نتایج جالب یک مطالعه درباره اعتیاد به گوشی در کشورهای مختلف؛ چین و مالزی در صدر، ایران در رده ۶ - تکفارس 
نتایج جالب یک مطالعه درباره اعتیاد به گوشی در کشورهای مختلف؛ چین و مالزی در صدر، ایران در رده ۶ - تکفارس 

نتایج جالب یک مطالعه درباره اعتیاد به گوشی در کشورهای مختلف؛ چین و مالزی در صدر، ایران در رده ۶

افشین نوری
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - 10:48
گوشی هوشمند

محققان دانشگاه مگ گیل کانادا در یک مطالعه جدید میزان اعتیاد کاربران هر یک از کشورهای دنیا به گوشی های هوشمند را مورد بررسی داده‌اند و به نتایج جالبی رسیده‌اند.

طبق این مطالعه، مردم کشورهای چین، مالزی و عربستان سعودی به‌ترتیب بیشترین اعتیاد را به گوشی هوشمند داشته‌اند. این نتایج با تحقیق روی ۳۴ هزار کاربر در ۲۴ کشور دنیا و در فاصله بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ انجام شده است.

نکته جالب اینکه کشورهایی مثل فرانسه و آلمان در پایین لیست قرار گرفته‌اند و کشوری مثل آمریکا در رده ۱۸ جای گرفته است‌. ایران نیز در رده ۶ قرار گفته است. میزان اعتیاد به گوشی در بین کاربران به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می‌توان به تاثیر زندگی روزمره، عادات اجتماعی، انتظارات فرهنگی و موارد دیگر اشاره کرد.

گوشی هوشمند

افرادی که در این مطالعه شرکت کردند بین ۱۵ تا ۳۵ سال سن داشتند که میانگین سنی ۲۸.۵ را ایجاد کرده‌اند و حدود ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان نیز زن بوده‌اند. محققان در این مطالعه همه فاکتورهای موثر در میزان اعتیاد به گوشی را در قالب امتیازی بین ۱۰ تا ۶۰ برای هر کشوری درنظر گرفته‌اند که چین باکسب ۳۶ امتیاز بالاتر از هر کشوری قرار گرفته است.

در واقع می‌توان گفت که کشورهایی مثل فرانسه و آلمان چون از نظر فرهنگی فردگرا و کمتر اجتماعی هستند، این موضوع باعث شده تا از گوشی خود برای برقراری روابط اجتماعی کمتر استفاده کنند. البته این موضوع صرفا تا یک حد مشخصی قابل قبول است و اعتیاد بیش از حد به گوشی می‌تواند آثار روانی قابل‌توجهی را روی افراد بگذارد. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که میزان اعتیاد به گوشی در بین کاربران روزبه‌روز در حال افزایش است و باید چاره‌ای برای آن اندیشید.

نظر شما درباره نتایج این مطالعه چیست؟ آیا شما هم به گوشی خود اعتیاد دارید؟

منبع: Gizmo

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید