سئو سایت چیست و چرا مهم است؟ - تکفارس 
سئو سایت چیست و چرا مهم است؟ - تکفارس 

سئو سایت چیست و چرا مهم است؟

کسری نراقی
۶ بهمن ۱۴۰۰ - 16:09
سئو سایت چیست و چرا مهم است؟ - تکفارس 

سئو این روزها به یکی از مهمترین بخش‌های استراتژی بازاریابی دیجیتال کسب و کارها تبدیل شده است؛ حوزه‌ای که تأثیر خود را در درازمدت نشان می‌دهد اما می‌تواند ترافیک زیاد همراه با فروشی بالا برای هر سایتی به ارمغان بیاورد. سئو نه‌تنها بازدید سایت شما را بالا می‌برد، بلکه برند شما را هم در سطح کشور و حتی سطح بین‌المللی مطرح کرده و زمینه رشدی چشمگیر را در کل کسب و کار فراهم می‌کند.

اگر بخواهیم مفهوم سئو را در یک جمله توصیف کنیم، باید گفت سئو چیزی نیست جز بهینه‌ سازی سایت برای موتورهای جستجو؛ یعنی کاری کنید که سایت‌تان موردپسند موتورهای جستجو بخصوص گوگل قرار گیرد و رتبه‌های بالایی در جستجوهای آن بدست آورد. این کار شدنی نیست مگر اینکه در یک پروسه طولانی‌مدت روی سایت خود کار کرده، محتواهای جذابی برای آن بسازید، سایت‌تان را در فضای اینترنت مطرح کنید و اعتبار آن را بالا ببرید.

البته قرار نیست شما برای هر جستجویی در گوگل رتبه بیاورید، بلکه باید روی عبارت‌هایی که مرتبط با کسب و کار خودتان است، رتبه‌های بالا کسب کنید. این عبارت‌ها باید همان‌هایی باشند که مشتریان احتمالی شما در گوگل جستجو می‌کنند.

چرا سئو اهمیت دارد؟

دنیای امروز به شکلی درآمده که افراد مختلف برای خرید یک محصول یا استفاده از هر خدماتی، ابتدا آن را در گوگل جستجو می‌کنند تا اطلاعات لازم را بدست آورند. این کار باعث می‌شود نیازهای خود را کامل بشناسند، راه‌های رفع آن را پیدا کرده و در نهایت انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشند.

تصور کنید افرادی که محصولات شما نیاز آن‌ها را برطرف می‌کند، پس از جستجو برای مشکل خود در گوگل، سایت شما را در رتبه‌های بالای نتایج جستجو ببینند و وارد آن شوند. در این صورت آنها اطلاعات لازم را از سایت شما دریافت کرده و می‌توانند محصولات شما را ببینند، قیمت و ویژگی‌های آنها را بررسی کرده و با احتمال زیادی برای خرید آن اقدام کنند. اگر سایت شما در این مسیر موفق عمل کند، روزانه مشتریان زیادی خواهید داشت، اما نکته مهم انتخاب درست کلماتی است که روی آنها رتبه‌های بالا گرفته‌اید.

به همین دلیل تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین و پایه‌ترین قسمت‌های سئو به شمار می‌آید. افراد یا شرکت‌هایی که خدمات سئو ارائه می‌دهند، ابتدا به بررسی حوزه کاری شما پرداخته و کلمات کلیدی که باید روی آنها رتبه بگیرید را استخراج می‌کنند.

سئو داخلی چیست؟

پس از استخراج کلمات کلیدی، نوبت به تولید محتوا بر اساس این کلمات می‌رسد. محتواهایی که برای شما تولید می‌شود باید منحصربه‌فرد باشند، یعنی از جایی دیگر کپی نشده باشند. همچنین باید برای مخاطبان جذاب بوده و برای آنها ایجاد ارزش کنند. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم باید محتوای سایت شما از محتوای بقیه سایت‌های رقیب شما بهتر باشد. بدین ترتیب هم گوگل رتبه‌های بالایی برای سایت شما در نظر می‌گیرد و هم کاربران به آن توجه بیشتری نشان می‌دهند. این بخش سئو به سئو داخلی معروف شده است.

سئو تکنیکال چیست؟

علاوه بر محتوای سایت، بخش مهم دیگری که در خدمات سئو حرفه ای ارائه می‌شود، موضوعات فنی است. سایت شما باید به لحاظ تکنیکال ویژگی‌هایی داشته باشد که توسط گوگل مورد تأیید قرار گیرد. از جمله اینکه صفحات آن آدرس‌های اشتباهی نداشته باشند، سایت‌تان از سرعت بالایی برخوردار باشد، صفحات آن برای ربات‌های گوگل قابل خواندن باشند و اینکه ظاهر آن رضایت کاربران را بدست آورد.

سئو خارجی، نشان اعتبار سایت

موضوعات فنی و محتوایی، زیرساخت‌های لازم برای صعود صفحات مختلف سایت شما به صفحه اول گوگل را فراهم می‌کنند، اما این به تنهایی کافی نیست. برای گرفتن رتبه‌های بالا شما باید اعتبار بالایی در فضای اینترنت بدست آورید. گوگل اعتبار سایت شما را از لینک‌هایی که دیگران به سایت‌تان داده‌اند، تشخیص می‌دهد. علاوه بر این، هرچقدر بحث درباره سایت شما در سایت‌های دیگر بیشتر باشد و مطالب آن بیشتر به اشتراک گذاشته شوند، نشان‌دهنده اعتبار و مفید بودن سایت شما است. گوگل چنین سایت‌هایی را بیشتر دوست دارد و رتبه‌های بالا را به آنها اختصاص می‌دهد. از این رو سئو خارجی به ایجاد لینک برای سایت شما می‌پردازد.

قیمت سئو چگونه محاسبه می‌شود؟

به طور خلاصه باید گفت خدمات سئو حرفه‌ای شامل سه حوزه سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئوی خارجی می‌شود. تعرفه سئو مقدار مشخصی ندارد و بر حسب خدماتی که شما دریافت می‌کنید، هزینه خدمات محاسبه می‌شود. درواقع عوامل مختلفی بر قیمت سئو تأثیر دارند؛ تعداد کلماتی که می‌خواهید روی آنها رتبه بگیرید، میزان محتوایی که باید برای شما تولید شود، حجم لینک‌سازی که برای سایت شما در نظر گرفته می‌شود، به همراه زیرساخت‌های فنی موردنیاز سایت از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار روی قیمت سئو هستند. علاوه بر اینها تجربه شرکتی که خدمات سئو به شما ارائه می‌دهد و تعداد پروژه‌های موفقیت‌آمیز آن باعث افزایش تعرفه سئو می‌شود.

برای گرفتن خدمات سئو حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود قبل از هر چیز به سراغ شرکت یا فردی بروید که نمونه کارهای موفق و قابل ارائه در حوزه‌های کاری مختلف داشته باشد. این موضوع باعث اطمینان خاطر شما می‌شود. از آنجا که سئو یک فرایند طولانی‌مدت بوده و نتیجه آن در مواردی پس از یک سال بروز پیدا می‌کند، لازم است با مجموعه‌ای کار کنید که بتواند اعتماد کامل شما را جلب کند.

سئو سایت چیست و چرا مهم است؟ - تکفارس 

وب ۲۴، مجموعه‌ای معتبر در زمینه خدمات سئو

شرکت سئو وب ۲۴ با سابقه ۱۵ ساله در حوزه طراحی سایت و سئو، یکی از مجموعه‌هایی است که می‌توانید برای خدمات حرفه ای سئو به آن اعتماد کنید. این مجموعه نمونه کارهای موفق زیادی در حوزه سئو به مشتریان خود ارائه می‌کند. این نمونه کارها نه‌تنها در حوزه‌های مختلف کاری وجود دارند بلکه برای شرکت‌های معتبر و موفق هر حوزه انجام شده‌اند که نشان‌دهنده اعتماد بالای مشتریان به این مجموعه است.

وب ۲۴ در ارائه خدمات سئو بیش از هر چیز به رضایت مشتریان توجه داشته و خدمات خود را بر اساس نیاز مشتری ارائه می‌کند. بسته به رقابتی که در حوزه کاری شما وجود دارد، می‌توانید تعداد کلمات کلیدی که می‌خواهید در آنها رتبه بگیرید را مشخص کنید. همچنین می‌توانید جزئیات خدماتی را که برای سئو سایت دریافت می‌کنید، انتخاب کرده و بین هزینه‌ها و سرعت و حجم پروژه تعادل لازم را برقرار کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.