ادامه رشد درآمدهای مایکروسافت؛ ۵۲ میلیارد دلار در عرض سه ماه اخیر - تکفارس 
ادامه رشد درآمدهای مایکروسافت؛ ۵۲ میلیارد دلار در عرض سه ماه اخیر - تکفارس 

ادامه رشد درآمدهای مایکروسافت؛ ۵۲ میلیارد دلار در عرض سه ماه اخیر

افشین نوری
۶ بهمن ۱۴۰۰ - 10:29
مایکروسافت

مایکروسافت امروز گزارش مالی سه ماهه اخیر خود را منتشر کرده است که نشان می‌دهد این شرکت همچنان پرقدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

طبق این گزارش، درآمد مایکروسافت با ۲۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته به رقم ۵۱.۷ میلیارد دلار رسیده است و سودآوری این شرکت نیز رشد ۲۱ درصدی را تجربه کرده است و چیزی حدود ۱۸.۸ میلیارد دلار شده است.

مایکروسافت در دو بخش فضای ابری و کامپیوترهای شخصی (پی‌سی) عملکرد بسیار خوبی داشته است بطوریکه درآمد کسب‌وکار ابری این شرکت با رشد ۲۶ درصدی به ۱۸.۳ میلیارد دلار رسیده و درآمد محصولات پی‌سی این شرکت مانند آفیس و غیره با رشد ۱۹ درصدی به ۱۵.۹ میلیارد دلار رسیده است.

مطالب مرتبط:

اما اگر به‌طور مشخص در مورد برنامه آفیس مایکروسافت صحبت کنیم باید بگوییم که تعداد مشترکین سرویس مایکروسافت ۳۶۵ به ۵۶.۴ میلیون نفر رسیده است و رشد ۱۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

درآمدهای ویندوز مایکروسافت نیز نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ درصد رشد داشته است که البته در دنیای پی‌سی رقم چندان بزرگی بزرگی محسوب نمی‌شود. محصولات سرفیس مایکروسافت نیز رشد ۸ درصدی را تجربه کرده‌اند که کمی کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی مایکروسافت بوده است.

اما خبر مهم‌تر اینکه مایکروسافت چند روز پیش شرکت گیمینگ اکتیویژن بلیزارد را به قیمت ۶۸.۷ میلیارد دلار خریداری کرد و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که این اتفاق مهم چه تاثیری در درآمدهای آینده این غول تکنولوژی خواهد داشت.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.