امسال راه های درآمدزایی از یوتیوب افزایش می یابد؛ NFT و باقی قضایا - تکفارس 
امسال راه های درآمدزایی از یوتیوب افزایش می یابد؛ NFT و باقی قضایا - تکفارس 

امسال راه های درآمدزایی از یوتیوب افزایش می یابد؛ NFT و باقی قضایا

افشین نوری
۶ بهمن ۱۴۰۰ - 07:43
یوتیوب

یوتیوب از برنامه‌های خود برای سال ۲۰۲۲ پرده برداشت. این تمرکز خود را روی فناوری‌های نوظهور مانند توکن‌های NFT خواهد گذاشت تا خالقان محتوا بتوانند پول بیشتری از این طریق کسب کنند.

یوتیوب در برنامه خود، به فناوری وب ۳ نیز اشاره کرده و اظهار امیدواری کرده است که آن را نیز بتواند برای پلتفرم خود ارائه کند. توییتر تاریخ دقیقی برای عرضه این فناوری‌ها مشخص نکرده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این اتفاق چه زمانی می‌افتد.

بد نیست بدانید که سال گذشته در دنیای رمزارزها، توکن‌های NFT و حتی سامانه‌های خودکار غیرمتمرکز (DAOs)، بیش از همه، مورد توجه خالقان محتوا قرار گرفتند. حالا توییتر می‌خواهدبا تمرکز روی این فناوری‌ها مسیر درآمدزایی را برای خالقان محتوا گسترش بدهد و رابطه بین آن‌ها و طرفداران آن‌ها را مستحکم‌تر از گذشته کند.

مطالب مرتبط:

یوتیوب گفته است که امسال علاوه بر فناوری NFT قابلیت‌های دیگری نیز برای کسب درآمد به پلتفرم خود اضافه خواهد کرد که از آن جمله می‌توان به پادکست‌ها و قابلیت‌های خرید توسعه‌یافته اشاره کرد. یوتیپوب همچنین قابلیت ریمیکس کردن محتواهای کوتاه را به پلتفرم خود اضافه خواهد کرد.

یوتیوب در بخشی از برنامه خود، در توضیح علت حذف تعداد دیسلایک‌ها گفته است که این قابلیت در اغلب موارد به یوتیوبرهای کوچک‌تر آسیب می‌رساند و مانع از توسعه آن‌ها می‌شد. یوتیوب همچنین در برنامه خود به نکات جالب دیگری نیز اشاره کرده است که از آن جمله می‌توان به فراتر رفتن تعداد کل بازدیدهای این پلتفرم از مرز ۵ تریلیون اشاره کرد. از طرفی، این پلتفرم در سال ۲۰۲۱ بیش از ۸۰۰ هزار شغل در کشورهای مختلف ایجاد کرده است.

اخیرا شرکت‌های مختلفی وارد دنیای NFT شده‌اند که از آن جمله می‌توان به Ubisoft و Square Enix و حتی خبرگزاری آسوشیتدپرس اشاره کرد و باید ببینیم که عملکرد یوتیوب در این حوزه چگونه خواهد بود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.