۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی خود نصب کنید - تکفارس 
۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی خود نصب کنید - تکفارس 

۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی خود نصب کنید

مهدی ملکی
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - 10:18
۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی خود نصب کنید

از زمان عرضه گوشی‌های اندروید تاکنون، این سیستم عامل پیوسته میزبان پورت‌های گوناگونی از بازی های نوستالژی بوده است.

در واقع با وجود این که بازی‌های مذکور اکنون بعد از سال‌ها روی پلتفرم مدرنی مانند اندروید در دسترس قرار گرفته‌اند، اما هویت خود را گم نکرده‌اند و بیش از آن که ریمستر شوند، صرفاً با همان شرایط اورجینال خود برای اجرا روی گوشی‌های هوشمند بهینه‌سازی شده‌اند.

اگرچه برخی از کاربران ترجیح می‌دهند که بازی‌های نوستالژی را با گرافیک به‌روز تجربه کنند اما سیل عظیمی از مخاطبان این آثار به شدت به ظاهر اصلی آن‌ها علاقه‌مند هستند. اگر شما نیز از این دسته هستید و دوست دارید با تجربه دوباره این بازی‌ها، به روزهای خوش گذشته بازگردید، در این مقاله با ما همراه شوید تا برخی از بهترین بازی‌های نوستالژی اندروید را به اتفاق معرفی کنیم.

Ms. PAC-MAN

۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی خود نصب کنید

اگر گیمر باشید، حتماً پک من را می‌شناسید. این شخصیت و بازی متعلق به آن به قدری در انجام رسالت خود موفق ظاهر شد که صنعت بازی‌های ویدیویی همیشه مدیونش خواهد بود. حالا می‌توانید بازی Ms. PAC-MAN را با همان حس و حال قدیمی ولی این بار با خانم پک من تجربه کنید!

اساس بازی تفاوت چندانی با نسخه قدیمی مجموعه ندارد ولی برخی از تفاوت‌ها جلوه بهتر و مدرن‌تری به آن بخشیده‌اند. برای مثال هر مرحله رنگ و تم متفاوتی دارد. از طرفی به جای یک خروجی، دو خروجی در هر مرحله تعبیه شده است.

Castlevania: Symphony of the Night

۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی خود نصب کنید

این عنوان نیز از آن بازی‌هایی است که باید بشناسیدش! نام Castlevania نه تنها با تاریخ بازی‌های ویدیویی بلکه با ژانر مترویدوانیا نیز گرده خورده است که این موضوع می‌تواند اهمیت و محبوبیت آن را اثبات کند.

این بازی ۲ بعدی اکنون به لطف کنترلر لمسی خود از پس نسل‌ها گذر کرده و روی گوگل پلی جا خوش کرده است. اتمام کمپین اصلی بازی حدود ۸ الی ۹ ساعت به طول می‌انجامد که می‌تواند شما را مدت‌ها سرگرم کند؛ به شکلی که در گذشته‌ها سفر کنید و در عین حال لذت پیشرفت‌های تکنولوژی را نیز زیر زبانتان حس کنید!

لازم به ذکر است که این نسخه مبتنی بر نسخه PSP که مستقیماً از روی نسخه PS1 اقتباس شده است. بنابراین گرافیک پیکسلی بازی دست نخورده باقی مانده است. خوش‌بختانه تمام دیالوگ‌ها و فایل‌های صوتی به خوبی عمل می‌کنند و قرار نیست با یک پورت عجیب و غریب مواجه شوید.

Star Wars: Knights of The Old Republic

۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی خود نصب کنید

در دو پیشنهاد قبلی این مقاله ما این‌طور فرض کردیم که شما حتماً باید گیمر باشید اما در این قسمت، بیان کردن چنین حرفی عملاً شوخی است! مجموعه Star Wars در تمام رسانه‌ها درخشیده و از همین‌رو بسیار بعید است که درخشش آن هنوز به چشم شما نرسیده باشد.

با این وجود باری دیگر باید از همان جمله برای بازگو کردن موضوعی دیگر بهره بگیریم؛ اگر با صنعت بازی‌های ویدیویی آشنا باشید، می‌دانید که بهترین اقتباس دنیای بازی‌های ویدیویی از این مجموعه، Star Wars: Knights of The Old Republic است که نزدیک به ۲۰ سال پیش در ژانر نقش‌آقرینی عرضه شد.

چند سال پیش این بازی تحسین شده برای پلتفرم اندروید هم پورت شد و اکنون در دسترس کاربران است. تمام دکمه‌های لمسی در نظر گرفته شده برای بازی با هویت آن سازگار هستند و به خوبی با صفحه‌های لمسی و انتظارات کاربران بهینه شده‌اند.

افزون بر این، پشتیبانی از کنترلر یکی دیگر از مزایای این بازی است که کاربران اندروید قادر به استفاده از آن هستند. پیشنهاد می‌کنیم که این فرصت را از دست ندهید.

Sonic The Hedgehog 2 Classic

۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی خود نصب کنید

شرکت سگا مدتی پیش برنامه SEGA Forever را معرفی کرد. بازی Sonic The Hedgehog 2 Classic نیز طی همین برنامه برای کاربران گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار گرفت. به غیر از این چیز چندان زیادی نمی‌توان درباره Sonic The Hedgehog 2 Classic ذکر کرد.

مجموعه سونیک نیز یکی دیگر از پدران صنعت بازی‌های ویدیویی است که همه با آن آشنا هستند. این مجموعه طی دهه‌های گذشته هرگز فراموش نشده و اخیراً نیز دو لایو اکشن با بازی جیم کری از این سری اقتباس شده است.

نسخه عادی این بازی به صورت رایگان عرضه شده است ولی متاسفانه باید با تبلیغات آن سر و کله بزنید. اگر حوصله تبلیغات را ندارید، می‌توانید نسخه پرمیوم را تهیه کنید که عاری از تبلیغات است و تجربه کاملی را ارائه می‌دهد.

Company of Heroes

۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی خود نصب کنید

این بازی در ابتدا برای دستگاه‌های iOS پورت شد اما چندان طولی نکشید تا نسخه اندروید آن نیز منتشر شود تا یکی از محبوب‌ترین بازی‌های استراتژی تاریخ در اختیار کاربران بیشتری قرار بگیرد. همان‌طور که اطلاع دارید، تجربه بازی‌های استراتژی روی پلتفرم‌هایی به غیر از رایانه‌های شخصی با برخی از چالش‌ها همراه است.

این چالش‌ها به واسطه پورت خوب بازی در نسخه اندروید به چشم نمی‌آیند و می‌توانند شما را خرسند کنند. اگر برای سفر به جنگ جهانی دوم و برنامه‌ریزی برای هر اقدامی حاضر هستید، Company of Heroes شما را فرا می‌خواند!

Crazy Taxi Classic

۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی خود نصب کنید

سگا زمانی نه چندان دور یکی از پادشاهان این صنعت بود که هنوز هم می‌توان هیبت آن را مشاهده کرد ولی اگر دوست دارید بیشتر و نزدیک‌تر با این موضوع آشنا شوید، به سراغ Crazy Taxi Classic بروید.

برنامه SEGA Forever که بالاتر هم به آن اشاره کردیم، به این نسخه نیز جان دوباره‌ای بخشید و اجازه داد که در کالبد جدیدی به نام اندروید به حیات خود ادامه دهد.

همان‌طور که از نام بازی پیداست، در این عنوان باید مسافران را در زمان مشخصی از نقطه‌ای به نقطه دیگر جا به جا کنید. جا به جایی مسافران در خیابان‌های شهر و چالش‌هایی که به همراه دارد، شما را به سمت یک تجربه هیجان‌انگیز متمایل می‌کند که بعد از چندین سال هنوز هم جذاب است.

Streets of Rage Classic

۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی خود نصب کنید

در کشور ما اغلب این مجموعه را با نام «شورش در شهر» می‌شناسند که اتفاقاً محبوبیت زیادی هم دارد. این محبوبیت صرفاً مختص به ایران نیست و به قدری دامنه زیادی دارد که سگا تصمیم گرفت مدتی پیش نسخه‌ای جدید از آن را روانه کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی کند.

با این حال اگر علاقه دارید نسخه قدیمی را روی گوشی خود بازی کنید، Streets of Rage Classic بهترین پیشنهاد ممکن است. دکمه‌های لمسی بازی تا حد زیادی جوابگوی نیاز بازیکنان هستند اما پیشنهاد می‌کنیم برای کسب لذت کامل بازی و احیای بهتر حس نوستالژی، از یک کنترلر استفاده کنید.

پشتیبانی از بخش چند نفره از طریق وای فای به شما اطمینان می‌دهد که هرگز در مقابل هیچ دشمنی شکست نخواهید خورد؛ تنها یکی از دوستان خود را فرا بخوانید تا سطح جدیدی از سرگرمی را تجربه کنید.

Tropico

۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی خود نصب کنید

سری Tropico نیز سابقه طولانی در میان بازی‌های شبیه‌ساز مدیریت ساخت و ساز دارد و به ویژه کاربران رایانه‌های شخصی باید بهتر با آن آشنا باشند. نسخه اندروید این بازی، پورت Tropico 3 است که مدت‌ها پیش برای رایانه‌های شخصی عرضه شده بود.

البته محبوبیت این بازی اصلاً عجیب نیست. شما می‌توانید قوانین خودتان را بر شهر حاکم کنید. دوست دارید همه را سرکوب کنید؟ به پیروی از اصول اخلاقی علاقه‌مند هستید یا قوانین جدیدی را در سر می‌پرورانید؟

هیچ تفاوتی ندارد، Tropico حتی روی اندروید می‌تواند یک شهر کامل را در اختیار شما قرار دهد. تعداد تصمیمات درون بازی به قدری زیاد است که احتمالاً تا ماه‌ها درگیر این عنوان خواهید بود. بازی مورد بحث یک اثر AAA واقعی است که می‌تواند تجربه بزرگی را روی نمایشگر کوچک گوشی شما محقق کند.

Five Nights at Freddy’s

۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی خود نصب کنید

حالا نوبت به یک بازی ترسناک می‌رسد. ساخت عناوین وحشت براساس تم‌های کودکانه چیز جدیدی نیست اما ادغام آن‌ها با عناصر بقا، تخصص Five Nights at Freddy’s. این بازی نیز پورت نسخه رایانه‌های شخصی این مجموعه ترسناک است.

در Five Nights at Freddy’s در یک رستوران همراه با دو جین ربات عروسکی گرفتار می‌شوید که به محض خاموش شدن چراغ‌ها،‌ شروع به حرکت می‌کنند. سازندگان تنها با تزریق مقدار ناچیزی از برق که امکان پایش ربات‌ها را می‌دهد، ترس استخوان‌سوزی را به بازی تزریق کرده‌اند.

همین ترس بی‌آلایش اما عمیق در کنار تم متمایز بازی احتمالاً دلیل اصلی محبوبیت آن بین کاربران جوان‌تر است. اگر شما هم از این دسته بازیکنان هستید، این بار فرصت دارید که روی گوشی خودتان به استقبال این بازی بروید.

Karateka Classic

۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی خود نصب کنید

باید اعتراف کنیم که این عنوان قسمت زیادی از خاطرات کودکی ما را اشغال کرده است. Karateka Classic نخست در سال ۱۹۹۳ در ژانر مبارزه‌ای عرضه شد. در مجموع پورت یک بازی مبارزه‌ای برای دستگاه‌های لمسی فکر چندان خوبی تلقی نمی‌شود اما این بازی برخلاف این قاعده عمل کرده است.

با وجود حفظ گرافیک اصلی، شما می‌توانید از درون تنظیمات،‌ رزولوشن بازی را روی حالت HD قرار دهید تا اندکی حس مدرن‌تری به فضای بازی تزریق کنید. شاید استفاده از کنترلر فیزیکی ایده خوبی باشد اما به هر حال دکمه‌های لمسی نیز به قدری نیستند که شما را سردرگم کنند.

SPACE INVADERS

۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی خود نصب کنید

به سختی می‌توان دوره‌ای قبل‌تر از SPACE INVADERS را در صنعت بازی‌های ویدیویی به یاد آورد البته اگر بتوان در تاریخ ظهور این بازی چیزی به نام «صنعت» را پیدا کرد! SPACE INVADERS نیازی به توضیح ندارد. وقتی درباره بازی‌های ویدیویی صحبت می‌کنیم، تمام منظور ما همین بازی است.

خوشبختانه استودیو سازنده نسخه اندروید، Taito توانسته حس شکوهمند نسخه اصلی را به خوبی به گوشی‌های هوشمند منتقل کند. با توجه به کنترل بسیار ساده بازی، کنترل لمسی بازی هیچ مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند و حتی حس بهتری از کنترلرهای فیزیکی دارد.

برای تهیه نسخه اورجینال این بازی، باید مبلغی را پرداخت کنید که حتی برخی از عناوین جدیدتر این لیست نیز با آن برچسب، قیمت‌گذاری نشده‌اند!‌ شاید پرداخت این هزینه برای قدیمی‌ترین بازی برجسته تاریخ مقداری غیرمنصفانه به نظر برسد ولی به هر حال شما در حال تهیه قسمتی از تاریخ هستید!

Grand Theft Auto: San Andreas

۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی خود نصب کنید

راک‌استار اخیراً‌ با عرضه مجدد سه‌گانه ۳ بعدی Grand Theft Auto برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی‌، موجع به افزایش دوباره محبوبیت بازی‌های قدیمی‌تر این مجموعه شد. اگر بخواهیم به دور از تعصب سخن بگوییم، Grand Theft Auto: San Andreas حداقل روی گوشی‌های هوشمند نه تنها بهترین بازی مجموعه GTA، بلکه احتمالاً بهترین عنوان جهان باز در دسترس است.

اگر با این نسخه آشنایی ندارید (که احتمالش نزدیک به صفر است!) باید با کارل جانسون و ماجراجویی‌های او پس از بازگشت به محله سابقش همراه شوید. کارل جانسون در شهر خیالی بازی که از کالیفرنیا الهام گرفته شده است، به ماجراجویی می‌پردازد. اگرچه بیش از ۱۵ سال از عرضه بازی نهایی می‌گذرد، اما مکانیزم‌ها،‌ مراحل، داستان و حتی گرافیک فنی و هنری بازی قابل قبول هستند.

اگر این بازی را تجربه کرده‌اید،‌ نسخه‌های دیگر این سری که برای اندروید در دسترس هستند نیز پیشنهاد می‌شوند. Grand Theft Auto III، Grand Theft Auto: Vice City، Grand Theft Auto: Chinatown Wars و … از جمله آثار نوستالژی ساخت راک‌استار در همین ژانر هستند که همین حالا می‌توانید به تجربه‌شان مشغول شوید.

ROME: Total War

۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی اندروید خود نصب کنید

این بازی مدت‌ها پیش یعنی از سال ۲۰۱۶ برای کاربران iOS منتشر شده است. اخیراً با عرضه آن روی اندروید، بازیکنان بیشتری موفق به تجربه آن شده‌اند. همانند نسخه رایانه‌های شخصی شما می‌توانید یک گیم‌پلی استراتژیک را از این نسخه انتظار داشته باشید.

برخی از مکانیزم‌ها و کنترلرهای گیم‌پلی برای سازگاری بهتر با نمایشگرهای لمسی دچار تغییر و تحول شده‌اند که بدون آسیب وارد کردن به کلیت بازی، تجربه آن را روی اندروید لذت‌بخش‌تر کرده‌اند. در این مقاله عناوین استراتژی زیادی را معرفی کرده‌ایم که ROME: Total War یکی از بهترین آن‌هاست.

FINAL FANTASY TACTICS : WotL

۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی اندروید خود نصب کنید

اسکوئر انیکس این بازی را زمانی عرضه کرد که بسیاری از کاربران ایرانی دوست‌دار بازی‌های ویدیویی در سنی نبودند که بتوانند داستان بازی را متوجه شوند. اکنون زمان خوبی است تا کاربران به تجربه این بازی بازگردند و حسرت قدیمی خود را فراموش کنند.

این بازی به عنوان یک اثر تاکتیکال با عناصر نقش‌آفرینی شناخته می‌شود که در تثبیت ژانر خود در داخل و خارج از ژاپن تاثیر زیادی داشت. FINAL FANTASY TACTICS : WotL به همین دلیل بسیار شبیه یک بازی شطرنج به نظر می‌رسد که در آن در عوض مهره‌های شطرنج، قهرمان‌های را حرکت می‌دهید.

البته که FINAL FANTASY TACTICS : WotL ثابت کرده است در مرور زمان هم می‌تواند ارزش‌های خود را حفظ کند و تاثیرش را ثابت باقی نگه دارد. اکنون بهتر است به جای تجربه بازی‌هایی که از این عنوان الهام گرفته‌اند، مستقیم به سراغ خود آن بروید.

Bully: Anniversary Edition

۱۵ بازی نوستالژی که باید همین حالا روی گوشی اندروید خود نصب کنید

یکی دیگر از عناوین راک‌استار این‌جاست تا یکی دیگر از پیشنهادهای فهرست ما را تسخیر کند. این بازی برخلاف مجموعه GTA، بیشتر روی داستان و گیم‌پلی تمرکز دارد اما ذات جهان باز آن سری را نیز در خود حل کرده است.

Bully: Anniversary Edition روایت‌گر داستان یک قلدر مدرسه‌ای است که مقاطع مختلف دبیرستان را با زورگویی و خراب‌کاری پشت سر می‌گذارد. محبوبیت این بازی نیز به نوبه خود سر به فلک کشیده است،‌ به طوری که صرفاً انتشار اخبار غیررسمی درباره ساخت نسخه دوم آن، اشتیاق طرفداران را دوباره شعله‌ور می‌کند.

کنترل لمسی بازی همانند آن‌چه در سری GTA روی گوشی‌های هوشمند شاهدش هستیم، بهینه و قابل تحسین است. همچنین این بازی نشان داده است که روی تمام پلتفرم‌ها تجربه‌ای لذت‌بخش را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و قرار نیست هیچ مرزی، در مقابل سرگرم کنندگی آن ایستادگی کند.

منبع: Android Police

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.