بررسی تخصصی اسمارت فون oppo Find 7A - تکفارس 
بررسی تخصصی اسمارت فون oppo Find 7A - تکفارس 

بررسی تخصصی اسمارت فون oppo Find 7A

taham
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 19:44
بررسی تخصصی اسمارت فون oppo Find 7A

در بین نام های آشنا و بزرگ بازار موبایل گاهی اوقات شاهد نام هایی هستیم که هر چند زیاد شهرت جهانی ندارند اما در بسیاری از موارد توانسته اند با نام های بزرگ برابری کنند.از بین این نام های کوچک میتوان برای مثال تولیدات اخیر oppo را برای مثال ذکر کرد که امروز میخواهیم یکی از اسمارت فون های تولیدی این کمپانی را بررسی کنیم به نام oppo find 7a در ادامه همراه ما باشید.

در سال گذشته شاهد حضور یک اسمارت فون به نام oppo find 5 بودیم که این کمپانی به شیوه غیر رسمی به عنوان پرچمدار خود از آن یاد کرده بود اما در سال جاری میلادی شاهد معرفی جانشینانی به نما های find 7 , find 7a برای پرچمدار قبلی خواهیم بود و هستیم.

در میان این اسمارت فون های تولید شده توسط اوپو میتوان ۷ش را که امروز به بررسی آن خواهیم پرداخت یک نسخه کمی ضعیف تر نسبت به نسخه های دیگر این کمپانی اشاره کرد که شما میتوانید این گوشی را با قیمت ۴۹۹ دلار خریداری کنید و چیزی نزدیک به ۱۰۰ دلار در هزینه ها صرفه جویی کنید این گوشی کمی از لحاظ سخت افزاری ضعیف تر از دو مدل دیگر این کمپانی است برای مثال حافظه و پردزنده این گوشی کمی ضعیف تر از دو مدل دیگر است و همچنین صفحه نمایش که با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ و با ارائه کیفیت QHD میباشد.هر چند که این مدل کمی ضعیف تر از دو مدل دیگر است اما میتوان آن را به عنوان یک پرچمدار به شمار آورد.

بررسی تخصصی اسمارت فون oppo Find 7A

با هم به بررسی کامل این گوشی میپردازیم:

محتویات درون جعبه این گوشی:

ایر فون و شارژر دیواری و شارژر سریع موسوم به vooc  و کابل میکرو یو اس بی

طراحی بدنه و ظاهر گوشی:

کمپانی oppo مواره نشان داده است که در طراحی های خود به نکات کوچک و جزئیات اهمیت ویژه های میدهد و این نکته در تمام تولیدات این کمپانی به چشم میخورد هر چند که این گوشی در مقابل گوشی های با پوشش فلزی و آلومینیومی حرفی برای گفتن نخواهد داشت اما نباید این را یک نقطه ضعف در طراحی دانست بلکه برای مثال در همین گوشی find 7a مشتریان هیچ گونه ایراد جدی و بزرگی را نمی توانند به ان وارد کنند.

حال این سوال پیش می آید که آیا مواد به کار رفته در ساخت گوشی مناسب هستند یا خیر؟ بدون شک جواب این است که بله مواد مناسبی همچون پلی کربنات در ساخت این گوشی استفاده شده است و همچنین در برخی قسمت ها همچون اطراف صفحه نمایش و دکمه ها ی گوشی در کناره ها شاهد استفاده از آلیاژ کروم هستیم که به زیبایی بیشتر گوشی افزوده است.درب پشت گوشی نیز به گونه ای طراحی شده است که به راحتی بتوان به آن دست دراز کرو وآن را در دست نگه داشت این درب دارای شیار هایی است که به نگه داشتن گوشی در دست کمک میکند.

بررسی تخصصی اسمارت فون oppo Find 7A

از لحظ ارگونومی طراحی این گوشی نمره خوبی میگیرد هر چند که در مقایسه با ابعاد فبلت به نام گلکسی نوت ۳ کمی بلند تر و به صورت قابل توجهی باریکتر است و همچنین در مقابل گوشی هایی همچون گلکسی اس۵ و اچ تی سی ام ۸ به شکل بسیار مشهودی بزرگتر به نظر میرسد.

اگر از روبه رو به این گوشی نگاه کنید شاهد دکمه های ناوبری لمسی و همچنین چراغ ال ای دی برای هشدار و نوتیفیکیشن ها خواهید بود و همچنین اگر از کنار به این گوشی نگاه کنید شاهد دکمه خاموش و روشن (پاور) و همچنین دکمه های کم و زیاد صدا خواهید بود که کمی میتواند از ان ها ایراد گرفت اول اینکه کمی بیش از حد داخل هستند و سطح تماس کمی دارند و دیگر اینکه به خاطر جنس دکمه ها کمی چسبنده احساس میشوند.

صفحه نمایش گوشی:

این کمپانی از یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی از نوع IPS در این گوشی استفاده کرده است که از نوع jdi است.این صفحه نمایش دارای رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ است که با تراکم پیکسلی ۴۰۱ در هر اینچ کیفیتی خیلی خوبی را ارائه میکند.این  صفحه نمایش دارای کیفت خوب و شفافی است اما اگز شما مثل یک کارشناس به این صفحه نمایش نگاه کنید متوجه برخی کاستی ها در نمایش رنگ ها البته در مقایسه با دیگر صفحه نمایش ها خواهید شد.

بررسی تخصصی اسمارت فون oppo Find 7A

رابط کاربری و قابلیت های گوشی:

بر روی این دستگاه شاهد مجود سیستم عامل اندروید هستیم که با رابط کاربری ویژه این کمپانی همراه شده است و از لحاظ ظاهری و زیبایی چیزی کم ندارد.در کل میتوان از رابط کاربری oppo colour os به عنوان یک رابط کاربری خوب نام برد که علاوه بر در اختیار گذاشتن ویژگی های اضافی به راحتی استفاده از امکانات دستگاه اندرویدی توجه ویژه ای کرده است. از ویژگی های منحصر به فرد این رابط کاربری این است که شما با دوبار لمس کردن سریع صفحه نمایش میتواند آن را به حالت خاموس ببرید و برعکس با دوبار لمس دوباره به حالت اول برگردانید چیزی که در گوشی های ال جی هم شاهد ان هستیم و ویژگی خوبی به شمار میرود.

از دیگر ویژگی های این رابط کاربری میتوان به استفاده از میانبر ها در هنگام خاموش بودن صفحه اشاره کرد برای مثالشما میتوانید با کشیدن شکل حرفo یک راست وارد دوربین شوید و یا با کشیدن حرف v وارد بخش موسیقی و دیگر بخش ها شوید.

نکته ی دیگری که میتوان به آن اشاره کرد استفاده از تم های فراوانی است که در اختیار شما قرار میگیرد تا بتوانید قسمت قفل صفحه و صفحه خانه را به دلخواه خود تغییر داده و شخصی سازی کنید.

البته این کمپانی در رابط کاربری خود کمی بیش از حد به اندروید تجاوز کرده است و در قسمت پیام و تماس هم شاهد تغییراتی نسبت به بیس اندروید هستیم اما در کل این تغییرات چیزی بدی نیست و میتوان به انها به دید مثبت نگاه کرد.یک امکان خوب که در اختیار شما قرار میگیرد به لطف این رابط کاربری امکان قفل گذاری بر روی اپلیکیشن ها ی مختلف گوشی از جمله گالری است و شما دگر نیازی به نصب اپلیکیشن اضافی بر روی دسشتگاه نیستید و این به راحتی و کاربردی بود این گوشی افزوده است.

پردازنده و حافظه گوشی:

این دستگاه در تست های به عمل امده عملکرد خوبی داشته است و تمامی تست ها را به خوبی پشت سر گذاشته است.این اسمارت فون دارای یک پردازنده چهار هسته ای با سیگنا کاری ۲.۳ گیگاهرتز است که در کار یک حافظه رم ۲ گیگابایتی فعالیت میکند.این اسمارت فون به راحتی میتواند سنگین ترین بازی ها و اپلیکیشن ها را اجرا کرده و اصلا هم فشاری به خود وارد نمیکند در تست های به عمل امده حتی عملکرد بهتری نسبت به گوشی هایی چون گلکسی اس ۵ و دیگر پرچمداران از خود نشان داده است.

حافظه داخلی این اسمارت فون ۱۶ گیگابایت است که البته از کارت حافظه خارجی هم تا ۱۲۸ گیگابایت پشتیبانی میکند.

اتصالات و اینترنت گوشی:

باید با یقین این را عنوان کرد که وبگردی با این گوشی بسیار لذت بخش خواهد بود زیرا که دارای یک پردازنده ی پر قدرت است که میتواند سنگین ترین صفحات اینترنتی را با سرعت زیادی بارگذاری کند البته با وجود مرورگر خوبی به نام کروم بر روی این گوشی این نکته زیاد هم عجیب نیست.

این دستگاه دارای بلوتوث نسخه ۴ همچنین قابلیت انن اف سی و وای فای و دیگر گزین های ارتباطی پیشرفته میباشد.

دوربین گوشی:

در مورد دوربین این گوشی هم میتوان صحبت های زیادی کرد.این گوشی دارای یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی است که همراه با یک فلش دوکاره و یک سنسور به نسبت معمولی فعالیت میکند و با ید خودتان با دیدن عکس های این گوشی در مورد کیفیت آن نظر بدهید.

در مورد نرمم افزار رابط دوربن باید گفت که این نرم افزار درست است که یک نرم افزار حرفه ای برای کار با دوربین نیست اما ویزگی های اصلی یک نرم افزار خوب را دارد و میتوان با ان به راحتی کار کرد و از لحاظ ارگونومی بسیار خوب طراحی شد است.این نرم افزار دارای تمامی حالت های تصویر برداری از قبیل پانورما و دیگر حالت ها است اما اگر میخواهید که این دوربین حرفه ای داشته باشید حتما از یک نرم افزار پیشرفته تر برای این کار استفاده کنید.

یک حالت فوق العاده این  دوربین ین است که شما میوتناید با دوربین ۱۳ مگا پیکسلی این گوشی تصاویر با کیفیت ۵۰ مگا پیکسلی بگیرید به این طورت که شما رو به سوژه مورد نظر میشود و با فشردن دکمه شاتر عکس را میگیرید و بعد از ۵ ثانیه عکسی با کیفیت بسیار بالا خواهید دید.روش کار این دوربین این گونه است که تصاویر کوچک را به هم وصل میکند و یک تصویر بزرگ را در نهایت به شما ارئه میدهد دقیقا همانند روش کار دوربین های ماهواره های عکسبرداری که در هواشناسی از انها استفاده میشود.

کیفیت برقراری تماس گوشی:

تست ها انجام شده نشان میدهد که این گوشی در انتقال صدا و دریافت صدا عملکرد قابل قبولی دارد و میتوان از مکالمه با این گوشی واقعا لذت برد.هنگامی که گوشی را روی بلندگو بگذارید کیفیت فوق العاده ان را لمس خواهید کرد.

باتری دستگاه:

دستگاه اسمارت فون فایند ۷ دارای یک باتری با قدرت ۲۸۰۰ میلی امپر است که میتواند در استفاده های سنگین و مداوم تا بیش از یک روز به شما شارژ دهی کند.البته با اضافه شدن شارژر سریع ب  این اسمارت فون میتواند به راحتی گوشی خود را شارژ کنید.با استفاده از این شارژر سریع میتوناید در مدت زمان ۵۰ دقیقه باتری گوشی را به طور کامل شارژ کنید که این مقدار درشارژر معمولی چیزی حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه طول میکشد.

و حالا در پایان نکات قوت و ضعف گوش را در یک نگاه بررسی خواهیم کرد:

نقاط قوت گوشی:

رابط کاربری ساده و در عین حال کاربردی با قابلینت دوبار لمس برای انجام قفل و باز کردن صفحه

طراحی جذاب و ارگونومیک دستگاه و کنترل خوب و در دست نگه داشتن راحت و ساده

قیمت مناسب و مقرون به صرفه با قیمت ۴۹۹ دلار میتوانید این گوشی را خریداری کنید

عملکرد خوب سخت افزار گوشی

دوربین با کیفیت خیلی علی و فراتر از حد اسمی

دارا بودن رپید شارژر یا شارژر سریع دیواری

نقاط ضعف گوشی:

اگر بخواهید در زیر نور شدید مثل زیر نور خورشید با گوشی کار کنید با مشکل مواجه خواهید شد.

باتری گوشی در حالت آماده به کار به دلیل احتیاج به آمپر بالا قدرت زیاد از حد استانداردی را از دست میدهد برای مثال هنگام خوای در شب تا صبح چیزی حدود ۱۰ درصد شارژ باتری از دست میرود

رنگ نمایشگر آبی به نظر میرسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.