انتشار گزارش مالی متا؛ عملکرد ضعیف این شرکت در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ - تکفارس 
انتشار گزارش مالی متا؛ عملکرد ضعیف این شرکت در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ - تکفارس 

انتشار گزارش مالی متا؛ عملکرد ضعیف این شرکت در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱

افشین نوری
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - 09:50
متا

متا (فیس بوک) گزارش مالی سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ خود را منتشر کرده است و حالا این گزارش نه‌چندان قوی باعث شده تا ارزش هر سهم این شرکت ۲۰ درصد کاهش بیابد. طبق این گزارش، درآمد متا در این سه ماهه ۳۳.۶۷ میلیارد دلار شده که فقط کمی بیشتر از پیش‌بینی ۳۳.۴ میلیارد دلاری شده است که نتیجه جالبی به نظر نمی‌رسد.

تعداد کاربران فعال روزانه و ماهانه فیس بوک نیز کمتر از پیش‌بینی‌ها شده است و به‌ترتیب ۱.۹۳ میلیارد و ۲.۹۱ میلیارد کاربر شده‌اند. پیش‌بینی قبلی برای این اعداد به‌ترتیب ۱.۸۵ میلیارد و ۲.۹۵ میلیارد کاربر بوده است.

انتشار گزارش مالی متا؛ عملکرد ضعیف این شرکت در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ - تکفارس 

همچنین درآمد و سود حاصل از کل اپلیکیشن‌های متا شامل اینستاگرام، فیس بوک، واتساپ و مسنجر به‌ترتیب ۳۲.۷۹ و ۱۵.۸۹ میلیارد دلار شده است در حالیکه محصولات واقعیت افزوده این شرکت ۸۷۷ میلیون دلار درآمد و ۳.۳ میلیارد دلار زیان عملیاتی داشته‌اند.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، بعد از اناشار این گزارش توضیحاتی درباره آن داد. او گفت که تمرکز این شرکت در اینستاگرام روی سرویس ریلز خواهد بود تا مخاطبان زیادی را جذب آن کند.

زاکربرگ همچنین گفت که متا قابلیت‌های جدیدی مانند Community Chats را برای گروه‌های فیس بوکی ارائه خواهد کرد که این کار ظاهرا به تقلید از اسلک و دیسکورد انجام خواهد شد.

موضوع بعدی، تغییرات مربوط به حریم خصوصی آی او اس در قاره روپا است که به نظر زاکربرگ سختگیری سازمان‌های قانونگذار اروپایی در این‌باره باعث کاهش درآمدهای این شرکت از طریق تبلیغات شده است. زاکربرگ گفت که متا تلاش خود را خواهد کرد تا زیرساخت‌های کسب‌وکار تبلیغات خود را براساس این محدودیت‌ها تغییر بدهد تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید