ایلان ماسک: ربات انسان نمای تسلا مهم ترین محصول این شرکت است - تکفارس
ایلان ماسک: ربات انسان نمای تسلا مهم ترین محصول این شرکت است - تکفارس

ایلان ماسک: ربات انسان نمای تسلا مهم ترین محصول این شرکت است

مهدی حلوائی
۷ بهمن ۱۴۰۰ - 16:55
ربات انسان نمای تسلا

از آن‌جایی که شرکت تسلا به ساخت خودروهای برقی شهرت دارد، انتظار می‌رود که مهم‌ترین محصول این شرکت نیز یکی از همین خودروها باشد اما ایلان ماسک نظر دیگری دارد. به‌گفته‌ی مدیر عامل تسلا، ربات انسان‌نمای این شرکت که با نام رمز آپتیموس (Optimus) شناخته می‌شود از نظر تجاری اهمیت بیشتری از سایر محصولات تسلا دارد.

ماسک در حالی این ادعا را کرده است که بسیاری از کاربران منتظر عرضه‌ی پیک‌آپ برقی سایبرتراک و نسل دوم خودروی رودستر می‌باشند. این خودروی ۲۰۰ هزار دلاری که لقب سریع‌ترین خودروی برقی دنیا را به یدک می‌کشد، بر اساس ادعای تسلا برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل تنها به ۱.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. گفته می‌شود که این خودرو نیز همانند سایبرتراک در سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار خواهد شد.

تسلا ربات ۵.۸ اینچی و ۱۲۵ پوندی آپتیموس را در جریان کنفرانس AI Day در ماه آگوست گذشته رونمایی کرد. به‌گفته‌ی ماسک، این ربات با سرعت ۵ مایل بر ساعت حرکت کرده و توانایی انجام فعالیت‌هایی که برای انسان خطرناک، خسته‌کننده‌ و یا تکراری هستند را نیز دارد. قرار است که تسلا در این ربات از سیستم‌ تمام‌خودران خودروهای برقی خود بهره ببرد. با این وجود، آپتیموس در مرحله‌ی اول وظایفی مانند جابه‌جا کردن قطعات در کارخانه‌‌ی تسلا را بر عهده خواهد داشت.

نظر شما در مورد ربات‌های انسان‌نما چیست؟ به‌نظر شما آیا در آینده شاهد جایگزینی نیروی کار انسانی توسط این ربات‌ها خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید