نورالینک ادعای سوء استفاده از حیوانات را رد کرد - تکفارس 
نورالینک ادعای سوء استفاده از حیوانات را رد کرد - تکفارس 

نورالینک ادعای سوء استفاده از حیوانات را رد کرد

سپهر بندزر
۱ اسفند ۱۴۰۰ - 21:56
نورالینک ادعای سوء استفاده از حیوانات را رد کرد - تکفارس 

در بیانیه‌ای که به‌صورت آنلاین منتشر شد، شرکت متعلق به ایلان ماسک (Neuralink) به شکایتی از طرف کمیسیون پزشکی واکنش نشان داده است که ظاهراً شرکت نورالینک و دیگر محققان دانشگاه کالیفرنیا آزمایش‌های غیرانسانی بر روی حیوانات انجام می‌دهند.

مطالب مرتبط

این گروه اظهار داشته که مغز میمون‌هایی که دردانشگاه کالیفرنیا موردآزمایش قرارگرفته‌اند تکه‌تکه شده و محققان آنهارا در حال زجرکشیدن و مرگ رها می‌کنند ودر مقابل، شرکت نورالینک ادعا کرده که با معیارهای الزامی دولت آشنا است و در تلاش است تا آنها را رعایت کند.

شکایت کمیسیون پزشکی که با دپارتمان کشاورزی آمریکا در برابر دانشگاه کالیفرنیا به ثبت رسید، بر مبنای اسنادی است که پس از دادخواست اسناد عمومی منتشرشده است و طرح کلی یک همکاری با دانشگاه کالیفرنیا،بودجه ۱.۴۰۰میلیون دلار و بازه زمانی سال ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد که دراین پژوهش محققان ایمپلنتی را با سایز تقریبی یک ربع‌سکه به مغز میمون متصل می‌کنند.

نورالینک ادعای سوء استفاده از حیوانات را رد کرد - تکفارس 

کمیسیون پزشکی که مخالف استفاده از حیوانات در آزمایشات پزشکی است، اعلام کرد که تیم تحقیقاتی دانشگاه کالیفرنیا نتوانسته تدابیر پزشکی کافی را برای میمون‌های آزمایش شده فراهم کند و این تیم از ماده تأیید نشده‌ای به نام bioglue در آزمایشات خود استفاده کرده که موجب تخریب بخشی از مغز میمون و مرگ آنها شده است. این کمیسیون همچنین به این موضوع اشاره کرد که تیم تحقیقاتی دانشگاه کالیفرنیا در فراهم‌کردن بستر مناسب برای وضعیت روانی مطلوب میمون‌ها موفق نبوده است.

دراین‌بین، توییت منتشر شده از نورالینک اظهارات گروه پزشکی را گمراه‌کننده و بی‌محتوا می‌خواند و می‌گوید:

حیوانات مختلفی که به موضوع آزمایش ما مرتبط نیستند قربانی شده اند تا محققان ما برروی اجساد آنها عمل کاشت ایمپلنت را تمرین کنند، شش مورد دیگر نیز بدلیل عفونت‌های مرتبط به ایمپلنت و یا عوارض (bioglue) که نوعی چسب در زمینه عمل جراحی است قربانی شده اند.

یک ایمیل داخلی به کالبدشکافی ۲۳ حیوان اشاره می‌کند که ۱۰ مورد از آنها موارد زنده‌ای هستند که به تشکیلات نورولینک منتقل شده و یا از پروژه حذف شده‌اند. بااین‌حال، این شرکت اعلام کرده که فعالیت‌ها و تحقیقات انجام شده برروی حیوانات مورد تأیید بنیاد مراقبت از حیوانات است و پشتیبانی پزشکی قبل از عمل جراحی توسط کارکنان ماهر دامپزشکی تحت نظارت قرارگرفته است.

شرکت نورالینک در ادامه گفت:

ما همچنان به تحقیق برروی حیوانات به شکل انسان‌دوستانه و اخلاق‌گرا متعهد هستیم

این شرکت اعلام کرد که نمونه حیوانات موردآزمایش قرارگرفته را در سال ۲۰۲۰ به‌منظور بهبود معیارهای زندگی به تشکیلات خود منتقل کرده و در این زمینه نیز با دپارتمان کشاورزی ایالات متحده و آزمایشگاه‌های مراقبت از حیوانات همکاری کرده است.

واسط رایانه‌ای مغز شرکت نورالینک که به شکل یک ایمپلنت طراحی شده، به میمون‌ها و انسان‌ها اجازه می‌دهد تا  دستگاه‌های الکترونیکی را با فعالیت عصبی کنترل کنند و این کمپانی نیز همانند دیگر تیم‌های تحقیقاتی برروی نحوه عملکرد ایمپلنت در بدن انسان هدف‌گذاری می‌کند.

سال گذشته این شرکت ویدئویی از تحقیقات خود منتشر کرد که در آن میمون مورد آزمایش قرار گرفته در حال بازی با پانگ با استفاده از ایمپلنت قرار گرفته در مغز خود است.

منبع:The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.