پتنت جدید اپل باعث ارتقاء فناوری بلوتوث خواهد شد - تکفارس 
پتنت جدید اپل باعث ارتقاء فناوری بلوتوث خواهد شد - تکفارس 

پتنت جدید اپل باعث ارتقاء فناوری بلوتوث خواهد شد

افشین نوری
۶ بهمن ۱۴۰۰ - 09:42
پتنت جدید اپل باعث ارتقاء فناوری بلوتوث خواهد شد - تکفارس 

فناوری بلوتوث با همه مزایایی که دارد محدودیت و ضعف‌هایی نیز دارد. حالا اپل برای فائق آمدن بر این مشکلات قصد دارد نوآوری‌هایی در این زمینه انجام دهد.

اپل به‌تازگی پتنتی را به ثبت رسانده است که نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد در هدست واقعیت ترکیبی آینده خود از یک فناوری انتقال صوتی اپتیکی برای غلبه بر محدودیت‌های پهنای باند بلوتوث استفاده کند.

فناوری انتقال صوتی اپتیکی روشی برای ارسال داده‌های صوتی از طریق سیگنال‌های اپتیکی است که می‌تواند در قالب کابل‌های اپتیکی برای ارسال امن اطلاعات بین منبع ارسال‌کننده سیگنال و منبع دریافت‌کننده آن به کار گرفته شود.

بلوتوث

اپل در پتنت خود از این روش برای ارتباط بین هدست واقعیت ترکیبی خود و یک ایرپاد استفاده کرده است. البته اپل قصد دارد این کار را بدون کابل و از طریق بی‌سیم انجام دهد، اما باید اشاره کنیم که این روش فقط در فواصل کوتاه ممکن است جواب بدهد و برای فواصل دورتر بایستی از کابل برای انتقال داده‌ها استفاده کرد.

این روش فعلا در حد پتنت ارائه شده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل آن را به چه صورت در محصولات آینده خود به کار خواهد برد. نظر شما درباره این فناوری چیست؟

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید