BOE اولین نمایشگر ۵۰۰ هرتزی دنیا را معرفی کرد - تکفارس 
BOE اولین نمایشگر ۵۰۰ هرتزی دنیا را معرفی کرد - تکفارس 

BOE اولین نمایشگر ۵۰۰ هرتزی دنیا را معرفی کرد

افشین نوری
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - 08:20
مانیتور ۵۰۰ هرتزی

شرکت چینی BOE اولین نمایشگر ۵۰۰ هرتزی دنیا را معرفی کرده است. در ساخت این مانیتور از فناوری نمایشگر اکسید نیمه‌هادی استفاده شده است که در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم.

شرکت BOE گفته است که برای ساخت این مانیتور توانسته بر مشکلات متعددی مانند اکسیداسیون سریع مس فائق بیاید. این شرکت قبلا نمونه اولیه این مانیتور را به نمایش گذاشته بود و حالا مدل نهایی آن را معرفی کرده است.

بد نیست بدانید که BOE یکی از مهمترین سازندگان نمایشگر در دنیاست و از رقبای اصلی سامسونگ محسوب می‌شود. نمایشگر ۵۰۰ هرتزی این شرکت علیرغم فرکانس بالا مصرف انرژی پایینی دارد و همچنین از نرخ نوسازی پویا پشتیبانی می‌کند.

مانیتور ۵۰۰ هرتزی

در ساخت این نمایشگر ۲۷ اینچی از فناوری‌های مختلفی مانند صفحه اکسید بسیار متحرک و خروجی ۸Lane eDP در کنار یک خروجی ۸ بیتی استفاده شده است و زمان پاسخ‌دهی آن در حد ۱ میلی‌ثانیه است. همانطور که گفته شد در ساخت این مانیتور بر مشکل اکسیداسیون مس غلبه شده و از یک تکنولوژی جدید به نام توازن اکسیژن و نیتروژن استفاده شده است.

مطالب مرتبط:

تولید انبوه این مانیتور قرار است به‌زودی آغاز شود و اگر چنین اتفاقی بیفتد مسلما نمایشگرهای گیمینگ ایسوس و ایسر که دارای حداکثر فرکانس ۳۶۰ هرتز هستند حرفی برای گفتن نخواهند داشت. در هر حال باید صبر کنیم و ببینیم که رقابت این غول‌های تکنولوژی به کجا ختم می‌شود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.