اپل به پرداخت ۵ میلیون یورو در کشور هلند جریمه شد - تکفارس 
اپل به پرداخت ۵ میلیون یورو در کشور هلند جریمه شد - تکفارس 

اپل به پرداخت ۵ میلیون یورو در کشور هلند جریمه شد

مهدی حلوائی
۵ بهمن ۱۴۰۰ - 14:45
اپل

اپل سال گذشته در کشور هلند موظف شد که به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های دوست‌یابی اجازه بدهد تا از روش‌های پرداختی جایگزین در اپلیکیشن‌های فروشگاه اپ استور استفاده کنند اما حالا به‌نظر می‌رسد که اپل به وعده‌های خود در این خصوص عمل نکرده است.

ظاهراً اپل تغییرات لازم برای پشتیبانی از روش‌های پرداخت جایگزین را ایجاد نکرده است و این تغییرات حتی پس از اعمال نیز با درخواست سازمان ACM همخوانی نخواهند داشت. توسعه‌دهندگان برای استفاده از روش‌های پرداخت جایگزین ابتدا باید چندین مرحله را پشت سر بگذارند و در نهایت نیز از بین ارائه‌ی روش‌های پرداختی جایگزین و یا استفاده از روش‌های پرداختی خارج از اپلیکیشن یکی را انتخاب کنند. به‌گفته‌ی مقامات هلندی، اپل باید هر دو روش را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد و آن‌ها را به استفاده از یکی از آن‌ها وادار نکند.

سازمان ACM

از آن‌جایی که اپل در موعد مقرر موفق به ایجاد تغییرات مورد نیاز در اپ استور نشده است، این شرکت حالا باید مبلغ ۵ میلیون یورو را به عنوان جریمه پرداخت کند. اپل همچنین از این پس به ازای هر یک هفته تاخیر در ایجاد تغییرات مورد نیاز، ۵ میلیون یورو جریمه خواهد شد. توجه داشته باشید که تمام این موارد مربوط به فعالیت‌های اپل در کشور هلند بوده و دیگر کشورهای اروپایی را شامل نمی‌شود.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید