ای ام دی شرکت زایلینکس را با مبلغ ۳۵ میلیارد دلار تصاحب می کند - تکفارس
ای ام دی شرکت زایلینکس را با مبلغ ۳۵ میلیارد دلار تصاحب می کند - تکفارس

ای ام دی شرکت زایلینکس را با مبلغ ۳۵ میلیارد دلار تصاحب می کند

مهدی حلوائی
۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - 17:56
ای ام دی

قرارداد ۳۵ میلیارد دلاری ای ام دی با شرکت زایلینکس (Xilinx) در آستانه‌ی نهایی‌شدن است. ای ام دی سرانجام تمامی مجوزهای لازم برای تکمیل این قرارداد، که ابتدا در سال ۲۰۲۰ اعلام شده بود، را دریافت کرده و قرار است در تاریخ ۲۵ بهمن آن را امضا کند.

شرکت زایلینکس در بخش تولید نیمه‌رساناها، و به‌طور دقیق‌تر، مدارهای مجتمع قابل برنامه‌ریزی (FPGA) و مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) فعالیت دارد. این نوع از تراشه‌ها در بسیاری از صنایع کاربرد داشته و به شرکت ای ام دی اجازه خواهند داد تا در بازارهای دیگر نیز حضور داشته باشد. زایلینکس همانند ای ام دی یک شرکت تولید بدون ساخت (Fabless) بوده که در ساخت تراشه‌های خود نقشی نداشته و تنها وظیفه‌ی طراحی و فروش آن‌ها را بر عهده دارد.

تصاحب شرکت زایلینکس به ای ام دی کمک خواهد کرد تا رقابت جدی‌تری با شرکت اینتل داشته باشد و در بخش‌های دیگر بازار نیز با این شرکت رقابت کند. اینتل در سال ۲۰۱۵ بزرگ‌ترین رقیب زایلینکس در بخش بازار مدارهای مجتمع برنامه‌پذیر یعنی Altera را خریداری کرده بود.

نظر شما در مورد تصاحب شرکت زایلینکس توسط ای ام دی چیست؟ به‌نظر شما خرید این شرکت چه تاثیری بر جایگاه ای ام دی در بازار خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.