بهترین گوشی های ضد آب ۲۰۲۲؛ از اپل و سامسونگ تا شیائومی - تکفارس 
بهترین گوشی های ضد آب ۲۰۲۲؛ از اپل و سامسونگ تا شیائومی - تکفارس 

بهترین گوشی های ضد آب ۲۰۲۲؛ از اپل و سامسونگ تا شیائومی

مهدی حلوائی
۱ اسفند ۱۴۰۰ - 10:39
بهترین گوشی های ضد آب بازار

مقاومت در برابر آب به یکی از ویژگی‌های اصلی و مهم گوشی‌های هوشمند پرچمدار تبدیل شده و حالا شرکت‌های متعددی این قابلیت را در گوشی‌های جدید خود ارائه می‌دهند و به دنبال ارائه محصولات ضد آب هستند.

هر چند که هیچ یک از گوشی‌های موجود در بازار به‌طور کامل در برابر آب مقاوم نیستند، اما برخی از آن‌ها از مقاومت خوبی در برابر آب برخوردارند. در این مقاله به معرفی برترین گوشی‌های ضد آب خواهیم پرداخت.

استاندارد IP چیست و چه اهمیتی دارد؟

بهترین گوشی های ضد آب موجود در بازار

استاندارد اینگرس پروتکشن (Ingress Protection)، مقاومت گوشی‌ها در برابر آب و گرد و خاک را نشان می‌دهد. این استاندارد با حروف IP و با دو عدد در کنار آن نمایش داده می‌شود. اولین عدد مربوط به مقاومت در برابر گرد و خاک بوده و عدد دوم نیز به مقاومت در برابر آب اشاره دارد.

برای مثال، عدد ۶ در استاندارد IP68 به مقاومت کامل در برابر گرد و خاک اشاره داشته و این یعنی امکان ورود گرد و غبار به داخل گوشی وجود ندارد. همچنین عدد ۸ نیز نشانگر مقاومت گوشی تا عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه است. در طرف دیگر، گوشی‌های دارای استاندارد IP67 نیز تا عمق ۱ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه مقاومند.

بدون شک دریافت استاندارد IP می‌تواند یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند باشد اما بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند تا برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌ی اضافی، این استاندارد را به ویژه برای گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی دریافت نکنند. با این وجود، برخی از گوشی‌های میان‌رده از ویژگی مقاومت در برابر آب برخوردارند و تنها استاندارد IP را دریافت نکرده‌اند.

سری گلکسی S21 سامسونگ

گلکسی S21 - بهترین گوشی های ضد آب موجود در بازار

سامسونگ از سال ۲۰۱۴ در تمام گوشی‌های پرچمدار خود، به جز گلکسی S6، استاندارد IP را ارائه داده و سری گلکسی S21 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این سری از گوشی‌های سامسونگ موفق به دریافت استاندارد IP68 شده‌اند و در برابر آب و گرد و غبار مقاومند.

سری گلکسی S21 از سخت‌افزار قدرتمندی بهره برده و به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ (اگزینوس ۲۱۰۰ در برخی مناطق)، حداکثر ۱۶ گیگابایت رم، باتری بزرگ و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز شده‌اند. سامسونگ همچنین در این گوشی‌ها از دوربین‌های با رزولوشن بالا و توانایی فیلم‌برداری ۸کی نیز استفاده کرده‌ است. این شرکت اخیراً گوشی گلکسی S21 FE را نیز به بازار عرضه کرده که علی‌رغم برخورداری از سخت‌افزاری قدرتمند و مقاومت IP68، قیمت نسبتاً پایینی نیز دارد.

ویوو ایکس ۷۰ پرو پلاس

ویوو ایکس 70 پرو پلاس بهترین گوشی های ضد آب موجود در بازار

ویوو ایکس ۷۰ پرو پلاس علی‌رغم قیمت نسبتاً بالای خود، بدون شک ارزش حضور در لیست برترین گوشی‌های ضد آب را دارد. این گوشی علاوه بر دریافت استاندارد IP68 از سخت‌افزار و طراحی خیره‌کننده‌ای نیز برخوردار است. عملکرد این گوشی به لطف تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ و رم ۱۲ گیگابایتی آن فوق‌العاده بوده و باتری بزرگ آن نیز تا ساعت‌ها شارژ نگه می‌دارد. شما می‌توانید این باتری را با استفاده از شارژ باسیم ۵۵ واتی و یا بی‌سیم ۵۰ واتی گوشی به سرعت شارژ کنید.

نمایشگر امولد با رزولوشن +QHD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، دوربین‌های همه‌کاره با کیفیت تصاویر عالی و لرزش‌گیر گیمبال که ثبات ویدیوها را افزایش می‌دهد، از دیگر ویژگی‌های این گوشی است. با این وجود، ویوو ایکس ۷۰ پرو پلاس از مشکلاتی نیز رنج می‌برد. برای مثال، سایز این گوشی برای برخی افراد کمی بزرگ بوده و دوربین زوم آن نیز عملکرد چندان مناسبی ندارد.

شیائومی می ۱۱ پرو و می ۱۱ اولترا

شیائومی می 11 - بهترین گوشی های ضد آب موجود در بازار

اگر شما هم قصد خرید یکی از گوشی‌های شیائومی را دارید، می ۱۱ پرو و می ۱۱ اولترا جزو بهترین گوشی‌های ضد آب این شرکت می‌باشند. هر چند که محفظه‌ی بزرگ دوربین‌های نسخه‌ی اولترا با نسخه‌ی پرو تفاوت دارد اما این دو گوشی از نظر ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

هر دو گوشی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸، نمایشگر ۶.۸۱ اینچی، رم ۱۲ گیگابایتی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره برده‌اند و از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کنند. همان‌طور که گفته شد، تفاوت اصلی این دو گوشی در محفظه‌ی دوربین‌های آن‌هاست. محفظه‌ی دوربین‌های شیائومی ۱۲ اولترا، دو دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و همچنین یک نمایشگر کوچک را درون خود جای داده است.

بدنه‌ی گوشی‌‌های سری می ۱۱ در برابر اثر انگشت همانند آهن‌ربا عمل می‌کنند و این شاید یکی از معدود مشکلات این گوشی‌ها باشد. توجه داشته باشید که نسخه‌ی پایه‌ی شیائومی ۱۱ استاندارد IP68 را دریافت نکرده و در این لیست حضور ندارد.

سری آیفون ۱۳ اپل

آیفون 13 - بهترین گوشی های ضد آب موجود در بازار

جدیدترین گوشی‌های پرچمدار شرکت اپل علاوه بر عملکرد خیره‌کننده، دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک نیز هستند. این نکته برای آیفون ۱۳ مینی نیز صدق می‌کند و در واقع این گوشی به لطف پردازنده‌ی A15 و ترکیب دوربین‌های قدرتمند خود، بهترین نمونه‌ از یک گوشی‌ کوچک پرچمدار است. همچنین تمام گوشی‌های سری آیفون ۱۳ از این تراشه‌ی قدرتمند بهره برده‌اند.

نسخه‌ی پایه‌ و پروی آیفون ۱۳ از نمایشگر ۶.۱ اینچی بهره برده‌اند و نسخه‌ی مینی نیز به نمایشگر ۵.۴ اینچی مجهز شده است. با این وجود، آیفون ۱۳ پرو مکس بزرگترین نمایشگر (۶.۷ اینچی) را در بین گوشی‌های جدید اپل داشته است. این گوشی به همراه آیفون ۱۳ پرو از ترکیب دوربین‌های یکسانی برخوردارند و حداکثر حافظه‌ی داخلی آن‌ها نیز ۱ ترابایت می‌باشد اما این میزان برای نسخه‌های غیر پرو ۵۱۲ گیگابایت است.

مطالب مرتبط:

اوپو فایند ایکس ۳ پرو

اوپو فایند ایکس 3 پرو

اوپو فایند ایکس ۳ در سال ۲۰۱۸ با طراحی متفاوت خود، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد اما این گوشی از مقاومت در برابر آب بهره نمی‌برد. حالا اوپو فایند ایکس ۳ پرو موفق شده تا علاوه بر ارائه‌دادن طراحی خاص نسخه‌ی پایه، به یکی از بهترین گوشی‌های ضد آب بازار تبدیل شود.

این گوشی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸، نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن +QHD، رم ۱۲ گیگابایتی و باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فست شارژ ۶۵ بهره برده است. دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو و قابلیت فیلم‌برداری به‌صورت ۴کی از دیگر ویژگی‌های اوپو فایند ایکس ۳ پرو است.

سونی اکسپریا ۱ III و ۵ III

اکسپریا 1 III

سونی اولین شرکت بزرگی بود که قابلیت مقاومت در برابر آب را در گوشی‌های خود ارائه داد و حالا گوشی اکسپریا ۱ III نیز از این قابلیت پشتیبانی کرده است. این گوشی استاندارد IP68 را دریافت کرده و یکی از معدود پرچمدارانی است که از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. سونی اکسپریا ۵ III نیز تقریباً از مشخصات مشابه همین گوشی بهره برده اما قیمت آن کمی ارزان‌تر است.

سونی در گوشی اکسپریا ۱ III از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸، رم ۱۲ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده است. ترکیب دوربین‌های این گوشی نیز شامل سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی (اصلی، تله فوتو با زوم ۲X و فوق عریض) و یک دوربین مدت پرواز (TOF) سه‌بعدی می‌شود. البته این گوشی بدون عیب و نقص نبوده و قیمت آن، و حتی قیمت اکسپریا ۵ III، نسبت به سایر رقبا بسیار بالاست.

وان پلاس ۹ پرو

وان پلاس 9 پرو

وان پلاس ۹ پرو یکی دیگر از گوشی‌های پرچمدار بازار بوده که استاندارد IP68 را دریافت کرده است. این گوشی به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ با پشتیبانی از فناوری ۵G، نمایشگر ۶.۷ اینچی، باتری نسبتاً بزرگ و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شده و از چهار لنز شرکت هسل‌بلد استفاده کرده است.

سری پیکسل ۶ گوگل

پیکسل 6 - بهترین گوشی های ضد آب موجود در بازار

گوشی‌های سری پیکسل ۶ از سخت‌افزار قدرتمند، طراحی چشمگیر و قیمت فوق‌العاده رقابتی بهره برده‌اند. این موارد به همراه استاندارد IP68 باعث شده تا این گوشی‌ها در بین برترین گوشی‌های ضد آب بازار قرار بگیرند. نسخه‌ی پایه‌ی پیکسل ۶ با قیمت ۶۹۹ دلار به بازار عرضه شده و همین موضوع یکی از نکات مثبت اصلی این گوشی است.

گوگل در این گوشی از تراشه‌ی اختصاصی تنسور، حداقل ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و نمایشگر امولد ۶.۴ اینچی با رزولوشن +QHD و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی استفاده کرده است. نسخه‌ی پروی پیکسل ۶ نیز از نمایشگر ۶.۷۱ اینچی، حداقل ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره برده است.


نظر شما در مورد لیست برترین گوشی‌های ضد آب چیست؟ به‌نظر شما برترین گوشی ضد آب موجود در بازار کدام است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید