تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ تنها ۵ درصد سریع تر از اگزینوس ۲۱۰۰ است - تکفارس
تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ تنها ۵ درصد سریع تر از اگزینوس ۲۱۰۰ است - تکفارس

تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ تنها ۵ درصد سریع تر از اگزینوس ۲۱۰۰ است

مهدی حلوائی
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - 15:58
اگزینوس 2200

سامسونگ در ساخت تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ با شرکت ای ام دی همکاری کرد و در این تراشه از معماری گرافیکی RDNA 2 بهره برد. در حالی که انتظار می‌رفت تا این تراشه عملکردی به مراتب بهتر از تراشه‌ی نسل قبلی اگزینوس ۲۱۰۰ داشته باشد اما گزارش جدید TechAltar چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. بر اساس گزارش این تحلیل‌گر، اگزینوس ۲۲۰۰ نه تنها در بخش گرافیکی تفاوت چندانی با اگزینوس ۲۱۰۰ ندارد بلکه سرعت پردازنده‌ی مرکزی آن نیز تقریباً با تراشه‌ی نسل قبلی سامسونگ یکسان است.

بر اساس این گزارش، تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ در مقایسه با اگزینوس ۲۱۰۰ تنها ۵ درصد سریع‌تر است. این در حالی است که عملکرد تراشه‌های پرچمدار جدید معمولاً چیزی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از تراشه‌های نسل قبلی بهتر می‌باشد. با این وجود در صورتی که عملکرد تراشه‌ی گرافیکی Xclipse 920 اگزینوس ۲۲۰۰ در حد انتظار بود، امکان چشم‌پوشی از عملکرد ضعیف پردازنده‌ی مرکزی آن وجود داشت اما متاسفانه این تراشه‌ در بخش گرافیکی نیز تنها ۱۷ درصد بهتر از اگزینوس ۲۱۰۰ بوده است.

اگزینوس 2200

خوشبختانه این تراشه در بخش واحد پردازش عصبی (NPU) با پیشرفت قابل توجه ۱۱۵ درصدی روبه‌رو بوده که منجر به افزایش چشمگیر سرعت انجام وظایفی مانند پردازش تصاویر شده است. با این وجود، هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که عملکرد اگزینوس ۲۲۰۰ در شرایط واقعی به چه صورت خواهد بود و از آن‌جایی که سامسونگ مدتی پیش رویداد معرفی این تراشه را لغو کرده بود، می‌توان به این نتیجه رسید که این شرکت قصد داشته تا کاستی‌های تراشه‌ی پرچمدار جدید خود را مخفی کند.

نظر شما در مورد تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ چیست؟ به‌نظر شما آیا سامسونگ توان رقابت با تراشه‌ی پرچمدار کوالکام را خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.