ویدیوی تست مقاومت و کالبد شکافی گلکسی S22 [تماشا کنید] - تکفارس 
ویدیوی تست مقاومت و کالبد شکافی گلکسی S22 [تماشا کنید] - تکفارس 

ویدیوی تست مقاومت و کالبد شکافی گلکسی S22 [تماشا کنید]

افشین نوری
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - 09:50
گلکسی S22

سامسونگ به‌تازگی از سری گلکسی S22 خود رونمایی کرده است و حالا ویدیویی از کالبدشکافی و تست‌های دوام مدل استاندارد آن منتشر شده است که در ادامه ملاحظه می‌کنید.

در تست‌های دوام، ابتدا گوشی را به مدت یک دقیقه در زیر آب نگه می‌دارند تا استاندارد IP-68 آن مورد آزمایش قرار بگیرد. در مرحله بعد، تست خراش صفحه‌نمایش انجام می‌شود که نشان می‌دهد نمایشگر گلکسی S22 قادر به تحمل خراش‌ها تا سطح ۸ در مقیاس Mohs است‌ که می‌توان گفت نرمال است. از آنجائیکه پنل پشت نیز از همان جنس شیشه نمایشگر است نتایج تست خراش در مورد این قسمت هم به همین منوال است. بد نیست بدانید که سامسونگ از پوشش گوریلا گلس ویکتوس پلاس برای سری گلکسی S22 خود استفاده کرده است.

تست بعدی، تست خمش است که نشان می‌دهد خم کردن گوشی از هر جهت هیچ آسیبی به آن نمی‌رساند و درنهایت گلکسی S22 موفق به کسب امتیاز ۱۰ از ۱۰ در تست‌های دوام می‌شود.

در بخش کالبدشکافی مشاهده می‌کنیم که پنل پشت گوشی با استفاده از مواد چسبنده به فریم فلزی ماژول دروبین چسبیده است و در مجموع هشت لایه لازم است تا به کویل شارژ بی‌سیم و آنتن NFC گوشی برسیم. در مرحله بعد به بورد لصلی گوشی می‌رسیم که شامل قطعات اصلی دستگاه مانند پردازنده، رم و حافظه و همچنین سه دوربین پشت است و بد نیست بدانید که هر دو دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی گلکسی S22 از لرزشگیر اپتیکی OIS استفاده می‌کنند.

برای خارج کردن نمایشگر گوشی نیاز به جدا کردن قطعات اصلی و ذوب کردن مواد چسبنده است. در مجموع، گلکسی S22 موفق به کسب امتیاز ۷.۵ از ۱۰ در تعمیرپذیری شده که امتیاز نسبتا خوبی است.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید