ای ام دی کارت های گرافیک اقتصادی جدیدی را در دست ساخت دارد - تکفارس
ای ام دی کارت های گرافیک اقتصادی جدیدی را در دست ساخت دارد - تکفارس

ای ام دی کارت های گرافیک اقتصادی جدیدی را در دست ساخت دارد

مهدی حلوائی
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - 08:22
کارت گرافیک ای ام دی

به‌نظر می‌رسد که شرکت ای ام دی پس از عرضه‌ی کارت‌ گرافیک رادئون RX 6500 XT حالا قصد دارد تا کارت‌های اقتصادی بیشتری را روانه‌ی بازار کند. گمانه‌زنی‌های جدید به عرضه‌ی نسخه‌ی جدید کارت رادئون RX 6000 XT و نسخه‌ی غیر XT رادئون RX 6500 اشاره دارند. گفته می‌شود که این کارت‌ها تا قبل از معرفی کارت‌های گرافیک نسل جدید ای ام دی در دسترس قرار خواهند گرفت.

مطالب مرتبط:

این اطلاعات توسط افشاگر مشهور و معتبری با نام کاربری Greymon55 منتشر شده است. بر اساس گزارش Greymon55، ای ام دی نسخه‌ی جدید کارت‌های سری رادئون RX 6000 را با سیستم نام‌گذاری RX 6X50XT به بازار عرضه خواهد کرد. این کارت‌ها تنها در نسخه‌های XT در دسترس قرار خواهند گرفت و از تراشه‌های گرافیکی ناوی ۲۱ (Navi 21) و ناوی ۲۲ (Navi 22) بهره خواهند برد. دو تراشه‌ی مذکور در برخی از کارت‌های پرچمدار ای ام دی مانند RX 6900 XT و RX 6800 XT نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند. بر اساس گزارش Greymon55، انتظار می‌رود که کارت‌های اقتصادی جدید ای ام دی با نام‌های RX 6950 XT و RX 6850 XT به بازار عرضه شوند.

کارت ای ام دی RT 6500 XT

هر چند که کارت گرافیک RX 6500 XT با استقبال خوبی از سوی هواداران مواجه نشد اما ظاهراً ای ام دی نسخه‌ی غیر XT آن را نیز در دست ساخت دارد. گفته می‌شود که این کارت با قیمت ۱۳۰ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت که ۷۰ دلار از نسخه‌ی XT ارزان‌تر است. این کارت بر اساس معماری گرافیکی RDNA2 طراحی شده و از تراشه‌ی گرافیکی ۶ نانومتری ناوی ۲۴ بهره می‌برد. همچنین گفته می‌شود که سایر مشخصات این کارت مشابه RX 6400 خواهد بود. انتظار می‌رود که ای ام دی در سال جدید میلادی علاوه بر کارت‌های اقتصادی جدید از تراشه‌‌های گرافیکی RDNA3 و پردازنده‌ای Zen 4 نیز رونمایی کند و به‌طور کلی عملکرد درخشانی را در این سال به نمایش بگذارد.

نظر شما در مورد کارت‌های گرافیک ای ام دی چیست؟ به‌نظر شما کارت‌های این شرکت چه مزیتی نسبت به محصولات شرکت‌های رقیب دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید