پروژه رمزارز Diem فیس بوک متوقف می شود - تکفارس 
پروژه رمزارز Diem فیس بوک متوقف می شود - تکفارس 

پروژه رمزارز Diem فیس بوک متوقف می شود

افشین نوری
۷ بهمن ۱۴۰۰ - 08:42
رمزارز Diem فیس بوک

فیس بوک دو سال پیش خبر از شروع پروژه رمز ارز خود به نام Diem داد، اما حالا به نظر می‌رسد این پروژه در حال متوقف شدن است.

هدف فیس بوک از راه‌اندازی این پلتفرم مدیریت توکن‌ها بود، اما امروز بلومبرگ گزارش داده است که این پروژه به‌خاطر مخالفت رگلاتورها، در حال فروش دارایی‌های خود است و به‌طور کامل متوقف خواهد شد. با این‌حال، سخنگوی این پروژه به وب‌سایت ورج گفته است که گزارش بلومبرگ حاوی مطالب غیرواقعی است و ادعاهای این خبرگزاری صحت ندارد.

بد نیست بدانید که فیس بوک پروژه Diem را قبلا با نام Libra پیش می‌برد، اما همان موقع با مخالفت‌های سازمان‌های قانون‌گذار آمریکا مواجه شد و به همین‌خاطر فیس بوک مجبور شد روی نسخه ساده‌تر آن را کار کند، اما ظاهر این اقدام نیز موثر نبوده است.

مطالب مرتبط:

طبق گزارش بلومبرگ، ظاهرا بانک مرکزی آمریکا بانک Silvergate را که در پروژه Diem همکاری داشته است تحت فشار قرار داده تا از این پروژه خارج بشود.

البته دلیل دیگری نیز برای پایان کار Diem وجود دارد و آن این است که فیس بوک به‌تازگی کیف پول دیجیتالی خود را که ابتدا برای بر پایه Diem ساخته بود با کوین دیگری به نام Paxos جایگزین کرده است و از طرف دیگر، دیوید مارکوس مدیر پروژه Libra و بسیاری از اعضای این پروژه، سال گذشته فیس بوک را ترک کرده‌اند و شاید فیس بوک در حال حاضر نیروی انسانی کافی برای پیشبرد پروژه Diem خود ندارد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این پروژه درنهایت به کجا ختم می‌شود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید