کالبد شکافی گلکسی S22 اولترا [تماشا کنید] - تکفارس 
کالبد شکافی گلکسی S22 اولترا [تماشا کنید] - تکفارس 

کالبد شکافی گلکسی S22 اولترا [تماشا کنید]

افشین نوری
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - 10:04
گلکسی S22 اولترا

سامسونگ به‌تازگی از سری گلکسی S22 خود رونمایی کرد و حالا کانال PBKreviews ویدیویی از کالبد شکافی مدل گلکسی S22 اولترا منتشر کرده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.

البته این ویدیو شامل تست مقاومت این گوشی نیز می‌شود که به توضیحات آن می‌پردازیم. طبق آنچه که در ویدیو دیده می‌شود، گلکسی S22 اولترا ابتدا در آب مستغرق می‌شود تا مقاومت آن در برابر نفوذ آب طبق استاندارد IP68 سنجیده شود.

تست بعدی، تست خراش است که نشان می‌دهد مدل اولترا برخلاف دو مدل پلاس و استاندارد که فقط تا سطح ۸ از استاندارد Mohs را تحمل کردند، توانسته تا سطح ۶ را تحمل کند. بد نیست بدانید که هر سه مدل فوق از پوشش شیشه گوریلا گلس ویکتوس پلاس استفاده می‌کنند اما ظاهرا مدل اولترا به‌خاطر بهره‌گیری از یک نمایشگر انحنادار مقاومت خراش بیشتری دارد. نکته جالب اینکه سنسور اثرانگشت زیرنمایشگر این گوشی علیرغم ایجاد خراش‌های عمیق در سطح نمایشگر آن همچنان کار می‌کند.

در تست بعدی که تست خمش است، گلکسی S22 اولترا از هر جهت تحت خمش قرار گرفته و در آخر یک خودرو نیز از روی آن خم می‌شود که یچکدام از اینها آسیب جدی به گوشی نمی‌رسانند و درنهایت گلکسی S22 اولترا موفق به کسب امتیاز کلی ۹.۵ از ۱۰ در تست‌های مقاومت می‌شود.

مطالب مرتبط:

در ادامه‌، کالیدشکافای گلکسی S22 اولترا را داریم که ابتدا قاب پشت و سپس اتصالات ماژول دوربین با استفاده از حرارت جدا می‌شوند. در لایه‌های بعدی، به کویل شارژ بی‌سیم گوشی، کابل‌های شارژ، قطعات NFC و شیار قلم S Pen می‌رسیم و سپس می‌توانیم بورد اصلی گوشی را جدا کنیم. در اینجا مشاهده می‌کنیم که همه دوربین‌های گوشی به‌غیر از دوربین فوق‌عریض از لرزشیگر اپتیکی OIS استفاده کرده‌اند.

در ادامه‌ی کالبدشکافی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی را می‌بینیم که با چسب نگه داشته شده است. بعد از جدا کردن باتری، می‌توانیم یک محفظه فلزی بخار را ببینیم که در کنار پوشش محافظ حسگر اثرانگشت قرار دارد. همانطور که در ویدیو دیده می‌شود، رسیدن به نمایشگر گوشی کار چندان راحتی نیست و نیاز به ذوب کردن مواد چسبنده زیادی دارد. در کل، امتیاز گلکسی S22 اولترا در تعمیرپذیری ۷.۵ از ۱۰ شده است.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید