گوشی های سامسونگ ۴ به روزرسانی اندروید و ۵ سال به روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد - تکفارس 
گوشی های سامسونگ ۴ به روزرسانی اندروید و ۵ سال به روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد - تکفارس 

گوشی های سامسونگ ۴ به روزرسانی اندروید و ۵ سال به روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد

مهدی حلوائی
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - 17:22
سامسونگ

پشتیبانی نرم‌افزاری مداوم و طولانی‌مدت اپل از گوشی‌های آیفون یکی از نکات مثبت این گوشی‌ها به حساب می‌آید و چنین پشتیبانی قدرتمندی کمتر در گوشی‌های اندرویدی مشاهده می‌شود. در این بین سامسونگ یکی از معدود شرکت‌هایی بوده که پشتیبانی نسبتاً خوبی از گوشی‌های خود داشته است.

سامسونگ تا مدتی پیش همانند بسیاری از دیگر شرکت‌های بازار برای گوشی‌های خود تنها تا دو سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری و تا ۳ سال به‌روزرسانی امنیتی ارائه می‌کرد اما این شرکت اخیراً برنامه‌ی خود را به عرضه‌ی ۳ به روزرسانی بزرگ اندروید و تا ۴ سال پشتیبانی امنیتی تغییر داده بود. ظاهراً تراشه‌ی گوشی‌های هوشمند پس از ۳ سال توانایی هماهنگی با سیستم‌عامل اندروید را ندارند و همین موضوع باعث محدودیت پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌ها شده است. با این وجود، گوگل و کوالکام مدتی است که در حال کار روی افزایش این مدت زمان به ۴ سال بوده‌اند.

گلکسی S21

حالا گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد شرکت سامسونگ قصد دارد تا برنامه‌ی پشتیبانی نرم‌افزاری و امنیتی از دستگاه‌های اندرویدی خود را به ترتیب به ۴ و ۵ سال ارتقا بدهد. این کار باعث خواهد شد تا میزان فروش گوشی‌های سری گلکسی S22 و تبلت گلکسی تب S8 نیز افزایش پیدا کند. گفته می‌شود که این برنامه مختص گوشی‌های جدید سامسونگ نبوده و سری گلکسی S21 و گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳ را نیز در بر خواهد گرفت.

نظر شما در مورد رویکرد سامسونگ در خصوص پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولات خود چیست؟ به‌نظر شما آیا شرکت‌های دیگر نیز از رویکرد جدید سامسونگ پیروی خواهند کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید