برنامه شیائومی برای رقابت با اپل در بازار گوشی های پرچمدار؛ نبرد مرگ و زندگی - تکفارس
برنامه شیائومی برای رقابت با اپل در بازار گوشی های پرچمدار؛ نبرد مرگ و زندگی - تکفارس

برنامه شیائومی برای رقابت با اپل در بازار گوشی های پرچمدار؛ نبرد مرگ و زندگی

مهدی حلوائی
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - 07:48
شیائومی

بر اساس آخرین گزارش موسسه تحقیقاتی کانترپوینت (Counterpoint)، سه شرکت اپل، سامسونگ و شیائومی به‌ترتیب بیشترین سهم را از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در اختیار دارند. هر چند که شیائومی به عنوان یک شرکت چینی در آمریکا چندان محبوب نیست اما این شرکت در بسیاری از بازارهای غربی دیگر به شهرت خوبی دست پیدا کرده است.

شیائومی بیشتر با گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خود شناخته می‌شود اما این شرکت حالا قصد دارد تا در بازار گوشی‌های پرچمدار نیز رقابت جدی‌تری را برای دیگر شرکت‌های بزرگ ایجاد کند. از این رو مدیر عامل شیائومی، لی جون، به‌تازگی در شبکه اجتماعی ویبو اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد تا در طی سه سال آینده در بازار گوشی‌های پرچمدار، شرکت اپل را به چالش بکشد و حتی عملکرد بهتری نسبت به غول فناوری آمریکایی داشته باشد.

شیائومی میکس فولد 2

لی جون همچنین از اختصاص سرمایه‌ی ۱۰۰ میلیارد یوان (معادل ۱۵.۷۱ میلیون دلار) به بخش تحقیق و توسعه‌ی شیائومی در طی پنج سال آینده خبر داد. اخیراً اطلاعاتی از گوشی تاشوی شیائومی میکس فولد ۲ نیز منتشر شده که به سخت‌افزار قدرتمند آن اشاره داشته است. گفته می‌شود که این گوشی به نمایشگر ۸ اینچی مجهز خواهد شد. به هر صورت، به‌نظر می‌رسد که شیائومی پروژه‌های هیجان‌انگیزی را در دست ساخت دارد و انتظار می‌رود که بخشی از این پروژه‌ها را در سال جاری میلادی مشاهده کنیم.

نظر شما در مورد شرکت شیائومی چیست؟ به‌نظر شما آیا این شرکت می‌تواند در بازار گوشی‌های پرچمدار با اپل رقابت کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.