اینترنت رایگان فیس بوک تو زرد از آب درآمد - تکفارس 
اینترنت رایگان فیس بوک تو زرد از آب درآمد - تکفارس 

اینترنت رایگان فیس بوک تو زرد از آب درآمد

افشین نوری
۷ بهمن ۱۴۰۰ - 11:20
فیس بوک

وال استریت ژورنال گزارش داده است که سرویس اینترنت رایگان فیس بوک که برای کشورهای در حال توسعه ارائه شده بود، هرچند ظاهراً رایگان بوده است اما درواقع از کاربران پول کسر کرده است.

در سرویس اینترنت رایگان فیس بوک قرار بود پخش محتوا‌های ویدیویی هزینه‌ای برای کاربران در پی نداشته باشد و دیتای آن‌ها رایگان حساب شود، اما کاربران بعد از مدتی با صورتحساپ اپراتورها مواجه شده‌اند که هزینه زیادی را برای آن‌ها تراشیده‌اند. ‌

مطالب مرتبط:

این خطای فیس بوک، سود زیادی را نصیب اپراتورها کرده است؛ بطوریکه طبق اسناد وال استریت ژورنال کاربران کشورهای در حال توسعه هر ماه مجبور به پرداخت ۷.۸ میلیون دلار به حساب اپراتورها شده‌اند. این وضعیت در پاکستان بدتر از سایر کشورها بوده و کاربران در مجموع ۱.۹ میلیون دلار در ماه پرداخت کرده‌اند. سخنگوی فیس بوک گفته است که گزارش وال استریت را بررسی می‌کند و سعی می‌کند خطای به وجود آمده را برطرف کند.

فیس بوک نیز مانند گوگل علاقمند به توسعه اینترنت رایگان در کشورهای در حال توسعه است، چراکه با دادن این امتیاز، می‌تواند کاربران این کشورها را همیشه آنلاین نگه دارند تا آن‌ها از سرویس‌های فیس بوک بیش از گذشته استفاده کنند و به این ترتیب باعث رشد این شرکت بشوند

در هر حال، همه شرکت‌ها به‌دنبال جذب مخاطب هستند و ارائه اینترنت رایگان، به‌خصوص در کشورهای در حال توسعه، می‌تواند یکی از این راه‌ها باشد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که فیس بوک چگونه می‌خواهد مشکل به وجود آمده را حل کند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید