تراشه مغزی نورالینک در شرف اولین تست انسانی - تکفارس 
تراشه مغزی نورالینک در شرف اولین تست انسانی - تکفارس 

تراشه مغزی نورالینک در شرف اولین تست انسانی

افشین نوری
۵ بهمن ۱۴۰۰ - 16:02
تراشه مغزی نورالینک در شرف اولین تست انسانی - تکفارس 

نورالینک یکی از پروژهایی است که ایلان ماسک به‌طور جدی آن را دنبال می‌کند و این فناوری اجازه ایجاد سیستم‌های مبتنی بر مغز انسان و کامپیوتر را خواهد داد و به این ترتیب امکان ارتباط مغز انسان با هر دستگاه دیجیتال مهیا خواهد شد.

تمرکز این پروژه روی مشکلات پزشکی از جمله کوری، کری و مواردی از این دست خواهد بود و از طرفی فاصله میان مغز انسان و دستگاه‌هایی مثل گوشی موبایل را از میان خواهد برداشت.

مطالب مرتبط:

نورالینک در ماه‌های اخیر تست‌های خوبی را روی موجودات زنده مانند میمون انجام داده است و حالا این تست‌ها قرار است روی انسان انجام بشوند. برای همین منظور، این شرکت به‌دنبال داوطلب برای انجام آزمایشات بالینی و همچنین به دنبال استخدام یک سرپرست برای هدایت تیم مهندسی این پروژه است. نورالینک در آگهی استخدام خود گفته است:

شما قرار است با تیمی از مهندسان زبده و خلاق در اولین تست‌های انسانی نورالینک همکاری کنید. شما این تیم مهندسی را سرپرستی خواهید کرد. بنابراین شما باید قادر به هدایت این گروه در یک محیط کاملا پیشرفته باشید.

ایلان ماسک در همین رابطه گفته است:

نورالینک این فرصت را در اختیار ما قرار خواهد تا عملکرد بدن فردی که دچار آسیب مغزی شده است را بازگردانیم. ما تاکنون تست‌های زیادی را انجام داده‌ایم و حالا به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم آن را با اطمینان‌خاطر روی انسان نیز انجام دهیم.

شرکت نورالینک در اولین تست خود قرار است کمک خواهد کرد تا یک فرد فلج بتواند از طریق مغز خود با گوشی موبایل ارتباط برقرار کند. در مراحل بعدی، نورالینک قصد دارد با ارسال سیگنال‌هایی به مغز فرد و فعالسازی مجموعه‌ای از سنسورهای و موتورهای نصب‌شده در داخل بدن فرد، او را قادر به حرکت دادن اعضای فلج‌اش بکند.

به نظر می‌رسد این پروژه واقعا در نوع خود بی نظیر باشد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتایج عملی آن روی انسان به چه صورت خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.