بریتانیا با برنامه گوگل برای حذف کوکی های شخص ثالث از کروم موافقت کرد - تکفارس 
بریتانیا با برنامه گوگل برای حذف کوکی های شخص ثالث از کروم موافقت کرد - تکفارس 

بریتانیا با برنامه گوگل برای حذف کوکی های شخص ثالث از کروم موافقت کرد

مهدی حلوائی
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - 09:08
گوگل

بر اساس گزارش‌های مختلف، سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) امروز اعلام کرد که شرکت گوگل اقدامات قانونی مورد نیاز برای برنامه‌ی حذف کوکی‌های شخص ثالث از مرورگر کروم را انجام داده و حالا این برنامه مورد پذیرش قرار گرفته است.

گوگل دو سال پیش اعلام کرد که برای حفظ امنیت حریم خصوصی کاربران، پشتیبانی از کوکی‌های شخص ثالث در کروم را متوقف خواهد کرد. کوکی‌ها یکی از ابزارهای رایج برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران و ارائه‌ی تبلیغات متناسب با سلیقه‌ی افراد توسط وب‌سایت‌ها می‌باشد. گوگل قصد دارد تا با حذف کوکی‌های شخص ثالث از کروم، فناوری “پرایوسی سندباکس” (Privacy Sandbox) خود را مورد استفاده قرار دهد.

گوگل

با این وجود، بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی اعلام کرده‌اند که فناوری پرایوسی سندباکس گوگل باعث خواهد تا دسترسی آن‌ها به اطلاعات کاربران قطع شده و در نتیجه تبلیغات مفید کمتری برای آن‌ها به نمایش درآید. از این رو، سازمان CMA در ژانویه‌ی گذشته تحقیقاتی را روی این فناوری انجام داد و اعلام کرد که این فناوری موجب تضعیف شرکت‌های تبلیغاتی و در نتیجه، کاهش رقابت در بازار تبلیغات دیجیتال خواهد شد و قدرت گوگل در بازار را افزایش خواهد داد.

نظر شما در مورد برنامه پرایوسی سندباکس گوگل چیست؟ آیا این برنامه موجب افزایش امنیت حریم خصوصی کاربران خواهد شد و یا تنها به سود شرکت گوگل خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.