان اولین بخش از جاه طلبی گسترده تر برای شناخت و درک فرهنگ یا شیوه زندگی متفاوت است. دانش‌آموزان می‌خواهند و باید معنای زبان را بدانند، بنابراین بهترین راه برای آموزش زبان اغلب فرهنگ را در اولویت و محور قرار می‌دهد.

سعی کنید از مواد آموزشی متنوعی در زبان مقصد استفاده کنید. نقشی برای رسانه های اجتماعی، سفرهای میدانی، فیلم، تلویزیون، موسیقی برای زنده کردن زبان وجود دارد. تماشای برنامه های چند زبانه در نتفلیکس مطمئنا می تواند کمک کننده باشد. دانش‌آموزان بسیاری از زبان‌های جهانی می‌توانند به مکالمات گوش دهند، تلفظ‌ها را بررسی کنند و واژگان جدید یاد بگیرند – همه اینها در حالی که آخرین سریال‌های پرفروش را تماشا می‌کنند!

۹ – از فناوری یادگیری زبان نترسید!

بهترین راه برای آموزش زبان معمولاً راهی است که به بهترین وجه دانش آموزان شما را درگیر کرده و از آنها حمایت می کند. دانش‌آموزان به طور فزاینده‌ای به دنبال دوره‌های زبانی هستند که بتوانند در هر کجا و هر زمان که می‌خواهند یا نیاز به یادگیری داشته باشند به آن‌ها دسترسی داشته باشند، که این امر دوره‌ها و منابع دیجیتال را به‌ویژه جذاب می‌کند.

انبوهی از اطلاعات و منابع با کیفیت بالا برای معلمان زبان آنلاین وجود دارد. این پست وبلاگ اخیر Sanako 10 مورد از خلاقانه‌ترین ابزارها و تکنیک‌های دیجیتال را برای تغییر آموزش و حمایت از دانش‌آموزان خود به صورت آنلاین برجسته کرده است. راه‌حل‌های آزمایشگاه زبان آنلاین مانند Sanako Connect نیز راهی عالی برای مربیان برای ایجاد و اختصاص فعالیت‌های یادگیری زبان و اشتراک‌گذاری فایل‌ها، مطالب و ارائه بازخورد به دانش‌آموزان است.

۱۰ – روش های مختلف آموزش زبان را امتحان کنید:

در نهایت یک پاسخ واحد و ساده برای سوالی که در ابتدای این پست مطرح کردیم وجود ندارد. اگر بهترین راه برای آموزش زبان شامل انجام این کار یا امتحان آن باشد، مطمئناً همه مربیان زبان قبلاً از آن تکنیک در کلاس های درس خود استفاده می کنند. اما تا زمانی که همه معلمان و همه دانش‌آموزان متفاوت هستند، مربیان باید روش‌های مختلف آموزش زبان را آزمایش کنند تا ببینند چه چیزی برای آنها و کلاس‌هایشان مناسب‌تر است. و تنها راه برای فهمیدن اینکه آیا دانش‌آموزان شما در کلاس درس معکوس بهتر پاسخ می‌دهند یا با استفاده از روش آموزش زبان مبتنی بر وظیفه، امتحان کردن آن، اندازه‌گیری نتایج و انتخاب بهترین روش برای شماست. ترجمه فارسی به ترکی استانبولی

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.